יו"ר קרן אחד לאחד באולפן: "צריך לבחור לצאת מעבדות לחירות"

יו"ר קרן אחד לאחד באולפן: "צריך לבחור לצאת מעבדות לחירות"

לקראת החג, יו"ר ארגון "אחד לאחד", הרב יצחק נריה, אומר באולפן סרוגים שהפסח בא ללמד אותנו לקח חשוב: "התורה אומרת שבכדי לצאת מעבדות לחירות, קודם כל תצא מהאנוכיות שלך"

author-image
יו"ר קרן אחד לאחד: "צריך לבחור לצאת לחירות"

לקראת חג הפסח המתקרב, מחזק הרב יצחק נריה, יו"ר ארגון "אחד לאחד", את המסר הבשורה המרכזית של החג: "צריך לבחור לצאת מעבדות לחירות וזה קשה. אבל בשביל זה צריך להבין מה זה עבדות – ואת רובנו זה לא פוגש בחיים, הרי לא היינו עבדים."

"הנקודה שאדם הכי תקוע בה – זה בעצמו. אנחנו כל כך שקועים בעצמנו, שהתורה אומרת שבכדי לצאת מעבדות לחירות, קודם כל תצא מהאנוכיות שלך. ולכן אנו מכריזים בתחילת הסדר "הא לחמא עניא" – צריך לצאת מהאנוכיות ולחשוב על הזולת. וזה היציאה מעבדות לחירות, לצאת מהאנוכיות שבנו".

עוד באותו נושא

קמחא דפסחא 'משלנו': בואו לחזק את עולם התורה הדתי

הרב נריה אומר שלמרות המיקוד שמערכת הבחירות שואבת מההכנות לחג, יש עוד בחירה חשובה לעשות השבוע: "בואו תעשו חישוב אחר – איך אני נהיה אדם טוב יותר."

הרב מחדד שדווקא השנה האחרונה, חשפה את הצד היפה של האזרחים: "הבידוד החברתי שנכפה עלינו והריחוק, הוכיח לכולם כמה אנחנו כעם ישראל, עם אחד. אבל לבחור לחיות, זה גם לבחור איזה חיים אתה חי: האם אתה חי רק לעצמך או חי חיים שאתה רואה אחרים?"

עוד באותו נושא

הרב הראשי לישראל מפרסם קובץ הלכות פסח תשפ"א

לדבריו, למרות המשבר הכלכלי, הארגון חזה תופעה מופלאה: "זה נכון שיש עליה בצורך אבל יש גם עלייה בתרומות, וזה לא יאומן, חששנו אבל כל חג ה- ראש השנה, פורים, פסח "מי בעמך ישראל".

הרב נריה מסביר על שתי המטרות שבה פועל ארגון "אחד לאחד": "יש לנו 2 זרועות: אחד בחגים, של תמיכה במשפחות נזקקות. וזרוע אחרת במהלך כל השנה, של תמיכה באברכים מצטיינים. יש עתודה נפלאה של הציונות הדתית, של גדולי תורה, שדבקים בתורה ומחוברים באמת בכל נימי נפשם לעם ישראל ומדינת ישראל"

תרמו עכשיו קמחא דפסחא וחזקו את עולם התורה הדתי לאומי >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו