בג"ץ פתיחת השמים לקראת הבחירות | הנשיאה חיות תקפה: "אין לכם נתונים"

בג"ץ פתיחת השמים לקראת הבחירות | הנשיאה חיות תקפה: "אין לכם נתונים"

הנשיאה חיות תקפה את נציג המדינה במהלך הדיון על פתיחת השמים לישראלים לקראת הבחירות: "רק ביום שישי התחלתם לבדוק כמה ישראלים תקועים בעולם, אין לכם נתונים"

author-image
השמים יפתחו? | הנשיאה חיות תקפה: "אין נתונים"
  יונתן זינדל/ פלאש 90

שופטי בג"ץ דנים הערב (ראשון) בעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לפתוח את השמים לפני כל אזרח ישראלי המעוניין לשוב ארצה לקראת הבחירות, ללא הגבלה.

בהרכב השופטים יושבים הנשיאה אסתר חיות והשופטים ניל הנדל ויצחק עמית. הדיון התחיל החל בדברי נציג המדינה, עו"ד יונתן ברמן, שניסה לנמק מדוע לא תבוטל המכסה של כניסת 3,000 בני אדם ביום ומגבלת היעדים הספורים מהם ניתן לשוב לישראל.

עוד באותו נושא

עתירה לבג"ץ: מנדלבליט לא עדכן נוהל, בניגוד לפסיקה


14

"אין נתונים על כמות הישראלים התקועים ברחבי העולם"

השופט ניל הנדל שאל את ברמן: "מדוע צריך עכשיו להמשיך עם מכסה של 3,000 איש בלבד?". ברמן ענה כי מדובר בפתיחה הדרגתית ומבחינת המדינה גם 3,000 זה סיכון שנלקח.

הנדל הגיב: "גם בהדרגתיות חובה שיהיה היגיון. אני לא רואה פה שום גמישות או נכונות להתחשב בכך שאנו לקראת בחירות".

נשיאת העליון אסתר חיות נזפה בנציג המדינה: "על מה אנחנו מדברים פה? רק ביום שישי התחלתם לבדוק כמה ישראלים תקועים בעולם, זה דבר אלמנטרי. אין לכם נתונים".

אלרעי פרייס: "יש חשש משמעותי מוורייאנטים"

חיות הוסיפה: "אנחנו רוצים להבין אם יש סיכון מוחשי שמצדיק פגיעה כל כך משמעותית בזכויות". ד״ר שרון אלרעי פרייס ענתה לנשיאה: "שליש מהמדינה עדיין לא מחוסנים – בין אם מבחירה או בין אם ילדים שלא יכולים להתחסן. יש חשש משמעותי מוורייאנטים".

הנשיאה חיות: "השאלה באיזה סיכון מדובר והאם זה מצדיק את סגירת השמים לבחירות, זו שאלה של איזונים". הנדל: "אנחנו מוכנים להסתכן עם פתיחת המשק אבל פתאום כשמדובר בעניין של לבחור אין פה גמישות לתקופה קצרה".

אלרעי פרייס הגיבה לאמירות השופטים: "אני לא חושבת שזה סיכון שאנחנו רוצים לקחת. אנחנו יודעים שרוב האנשים לא שומרים על בידוד. אם היו שומרים על בידוד לא הייתה לי בעיה שכולם ייכנסו".

"מחדלי הממשלה והמשטרה לא מהווים עילה לסגירת השמים"

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד תומר נאור, טען בבית המשפט: "מחדלה של הממשלה והמשטרה בחוסר היכולת שלהן לאכוף בידוד לא יכול להיות עילה לצעד כזה, זו לא תשובה".

"ברור לכולם שסגירת השמיים לאזרחי המדינה היא מוצא אחרון בהחלט אולם התחושה שלנו שמושקעים הרבה משאבים בסגירת השמיים ולא בניסיונות למצוא פתרונות. אנחנו יודעים זמן רב על קיום הבחירות ומועדן והתחושה היא שזה לא מעניין את מקבלי ההחלטות. יש בכך טעם נפגם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מאחל לך ולכל...
גדליהו | 14-03-2021 19:20
מאחל לך ולכל היושבים שם למעלה ומיתעללים בעם היהודי,שהשם יכרית אתכם,ואת זרעכם,וכל הצאצאים שלכם עוכרי ישראל,מי שניפרע מדור המבול יפרע מיכם כל עוכרי ישראל,מי שניפרע מאנשי סדום יפרע מימך וכל היושבים שם ומציקים לעם היהודי,זרע עמלקים ארורים
2
הנביא חזה את מפלת המעשפה בשחורים הזו
פרופ' אילן דור | 14-03-2021 19:21
''וְקָרַבְתִּי אֲלֵיכֶם = לַמִּשְׁפָּט הָעֶלְיוֹן = וְהָיִיתִי עֵד מְמַהֵר = בַּמְכַשְּׁפוֹת חַיּוֹת = וּבַמְנָאֲפִים וּבַנִּשְׁבָּעִים לַשָּׁקֶר וּבְעֹשְׁקֵי שְׂכַר שָׂכִיר אַלְמָנָה וְיָתוֹם וּמַטֵּי גֵר וְלֹא יְרֵאוּנִי אָמַר יְדֹוָד צְבָאוֹת''. [מלאכי פרק ג]
3
האם השופטים חיים...
Xxxx | 14-03-2021 21:59
האם השופטים חיים ברקיע השביעי? לפני חודש כולם תקפו בגלל שאין פיקוח בנתבג יש עליה התחלואה. כעת שיש פיקוח והתחלואה יורדת שוב מבקשים לפתוח חופשי. הזכות לחיים גוברת על הזכות לבחור. האם מישהו יכול לבדוק אם יגיעו חרדים מארהב או מלונדון נשאי קורונה ויחזקו את הימין. שוב יאשימו את ביבי!!!
4
בגצ לא מדבר אלי
יאיר המאיר | 15-03-2021 0:03
לא מחזיק מבגצ. מקווה שלאחר הבחירות תאושר פסקת ההתגברות. בגצ מתערב יותר מידי בחיים שלנו.
5
אישה מסוכנת חיית...
סמדר | 16-03-2021 6:12
אישה מסוכנת חיית