לקט ישראל: "יותר אנשים פונים ומבקשים סיוע"

לקט ישראל: "יותר אנשים פונים ומבקשים סיוע"

בארגון לקט ישראל מצילים מזון טוב שאמור להיזרק ומחלקים אותו לנזקקים. כמויות מזון ממלונות, אולמות אירועים, מטעי פרי, "עשרים אלף טון פירות שאנחנו מצליחים לחלק במשך השנה". הקורונה פגעה השנה הרבה יותר. ראיון באולפן

ראיון באולפן: "יותר אנשים פונים ומבקשים סיוע"

לקט ישראל הוקמה לפני שמונה עשרה שנה על ידי גוזף גיטלר, היא שמה לעצמה מטרה להציל מזון ולחלק לנזקקים. ידידיה רוזנברג, מנהל מטה עמותת פירות וירקות, נמצא באולפן סרוגים להסביר מה זה נקרא להציל מזון.

"יש לנו הרבה מזון שמכל מיני סיבות לא משתמשים בו ובדרך כלל אם לא אוספים אותו ולא משתמשים בו הוא פשוט נזרק וחבל. הרעיון שלנו זה להציל את המזון הזה האיכותי והטוב ולהביא אותו למקום שצריך אותו להעביר לנזקקים".

עמותת "לקט ישראל" מזמינה אתכם לפתוח את הלב, כדי שכל משפחה תוכל לחגוג ליל סדר כהלכתו – לחצו כאן >>

ואיך אתם עושים את זה? איך אתה יודע איזה מזון אתה צריך להציל מאיפה ומה? "לקט ישראל מתמקד בשתי פרויקטים גדולים של הצלת מזון, אחד זה נושא של פירות וירקות, יש לנו צוותים מיוחדים שמגיעים ממש לשדות של החקלאים שהחקלאים משאירים פירות וירקות בשדה, ועם צוותים שלנו אוספים ומלקטים את כל מה שנשאר בציוד מיוחד שיש לנו, אנחנו מובילים את זה למרכז הלוגיסטי שלנו ואחר כך מחלקים את זה לעמותות, זה סוג אחד של הצלת מזון". יש להדגיש כי הקמפיין ביוזמה ובמימון הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט, בשיתוף "לקט ישראל".

עוד באותו נושא

קמחא דפסחא: פותחים את הלב לארוחות חג למשפחות

לדבריו, "יש לנו גם פרויקט מאוד גדול של הצלת מזון מבושל שאנחנו אוספים מזון מבושל שבישלו אותו, זה יכול להיות בתי מלון, זה יכול להיות בבסיסי צבא, זה יכול להיות בחברות גדולות שאוכלים שם כמה אלפי אנשים ביחד, ויש בדרך כלל מבחר מאוד יפה של אוכל, בדרך כלל נשאר שם כמויות מאוד יפות של אוכל בסוף הארוכה שעוד פעם אם אנחנו לא אוספים אותו אז הרבה פעמים פשוט זורקים את זה לפח.

והמזון הזה עובר ישירות לאנשים נזקקים? איך מתבצעת החלוקה כי הרי זה כמויות אני מבינה? "כן מדובר בכמויות גדולות אנחנו מדברים אם זה מזון מבושל סדר גודל של שתיים נקודה ארבע מליון ארוחות בשנה שאנחנו מצליחים להציל ולחלק".

הוא מוסיף כי "אם זה מדובר בפירות וירקות אנחנו מדברים על כמויות לא נתפסות של עשרים אלף טון שאנחנו מצליחים לחלק במשך השנה, השיטה שאנחנו עובדים זה שאנחנו ארגון גג, אנחנו אוספים את המזון ומחלקים אותו לעמותות, אנחנו עובדים היום עם כשלוש מאות שלושים עמותות מכל רחבי הארץ מהצפון ועד אילת שאנחנו בעצם מספקים להם על בסיס שבועי בדרך כלל את המזון כדי שיוכלו לחלק לאנשים שצריכים".

רואים את ההשפעות של המצב

והצוותים שעובדים אתכם בעמותה זה מתנדבים, אנשים שעובדים בפועל? "זה משולב, יש לנו גם עובדים שלנו זה הבסיס שלנו, אבל יש חנו אלפי מתנדבים עד לפני הקורונה אנחנו דיברנו על מספרים של חמישים אלף מתנדבים בשנה שעושים גם קטיף בשדות וגם היו עוזרים לנו לאסוף מזון אם זה ממאפיות או מכל מיני מקומות אחרים שאנחנו אוספים משם אוכל מבושל".

מדהים, זה באמת נשמע לא פשוט ועכשיו יצאתם בקמפיין קמחא דפסחא, בוא תספר לנו על הקמפיין והגיוס המעניין שעשיתם. "אז כמובן אנחנו יודעים שיש את המצווה של קמחא דפסחא לפני החג, קשה לאנשים לפני החג ובמיוחד עכשיו עם כל מה שקרה בשנה האחרונה עם הקורונה, אנחנו נחשפים למימדים מאוד בודדים של פניות של עמותות שאנחנו עובדים איתם שמבקשים מאתנו להעלות את הכמויות, יותר אנשים שפונים אליהם ומבקשים סיוע, גם אנשים שפונים אלינו ישירות, המוקד שלנו של הסיוע מוצף בפניות ואנחנו עושים מאמצים גדולים בזמן הקצר שנשאר לנו עד החג להספיק להציל ולחלק כמה שיותר מזון לנזקקים.

עמותת "לקט ישראל" מזמינה אתכם לפתוח את הלב, כדי שכל משפחה תוכל לחגוג ליל סדר כהלכתו – לחצו כאן >>

ראיתם עליה חדה בתקופת הקורונה? יותר אנשים נזקקים מבשנים שעברו? "כן! לצערי בהחלט רואים את המצב, רואים את ההשפעות של המצב כמו שאמרתי גם העמותות מדווחות, עשרות עמותות חדשות שלא עבדנו איתם פנו אלינו וביקשו סיוע, הגדלנו מאוד משמעותית את מספר העמותות שאנחנו עובדים איתם, וגם כמו שאמרתי העמותות עצמם בזמן האחרון מדווחים על עליה משמעותית של אנשים שמבקשים סיוע, גם אנשים שאולי בעבר לא היו מעזים או מתביישים, היום האנשים פשוט פונים ומבקשים סיוע".

אתה יכול להגיד אולי כמה מילים לגולשים שלנו שפשוט יבואו וירתמו גם כן להיות חלק מכל המערך החשוב הזה במיוחד עכשיו בערב פסח? "כן אני אשמח לפנות לכל מי שרואה ורוצה לסייע ולהצטרף למצווה הזאת של קמחא דפסחא במיוחד לפני החג, מי שיכול שיבוא ויסייע הוא מוזמן, אנחנו עושים מאמצים גדולים לחלק את הכל בזמן הקרוב ובזמן הקצר שנשאר לנו עד החג, אז כל מי שיכול לסייע אנחנו מאוד מאוד נשמח.

אפשר להגיע ולהתנדב

רציתי לשאול אותך שאלה במהלך הראיון שעניינה אותי אם אני לצורך העניין סתם בן אדם מהשורה, שמעתי אותך עכשיו קורא לכולנו להצטרף ובאמת אני רוצה לעשות, איך אני מצטרפת למערך שלכם? "אז אנחנו נשמח כמו שאמרתי, יש באמת אלפי מתנדבים שבאים לעזור יש לנו מחלקת מתנדבים שאחראית על התיאום של כל המתנדבים, יש לנו גם מתנדבים שמגיעים למרכז הלוגיסטי שלנו באזור רעננה ועושים מיון של פירות וירקות, עוזרים לארוז את הפירות והירקות שאנחנו מחלקים לעמותות, יש גם מגוון פרויקטים אחרים של התנדבות, גם בנושא של חלוקה גם בנושא של איסוף מזון, מוזמנים לפנות אלינו אנחנו נשמח".

לקט ישראל הוקמה כמובן לפני שמונה עשרה שנה על ידי גוזף גיטלר, לא דיברנו עליו בתחילת הראיון כי החשיבות של הפעילות היא גדולה, למה הוא החליט להקים את הדבר המעניין הזה? "סיפור מעניין, גוזף עלה מארצות הברית כמה שנים לפני כן ובמקרה הוא שמע ברדיו על ד"וח העוני ונדהם לגלות כמה אנשים נזקקים יש בארץ, וסמוך לזה הוא היה בחתונה והוא ראה כמה אוכל נזרק בסוף החתונה והוא פשוט עשה אחד ועוד אחד והתחיל לאסוף מזון מאולמות אירועים שראה שזרקו כל כך הרבה מזון, הוא הרגיש שהוא צריך לעשות איזה מעשה, אי אפשר רק לשמוע את הנתונים צריך לעשות איזשהו פעולה או מעשה, ומהדבר הזה שהוא התחיל ממש מהבית שלו שהוא אסף בעצמו, היום זה התפתח לארגון מאוד גדול שפועל ארצית שכמו שאמרתי אוסף ומחלק מזון למאות ארגונים בכל רחבי הארץ.

עמותת "לקט ישראל" מזמינה אתכם לפתוח את הלב, כדי שכל משפחה תוכל לחגוג ליל סדר כהלכתו – לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צדיקים גדולים אשריכם...
שמעון | 20-03-2021 7:03
צדיקים גדולים אשריכם