מדליקים את האור בפריפריה עם תנועת הבוגרים של בנ"ע - סרוגים

מדליקים את האור בפריפריה עם תנועת הבוגרים של בנ"ע

מתחברים ללבבות ומרחיבים את הפעילות, קהילות בני עקיבא יוצאות בקמפיין גיוס המונים - בואו להיות שותפים בהרחבת פעילות הבוגרים של בני עקיבא, להתחבר ללבבות, להדליק את אור הציונות דתית בפריפריה

מדליקים את האור בפריפריה עם תנועת הבוגרים של בנ"ע
  צילום: באדיבות הקהילות

תנועת הבוגרים של בני עקיבא הוקמה לפני 10 שנים, בהמשך לתנועת הנוער, במטרה להגשים את ערכי התנועה גם בחיים הבוגרים. כיום יש כ-10,000 בוגרים ובוגרות בגילאי 20-30 הפעילים בתנועת הבוגרים. במסגרת זו, הם מפעילים ומלווים קהילות משפחות, כפרי סטודנטים במקומות שנמצאים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדנית ישראל, מפיצים את אור היהדות והציונות בקהילות ברחבי הארץ.

הרב אלישע וישליצקי זצ"ל ממייסדי הגרעינים התורנים, הוא זה שליווה את תנועת הבוגרים ואת הקהילות וגרעיני המשפחות ברחבי הארץ. הרב וישליצקי היה מאוד נוכח וחלק בלתי נפרד מתנועת הבוגרים שכיום פועלת מאורו ומכוחו.

בואו להיות שותפים בהרחבת פעילות הבוגרים של בני עקיבא, להתחבר ללבבות, להדליק את אור הציונות דתית בפריפריה  >>>

בשנה האחרונה עם פרוץ משבר הקורונה, חווינו מקרוב, כל אחד במקומו, מה היא כוחה ועוצמתה של קהילה שנמדדת במצבי חירום. קהילה חזקה היא רשת ביטחון שלא משאירה אף אחד מאחור. בקהילות השונות ברחבי הארץ חולקו מאות סלי מזון למשפחות מבודדות. כפרי הסטודנטים היו אחראיים לדאגה לקשישים שלא יכלו לצאת מביתם לרכוש תרופות וסייעו להם בכל מה שהיו צריכים.

צילום: באדיבות הקהילות

"היכולת המיוחדת של קהילות במרחב העירוני להגיב כל כך טוב במצבי חירום, לעיתים יותר טוב מהרשויות עצמן, נובעת גם מהיכולות הטכניות של קבוצה מאורגנת אבל בעיקר מהאופי הברור של בני הקהילה להיות ראשונים לכל משימה" מסביר עמוס אליצור, רכז הקהילות של תנועת הבוגרים בבני עקיבא.

האג'נדה והדרך של תנועת הבוגרים היא "ברוח בני המקום". הם באים להשתלב במוסדות הקיימים, במרקם הקהילתי הקיים מתוך הבנה שיש בכל מקום אנשים טובים, יופי וחן, והם מביאים עימם סל ערכים מערכי הציונות דתית שתורמת ונותנת ערך מוסף לסביבה. מה שמייחד את קהילות בני עקיבא, זה שהן מבוססות ומשלבות את הבוגרים שגדלו במקום. הם מעודדים את צעירי המקום, להישאר בעיר ולהיות שותפים ולקחת חלק בפעילות.

בימים שני ושלישי (8-9.3) ארבע קהילות מתוך הקהילות ברחבי הארץ של בני עקיבא בחצור הגלילית, מגדל העמק, קרית ים וערד. מקיימות מבצע גיוס המונים והן צריכות אתכם אחרי 10 שנים של פעילות במקום, במטרה "לעלות קומה", מבחינת העשייה, ההשפעה והשותפות במקום.

בואו להיות שותפים בהרחבת פעילות הבוגרים של בני עקיבא, להתחבר ללבבות, להדליק את אור הציונות דתית בפריפריה  >>>

צילום: באדיבות הקהילה

צילום: באדיבות הקהילה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו