קנס סמלי הוטל על החברות שהיו בשליטת ענבל אור - סרוגים

קנס סמלי הוטל על החברות שהיו בשליטת ענבל אור

קנס סמלי בלבד הוטל על חמש חברות שהיו בשליטתה של ענבל אור, לאחר שהורשעו בשורת עבירות. הקנס שגובהו עומד על 1,000 שקלים בלבד נקבע במסגרת הסדר טיעון

author-image
קנס סמלי הוטל על החברות שהיו בשליטת ענבל אור
  פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) את דינן של חמש חברות שהיו בשליטתה של ענבל אור, זאת לאחר שהרשיע אותן במסגרת הסדר טיעון בעבירות על חוק המע"מ, עבירות על פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות, וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן. בגזר הדין קיבל בית המשפט את ההסכם בין הצדדים לפיו לצד ההרשעה יוטל על כל אחת מהחברות קנס סמלי של 1000 ש"ח.

על פי כתב האישום בו הודו החברות, המעשים שהביאו לביצוע העבירות שלהן בוצעו באמצעות ענבל אור, ששימשה מנהלת בכל אחת מהן. כל החברות שהורשעו מצויות בהליך פירוק בפיקוח ביהמ"ש המחוזי.

עוד באותו נושא

ענבל אור חושפת: זו הכוכבת שהתגוררתי בביתה. צפו


4

על פי כתב האישום, בין השנים 2016-2008 פעלה אור בשוק הנדל"ן באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה: אור סיטי נדל"ן בע"מ, מרום סיטי בע"מ, גריני סיטי בע"מ, אור בקונגרס בע"מ ומציצים נדל"ן בע"מ.

החברות, בניהולה של אור, לא הוציאו חשבוניות ולא דיווחו למע"מ על חלק מהעסקאות שביצעו בשמונה פרויקטים למגורים בהם ארגנו קבוצות רכישה, שסכומן הכולל עמד על כ-81 מיליון שקלים, והמע"מ הנובע הוא כ-11.5 מיליון שקלים. חברת מרום סיטי נדל"ן הואשמה והורשעה גם בביצוע עבירות מרמה כלפי לקוחות באחד הפרויקטים שבהם ארגנה ביחד עם ענבל אור קבוצת רכישה.

בנוסף, אור סיטי נדל"ן הורשעה בעבירות על פי חוק המע"מ ופקודת מס הכנסה בגין רכישות פרטיות של מוצרים לצרכיה הפרטיים של ענבל אור כגון ביגוד, תיקים, תכשיטים ועוד, בסכום של כ-900,000 שקלים. החברה רשמה הוצאות אלה באופן כוזב בספרי החברה לצרכי התחמקות מתשלום מס הכנסה ומע"מ.

אור סיטי הורשעה גם בכך שמימנה לענבל אור דירה בסכום 2.7 מיליון ש"ח, וכן כי ביצעה עבירות על חוק הגנת הצרכן, כאשר פרסמה במגוון רחב של פרסומים הזמנה לציבור לרכוש דירה תוך שהיא מסתירה פרט מהותי, לפיו הפרסומים מבקשים לאגד קבוצות רכישה ולא למכור דירות.

הסיבות לקנס הסמלי

בהתאם לפסיקה יש חשיבות להרשעה פלילית של תאגידים, לרבות תאגידים המצויים בהליכי פירוק. עם זאת, לעובדה כי חברה מצויה בהליכי פירוק יש משקל של ממש בענישה.

הנסיבות שנשקלו לעניין זה הן הרצון שלא לפגוע בנושי החברות שלא דבק בהם רבב, ובהם חברי קבוצות הרכישה שאורגנו על ידי החברות. בנוסף, נשקלה הבהרת מפרק החברות כי אין היתכנות לשיקום החברות, ואין היתכנות כי בסופו של הליך הפירוק יועברו כספים לענבל אור המואשמת שביצעה את העבירות כמנהלת החברות. כמו כן, מדובר בחברות פרטיות, שנוהלו ונשלטו על ידי גורם יחיד, להבדיל מחברות מרובות בעלי מניות ונושאי משרה או חברות ציבוריות.

בנוסף, נשקל גם ההסדר החקיקתי החדש שנקבע בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שנתן עדיפות לנושי החברה על פני מימוש קנסות פליליים.

מסיבות אלה הוסכם כי על כל אחת מהחברות המורשעות יוטל קנס סמלי כאמור. ההסדר אושר בטרם הוגש בתיק הפלילי גם על ידי נשיא בית המשפט המחוזי דאז, השופט איתן אורנשטיין במסגרת הליך הפירוק.

תגובת ענבל אור

ענבל אור מסרה בתגובה: "מדובר בגזר דין שניתן במסגרת הסדר טיעון בין הפרקליטות לעו"ד איתן ארז, מפרק וכונס של קבוצת החברות שלי, אשר הודה באופן גורף בכל החשדות שיוחסו לחברות בכתב האישום וזאת חרף העובדה שבתקופה הרלבנטית לכתבי האישום, הוא לא פעל מטעמן, לא ניהח אותן ולא היה לא כל קשר עימן".

"כל ילד מבין מיד שמדובר בפארסה אחת גדולה שכן אילו היה אמת בטענות הפרקליטות להעלמות מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים מצד החברות כיצד הסכימה המדינה לסיים את הפרשה באלפי שקלים בודדים ואם נדייק בתשלום 1000 שח לחברה. תמוה כיצד כלל ניתן היה להרשיע חברות ללא יסוד אישי ובהתאם לאיזה דין הורשעו".

אור הוסיפה: "אין כל ספק כי מדובר בשיתוף פעולה בין הפרקליטות, אשר הייתה מודעת לעובדה כי טיפסה על עץ גבוה ולא תוכל להוכיח טענותיה במשפט, לבין עו"ד ארז אשר הינו בעל אינטרס אישי להביא לזירוז חלוקת הכספים מקופת הכינוס ובכך לשלשל לכיסו כסף רב של שכר טרחה".

"כשהפרשה שלי תיחשף במלוא הדרה כולם יבינו עד כמה אין לנו מערכת חוק במדינה ובפרט שומרי סף שמשתפים פעולה עם עברייני החוק ומבצעים רצח באזרחים חפים מפשע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
1. פס"ד מביש 2. איתות לעוסקים ולנישומים
טל | 08-03-2021 13:58
מעתה כל עוסק כל נישום שיואשם בהעלמת הכנסות, שייקח איתו בכיס את פסק הדין הזה, ויבקש גזירה שווה. בושה וחרפה
2
מדינ מדינת יהודים...
זוזי | 09-03-2021 14:24
מדינ מדינת יהודים גן עדן לנוכלים גועל נפש תשחררות את אמא של בר רפלאי מייד יה נבלות
3
ענבל יקרה, לכי לטיפול...
עטי | 09-03-2021 15:02
ענבל יקרה, לכי לטיפול את נראית רע