הספירה תיקח שבוע: צפי ל-600,000 מעטפות כפולות - סרוגים

הספירה תיקח שבוע: צפי ל-600,000 מעטפות כפולות

ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית, שגדל בכ-200 מיליון מבחירות 2020 בגלל ההיערכות לקלפיות הקורונה. תוצאות הבחירות יתעכבו בשל צפי ל-600,000 מעטפות כפולות

הספירה תיקח שבוע: צפי ל-600,000 מעטפות כפולות
  (צילום: פלאש90)

בחירות 2021 ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24, שיעמוד על כ-675 מיליון ₪, כאשר 237.5 מיליון מתוכם הוגדרו כ"תוספת קורונה". וזאת לעומת כ- 392 מיליון ₪ בבחירות 2020.

כאמור, עיקר התוספת התקציבית נובעת מתקנות הקורונה, מה שמביא לכך שמרכיבים רבים בתקציב מבוססים על הערכות, וחוסר יכולת לחזות נתונים, דבר שיצריך פתרונות יצירתיים והערכות כלכלית לכך, "כך למשל, היכולת לחזות את מספר החולים והמבודדים שיהיו בפועל ביום הבחירות היא מוגבלת ומושפעת ממשתנים שונים".

עוד באותו נושא

ועדת הבחירות: ישראלים לא יוכלו להצביע בנציגות בחו"ל

ועדת הבחירות תסיע חולי קורונה לקלפיות

כך לדוגמא התגבשה בימים האחרונים תכנית להסעת החולים המחלימים בביתם לקלפיות הייעודיות, ע"ח ועדת הבחירות, וזאת בהתאם לדרישת משרד הבריאות, על מנת למנוע אפשרות שהמצביעים ינצלו את יציאתם לצורך הצבעה, גם לצרכים נוספים, ויפיצו את המחלה. עלותה של תכנית זו גבוהה והיא מבוססת על הערכות בלבד".

במסגרת ההערכות לקורונה מפורט בבקשה כי יסופקו אמצעי מיגון וחיטוי לכלל ועדות הקלפי ברחבי הארץ, כולל ומחיצות בין הבוחרים לבין ועדת הקלפי, ימונה בכל אחד מלמעלה מ-5,000 ריכוזי קלפיות, סדרן ממונה קורונה, שיאכוף את ההנחיות לשמירת מרחק ועטית מסיכה.

בנוסף ריכוזים גדולים בהם היו 6 קלפיות ומעלה פוצלו, ככל שנמצא מבנה מתאים בסמוך, וכתוצאה ממהלך זה נוספו כ- 300 ריכוזים חדשים. כך במקומות אלה, מספר בעלי זכות הבחירה הרשומים בקלפיות הופחת מעד 800 לעד 650, וכתוצאה ממהלך זה נוספו כ- 1,100 קלפיות.

נוסף על אלה, התווספו קלפיות מיוחדות ושונות: קלפיות למבודדים, קלפיות לחולים שמחלימים בביתם, קלפיות לחולים שמאושפזים במחלקות קורונה, קלפיות במלוניות לחולים ולמבודדים, וקלפיות בבתי אבות, דיור מוגן ומקבצי דיור.

600,000 מעטפות כפולות

"כתוצאה מהמהלכים האמורים חל גידול משמעותי ודרמטי של למעלה מ-35% במספר הקלפיות למעלה מ-15,000 קלפיות לעומת כ-11,000 קלפיות מסוגים שונים בבחירות לכנסת ה- 23" לשון הבקשה, אשר מציינת כי מספר הקלפיות אינו סופי, נוכח כך שמספר החולים והמבודדים ביום הבחירות הינו בגדר הערכה בלבד.

על רקע הקמת אלפי קלפיות נוספות, הצפי הוא כי גם מספר המעטפות הכפולות שיספרו בכנסת יגדל משמעותית, "ההערכה היא ל-550,000 עד 600,000 מעטפות, לעומת כ-330,000 מעטפות בבחירות לכנסת ה-23" לשון הבקשה.

מדובר בכ-16 מנדטים אופציונליים שיכולים לשנות את כל המפה הפוליטית, באמצע יש את שבת וליל הסדר, מה שאומר שתוצאות האמת יתקבלו רק עמוק בתוך חול המועד פסח.

עוד מפרטת הבקשה, כי כ-113 מיליון ₪ אינם משמשים להוצאות הוועדה, אלא למימון הוצאות משטרת ישראל, צה"ל ומשרד החוץ לביצוע הבחירות (כ- 29 מיליון ₪) ולתשלומים לסיעות הכנסת היוצאת בעבור חברי ועדות הקלפי מטעמן (כ- 84 מיליון ₪).

גם מערך טוהר הבחירות מקבל חיזוק, לצד חיזוק מערך מזכירי הקלפי, כאשר בקלפיות שונות יוצבו שני מזכירים, יודגש כי לצד מורכבות עריכת מערכת הבחירות בצל נגיף הקורונה, פועלת הוועדה במישורים רבים, "במהלכים אלה מדובר בתוספת של עשרות אלפי עובדים ורכישת כ- 12,000 מצלמות גוף ייחודיות".

עו"ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית: "הייחוד של התקציב הזה, הוא שאם אנחנו מדברים בד"כ על תקציב בחירות שיש בו מלכתחילה הרבה מרכיבים שאינם ידועים מראש ויש הרבה פרמטרים שמתפתחים, בפעם הזו מרכיב חוסר הוודאות הפך למאוד משמעותי בשלב הכנת התקציב. הנתונים הבסיסיים היו לגמרי חסרי ודאות, אנחנו 16 ימים לפני הבחירות ויש חוסר וודאות לגבי מספר החולים והמבודדים שיהיו, כל אלה משפיעים על התקציב, שכן מתוכם אנחנו גוזרים את מספרי הקלפיות המיוחדות.

לדוגמא רק בשבועיים האחרונים התגבש כי הוועדה תסיע את כל החולים להצביע ותחזיר אותם, מחשש להדבקה ובריאות הציבור, על מנת למנוע כל חיכוך עם הציבור. זה פרויקט שמוערך בכ-20 מיליון ₪, על השולחן גם אפשרות שנסייע בהסעת חלק מהמבודדים. עלות קלפי רגילה היא למעלה מ-22 – 23 אלף ₪, פה יש קלפיות מיוחדות שונות, רק לעניין הקלפיות יש תוספת של כ-75 מיליון ₪ עבור  הקלפיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יותר קלפיות במגזר הערבי -פחות זיופים שם
אליעזר | 08-03-2021 14:16
.
2
הספירה תכך שבוע...
משה | 09-03-2021 3:46
הספירה תכך שבוע לתוך חג הפסח.לא משנה יצאנו את מצרים התפטרנו מפרעה כך בבחירות הפעם נתפטר מהמלך ביבי מספיק ודאי.תודה לאל ודרעי בוגר הכלא הביתה.