ארגון הבריאות העולמי: ניתן להמשיך במתן החיסון של אסטרהזניקה

ארגון הבריאות העולמי: ניתן להמשיך במתן החיסון של אסטרהזניקה

בארגון הבריאות העולמי המליצו להמשיך להשתמש בחיסון הקורונה של אסטרהזניקה, זאת למרות הדיווחים על תופעות לוואי חריגות בקרב המחוסנים. לדבריהם, היתרונות של החיסון עולים על הסיכונים, שעדיין נמצאים בבדיקה

ארגון הבריאות: להמשיך במתן החיסון של אסטרזניקה
  (צילום: דוד כהן\פלאש 90)

למרות הדיווחים על תופעות לוואי חריגות בקרב מחוסנים שקיבלו את חיסון הקורונה של חברת אסטרהזניקה, ארגון הבריאות העולמי המליץ היום (רביעי) להמשיך להשתמש בחיסונים של החברה הבריטית. בהודעתם אמרו כי היתרונות של החיסון עולים על הסיכונים התיאורטיים, שעדיין נמצאים בבדיקה בשלב הזה.

"חיסון נגד קורונה לא מפחית את הסיכון למחלות או מקרי מוות מסיבות אחרות" אמרו בארגון הבריאות העולמי. "אירועי קרישיות יתר שכיחים מאוד באוכלוסייה, כשקרישי דם ורידיים מהווים את מחלת הלב וכלי הדם השלישית בשכיחותה בעולם".

לדבריהם, "המקרים שהתגלו אינם אומרים בהכרח שיש קשר לחיסון עצמו, אך אנו עדיין חוקרים אותם. הדבר מוכיח שמערכת המעקב אחר המתחסנים עובדת היטב, וקיימת בקרת יעילות ובטיחות מחמירה על החיסונים".

עוד באותו נושא

ארגון הבריאות העולמי יבחן את החיסון של אסטרהזניקה

כאמור, בשבועות האחרונים דווח על מקרים שונים בעולם שבהם מתחסנים לקורונה סבלו מקרישי דם לאחר שנטלו את מנת החיסון של אסטרהזניקה. באיטליה אף דווח כי תושב מחוז פיימונטה מת לאחר שנטל את החיסון, וגם בדרום קוריאה חוקרים כאת את מותם של שני אנשים שקיבלו את החיסון הבריטי.

בעקבות הדיווחים, מדינות רבות באירופה החליטו להפסיק את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה כאמצעי זהירות עד להשלמת החקירה בנושא. רשימת המדינות שהשעו את מתן החיסונים כוללת בשלב הזה 17 מדינות שונות, ביניהן שוודיה, גרמניה, אוסטריה, איטליה ואירלנד. מנגד, מדינות אחרות – ביניהן מקסיקו, גרמניה וקנדה – הודיעו כי ימשיכו להשתמש בחיסונים של אסטרהזניקה כל עוד ארגון הבריאות העולמי או משרדי הבריאות המקומיים לא נותנים הנחיות אחרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו