בג"ץ: בוטל הדיון על ביטול החוק לעידוד התחסנות - סרוגים

בג"ץ: בוטל הדיון על ביטול החוק לעידוד התחסנות

שופטי בג"ץ הודיעו כי הם מאפשרים למשרד הבריאות שיח עם קופות החולים בכדי להגיע להבנות לצורך אי שימוש בחוק שמאפשר העברת מידע על מתחסנים. הדיון לביטול החוק בוטל, ועד יום חמישי השופטים יעודכנו בתוצאות השיח ויחליטו האם לקבוע דיון מחודש

author-image
בג"ץ: בוטל הדיון על ביטול החוק לעידוד התחסנות
  שאטרסטוק

‏בג"ץ הודיע היום (ראשון) על ביטול הדיון שהיה מתוכנן ליום שלישי בעתירת ‎האגודה לזכויות האזרח, אשר היה מתוכנן לעסוק בביטול החוק שמאפשר להעביר פרטי מתחסנים לרשויות מקומיות ומשרדי ממשלה לצורך עידוד התחסנות.

הדיון בוטל בשל בקשת משרד הבריאות לקיים דיון עם קופות החולים בכדי למצוא פתרון שלא יביא להעברת מידע רפואי סודי על אזרחים. על המשיבים בעתירה להגיש לבג"ץ הודעה מעדכנת לגבי תוצאות הדיון עד ליום חמישי, ולאחר מכן יוחלט האם לקבוע מועד חדש לדיון.

עוד באותו נושא

עתירה לבג"ץ: לבטל את החוק לעידוד התחסנות


7

כזכור, משרד הבריאות ביקש מבג"ץ ביום שישי לבטל את הדיון בעתירה נגד החוק המתיר העברת רשימות הלא מתחסנים, שהיה קבוע ליום שלישי הקרוב בהרכב מורחב של שבעה שופטים.

עם זאת, המשרד הדגיש כי "אין באמור כדי לגרוע מעמדת משיבי הממשלה ומהטענות שפורטו בהרחבה, ובראשן הטענה כי התיקון לפקודת בריאות העם חוקתי וצולח את מבחני פסקת ההגבלה".

בשבוע שעבר בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירה שהגישו האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם. משרד הבריאות ציין שבכוונתו לבחון מחדש את האפשרות שאת פעולות עידוד ההתחסנות יעשו קופות החולים, ויערוך שיח עם הקופות לצורך כך ולאחר מכן יגיש הודעת עדכון. בינתיים יעמוד על כנו צו הביניים שאוסר על העברת המידע.

בהחלטתם כתבו השופטים חיות, מלצר והנדל: "ניתן בזה צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ייקבע כי החוק לתיקון פקודת בריאות העם בטל, בשל פגיעתו בזכות החוקתית לפרטיות שלא בהתאם לתנאי פסקת ההגבלה שבחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

מהאגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם נמסר: ״יש לקוות שמשרד הבריאות הבין את חומרת החוק ואת הפגיעה המיותרת בפרטיות ויפעל לעודד התחסנות באמצעות הצוותים הרפואיים בקופות החולים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו