עדיין נמוך: אחוז ההצבעה 60.9% | יומן בחירות מתעדכן - סרוגים

עדיין נמוך: אחוז ההצבעה 60.9% | יומן בחירות מתעדכן

עם פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-24, חברי הכנסת הגיעו להצביע בכל רחבי הארץ, לצד שאר אזרחי ישראל. כל האירועים בזמן אמת, לכל אורך היום

author-image
עדיין נמוך: אחוז ההצבעה 60.9% | יומן בחירות מתעדכן
  צילום: יוסי זליגר\פלאש 90

הח"כים חוזרים לקלפי: עם פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-24, חברי הכנסת הגיעו להצביע בכל רחבי הארץ. חלקם מסרו הצהרות לתקשורת לאחר ההצבעה, בעוד שאחרים הסתפקו בהכנסת הפתק לקלפי.

עוד באותו נושא

בחנו את עצמכם: מה אתם זוכרים מ-4 סבבי הבחירות?

כל האירועים בזמן אמת:

21:00: ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת מעדכנת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 20:00 – 60.9%. ירידה של 4.7% מהבחירות הקודמות.

19:00 ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת מעדכנת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 18:00 – 51.5%. ירידה של כ5% מהבחירות הקודמות.

17:00 ועדת הבחירות המרכזית מעדכנת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 16:00 עומד על 42.3%, בבחירות האחרונות בשעה זו אחוז ההצבעה עמד על 47%

15:30 – ועדת הבחירות עדכנה כי אחוז ההצבעה לשעה 14:00 עומד על 34.6 אחוז, המהווים 2,278,032 מצביעים בסך הכל. מדובר בירידה של 3.5 אחוז מהבחירות הקודמות, בהם אחוז ההצבעה בשעה הזו עמד על 38.1 אחוז.

14:15: שר הבריאות יולי אדלשטיין בקלפי לחולי קורנה בנוף הגליל, מעדכן כי מהבוקר הגיע למקום רק מצביע אחד.

עוד באותו נושא

אחוזי הצבעה נמוכים: למי זה רע? למי זה יכול לעזור?

13:10 – ועדת הבחירות המרכזית עדכנה כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 12:00 עמד על 25.4 אחוז. מדובר בירידה ביחס לאחוזים בשעה זו בבחירות הקודמות, שעמדו על 27.6 אחוז.

12:45 – מפלגת ישראל ביתנו עתרה לוועדת הבחירות המרכזית להוצאת צו מניעה אשר יאסור על חלוקת ״קמעות״ על ידי ש״ס בדוכנים מחוץ לקלפיות עם ברכה של הרב עובדיה יוסף על ״שמירה בפתח הבית״. לדבריהם, מדובר בעבירה חמורה על חוק דרכי תעמולה.

11:05 – ועדת הבחירות המרכזית עדכנה כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 10:00 בבוקר עומד על 14.8 אחוז. בבחירות הקודמות, הנתון בשעה זו היה 14.5 אחוז.

11:00 – יו"ר הקואליציה מיקי זוהר: "גם אני מממש את זכות ההצבעה שלי, ומקווה שכל אחד ואחת מכם יוצאים ומצביעים".

10:50 – יו"ר הכנסת יריב לוין, הצביע ביחד עם רעייתו יפעת בקלפי במודיעין. "היום זו ההזדמנות שלנו להקים ממשלת ימין יציבה, ולסיים את סבבי הבחירות הבלתי נגמרים" אמר. "יחד נחזק את ראש ממשלה נתניהו שהביא לישראל הישגים אדירים. יחד ניתן לו את הכוח להזניק שוב את הכלכלה. יחד ננצח. היום לא נשארים בבית. כל קול חשוב! צאו והצביעו – מחל!".

(צילום: דוברות יו"ר הכנסת)

10:20 – יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע להצביע בקלפי בראש העין, יחד עם רעייתו רויטל.

"בחירות הן חגיגה דמוקרטית, אבל היום אנחנו לא בחגיגה כי מדינת ישראל נמצאת במצב בריאותי, כלכלי וחברתי חמור והבחירות האלו היו צריכות להיחסך" אמר. "חשוב שכולם ילכו להצביע, ישימו את הפתק הנכון, יצביעו לגוש השינוי ולכחול לבן כי אחרת לא נגיע אפילו לבחירות חמישיות. יהיה פה משטר אחר. אני קורא לשמור על הסדר, להימנע מאלימות ולכבד כל אחד ואת זכותו הדמוקרטית".

(צילום: אלעד מלכה)

9:45 – יו״ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער ביציאה מהקלפי: "תקווה חדשה מתייצבת פעם ראשונה למבחן ולבחירה של אזרחי ישראל עם דרך ברורה ותקווה גדולה לעתיד. זה יום מרגש ומאד חשוב לאזרחי ישראל כי היום יש לנו אפשרות לצאת ממבוי סתום של שנתיים עם ארבע מערכות בחירות ולעשות שינוי. השינוי תלוי בהצבעה לפתק ת׳ לתקווה חדשה. כל שאר הפתקים לא עשו שינוי בשנתיים האחרונות ולא יכולים לעשות שינוי. רק תקווה חדשה יכולה לאחד ולחבר ולהוציא את ישראל לעתיד טוב יותר. קורא לאזרחי ישראל צאו להצביע תקווה חדשה! שימו ת׳ בקלפי!".

קרדיט: יואב דודקביץ, קמפיין תקווה חדשה

9:35 – נשיא מועצת חכמי התורה של ש״ס, מרן חכם שלום כהן הגיע לקלפי עטור בטלית ותפילין והצביע כעת בירושלים. ביציאה מהקלפי בירך נשיא המועצת את כל מצביעי תנועת ש״ס: ״אני מברך את כל הפעילים שעושים ורוצים ומשתדלים לעשות רצונו יתברך. וכל הבוחרים שישתדלו או שישדלו אותם להצביע תנועת ש״ס לכבודו יתברך כדי שתרבה התורה והיראה והשבת והכשרות וימלא הקב"ה כל משאלות ליבם לטובה״.

9:23 – יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הצביעה הבוקר יחד עם בן זוגה, ליאור שליין בקלפי בתל אביב.

9:10 – שר החינוך יואב גלנט הצביע בקלפי בסמוך לביתו שבמושב עמיקם.

(צילום: תקשורת שר החינוך)

9:05 – ח"כ ניר ברקת הצביע בקלפי בירושלים: "אני כבר הצבעתי מחל. עכשיו תורכם!".

9:02 – יו״ר סיעת ימינה איילת שקד הצביעה הבוקר בקלפי הסמוכה לביתה. "אזרחי ישראל היקרים, צאו להצביע! אנחנו יכולים הפעם לשים סוף ללופ הבחירות האינסופי הזה.תצביעו ימינה ונקים ממשלת ימין טובה שאיכפת לה מהאזרחים".

8:57 – שר התרבות והספורט, חילי טרופר (כחול לבן), הצביע בקלפי הסמוכה לביתו שבנס הרים. "מערכת הבחירות זו ההזדמנות של כולנו להשפיע על החברה שלנו ולעשות את המדינה שלנו טובה יותר" אמר. אל תוותרו על ההזדמנות הזו. צאו להצביע".

8:53 – ח״כ מתן כהנא הצביע בקלפי בבית גמליאל. לאחר ההצבעה אמר כהנא: "צאו להצביע ימינה. המפלגה היחידה שתוציא אותנו מהבוץ, תמנע בחירות חמישיות, תקים ממשלת ימין יציבה, תדאג לזהות היהודית, תדאג לפרנסה של האנשים ולכל ערכי הימין. צאו להצביע ימינה באות 'ב'".

8:50 – השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובן זוגו אלון חדד הצביעו לפני זמן קצר בקלפי שליד ביתם בתל אביב. באופן חריג, צוות הקלפי מנע מתקשורת ודובר השר לצלם את רגע ההצבעה.

8:48 – בחמ"ל הבחירות של יש עתיד פנו לראשי המטות, ואמרו כי "אנחנו מקבלים דיווחים על קלפיות בהן מעלימים את הפתקים שלנו. בפתח תקווה, כפר סבא ורחובות. נא לחדד לכל יושבי הקלפיות והמשקיפים שישימו לב. לדווח לנו מיידית ולעצור הצבעה במקרה כזה".

8:40 – מועמד הציונות הדתית עו״ד שמחה רוטמן הצביע בקלפי במיצד. בצאתו אמר לתקשורת: "צאו להצביע ולשים ט בקלפי. לא להיות שאננים. בעז״ה נעבור בגדול אבל צריך אתכם ולא לוותר על אף קול. צאו להצביע ט׳ הציונות הדתית".

8:35 – הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, הצביע מיד לאחר התפילה בקלפי הסמוכה לביתו במודיעין.

(ללא קרדיט)

8:30 – יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע להצביע בקלפי שבנוקדים. לאחר הצבעתו אמר כי "הסיבוב הרביעי, כמו קודמיו, זו תוצאה של רצון רע של איש אחד להימלט ממשפט".

8:25 – לפני הצבעתה, יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיעה לכיכר רבין שם מסרה הצהרה לתקשורת. "אלה בחירות חשובות ביותר, הן פתוחות ולגמרי בידיים שלנו" אמרה. "לכל אחד ואחת מכן יש כוח עצום בידיים, אפשר פשוט להשתמש בו ללכת ולשים פתק בקלפי. היום אנחנו מחזירות ומחזירים את האמת לפוליטיקה".


8:10 – יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע בקלפי בהר נוף.

אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

8:00 – מועמדת הציונות הדתית (מס׳ 2) מיכל וולדיגר הצביעה בקלפי בגבעת שמואל.

(צילום: הציונות הדתית)

7:45 – יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הצביע בקלפי הסמוכה לביתו בקרית ארבע. עם הצבעתו, אמר בן גביר: "הבוקר הזה זה בוקר של הכרעה ובשורה – הימין יכול לנצח את הבחירות האלה. זה בידיים שלנו. זה ביכולת שלנו. גשם של ט' ואנחנו יכולים לנצח".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
היום רק ט'
רק ט' בקלפי. | 23-03-2021 11:51
ט' ט' ט'.
2
מה זה בן זוגו? זה אתר דתי, לא?
מד | 23-03-2021 15:41
'
3
אל תצביעו .תחזקו...
אליהו | 23-03-2021 19:15
אל תצביעו .תחזקו את ט