"בדרך לנורמליות": בריטניה החלה לצאת מהסגר - סרוגים

"בדרך לנורמליות": בריטניה החלה לצאת מהסגר

אחרי יותר מחודשיים בסגר מלא, בריטניה החלה במתווה היציאה כאשר מיליוני תלמידים חזרו הבוקר לבתי הספר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ברך: "זה הצעד ראשון בתכנית שלנו בדרך חזרה לנורמליות"

"בדרך לנורמליות": בריטניה החלה לצאת מהסגר
  בית ספר בבריטניה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי יותר מחודשיים של סגר מלא בשל התפרצות הקורונה הנרחבת, בריטניה החלה היום (שני) בהליך היציאה עם כניסתה לתוקף של גל ההקלות הראשון ברחבי המדינה. במסגרת ההקלות, מיליוני תלמידים חזרו לבתי הספר שנותרו סגורים מאז חופשת חג המולד בדצמבר האחרון.

"לראשונה מזה חודשיים, התלמידים חזרו ללימודים בבתי הספר. פתיחת כל מערכת החינוך הייתה בעדיפות העליונה שלנו, וזה הצעד ראשון בתכנית שלנו בדרך חזרה לנורמליות" אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. "אני מודה לכל המורים וההורים על כל העבודה הקשה שלהם כדי לוודא שהילדים ימשיכו ללמוד במהלך המגפה הזו".

פתיחת הלימודים עדיין מתלווה במגבלות רבות בבתי הספר, במטרה למנוע מקרי הידבקות בקורונה. בכל בתי הספר היסודיים התלמידים חולקו לקפסולות, כשכל קבוצה נדרשת להגיע לבית הספר ולצאת ממנו בזמנים מוגדרים מראש. בנוסף, על התלמידים לרחוץ את ידיהם בתחילת ובסוף כל שיעור.

בחטיבות ביניים ובתיכונים התלמידים נדרשים גם לעטות מסיכה לכל אורך היום, וכן לעבור בדיקות קורונה פעמיים בשבוע – דבר שיוצר סיבוך רב עבור צוותי ההוראה. בשבועיים הראשונים התלמידים ייבדקו בכניסה לבתי הספר, ולאחר מכן הם יקבלו ערכות לבדיקה ביתית.

עוד באותו נושא

בוריס ג'ונסון הציג: כך בריטניה תצא מהסגר

גל ההקלות הנוכחי הוא השלב הראשון מתוך ארבעה שלבים בתכנית היציאה מהסגר שהוטל בינואר בשל התפשטות המוטציה הבריטית. לפי התכנון, השלב השני במתווה יחל ב-12 באפריל – במסגרתו חנויות רחוב ומרכזי קניות יוכלו להיפתח מחדש. בנוסף נקבע כי חתונות והלוויות יוכלו להתקיים בנוכחות של עד 15 איש.

הפעימה השלישית, שצפויה להתבצע ב-17 במאי, תבטל את איסור ההתקהלות במקומות סגורים, שיוגבלו לעד 6 אנשים בדומה, וכן תאפשר פתיחה של מסעדות וברים. רשימת ההקלות מתייחסת גם לאירועי בר מצווה, שיוגדרו כשווים לחתונות ולוויות ויוכלו להתקיים בנוכחות של עד 30 אנשים. אירועי תרבות וספורט יחזרו גם כן בשלב הזה, בתפוסה של עד 1,000 אנשים באולמות סגורים או 4,000 איש באצטדיונים פתוחים.

שבועיים לאחר כל פעימה תתבצע הערכת מצב, שבה יוחלט האם להמשיך לפעימה הבאה שבועיים לאחר מכן או לחכות לנתונים עדכניים יותר. במידה ולא יהיו שום שינויים בתכנית עקב נתוני תחלואה, בריטניה תאפשר להסיר לחלוטין את המגבלות על המשק ב-21 ביוני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו