הרב רא"ם הכהן על יאיר לפיד: אדם אלים שהכריז מלחמה על עם ישראל ותרבותו - סרוגים

הרב רא"ם הכהן על יאיר לפיד: אדם אלים שהכריז מלחמה על עם ישראל ותרבותו

ראש ישיבת ההסדר ורב הישוב בעתניאל תקף הבוקר במילים קשות את שר האוצר על הקיצוץ בעולם הישיבות: "הוא איבד את האחריות המוסרית והתרבותית שלו כלפי החברה הישראלית. הוא התגלה כאדם לא דמוקרטי ולא שוויוני, אדם אלים שפוגע לא בציבור אלא בתורה, בתרבות ובעם ישראל"

author-image
הרב רא"ם הכהן על יאיר לפיד: אדם אלים שהכריז מלחמה על עם ישראל ותרבותו
  אדם אלים הנלחם בעם ישראל. לפיד (פלאש90)

רב הישוב וראש ישיבת ההסדר בעתניאל, הרב רא"ם הכהן תקף הבוקר במילים קשות את שר האוצר יאיר לפיד ואת ראש הממשלה השותפים לדבריו למלחמה בעולם הישיבות ובתרבות היהודית.

בראיון לתכנית מה בוער עם רינו צרור בגלי צה"ל דיבר הרב על הביקורת של רבנים בציונות הדתית על התנהלותה של הבית היהודי בסוגיית תקציב הישיבות. "מדובר בבעיה חמורה מבחינה מוסרית ומבחינה דמוקרטית. הבעיה היא לא רק של בנט אלא של הממשלה כולה. לא מדובר בקיצוץ, כי כאן אין שום פרופורציות לשאר הקיצוץ בתקציב המדינה. מדובר במלחמה על עולם התורה הציוני והלא-ציוני בלי הבדל בין העולמות."

הרב הכהן הוסיף ביקורת גם כלפי ראש הממשלה: "לא יכול להיות שהמדינה משלמת תקציבי עתק לאוניברסיטאות ותקציבי ענק לתרבות ואילו אנחנו הולכים לקיצוץ של 2/3 בישיבות. מדובר בדחיקת התורה. זה לא קיצוץ זו מלחמת תרבות שראש הממשלה שותף לה ואם הוא ימשיך בדרך הזו הוא ייזכר לדיראון עולם."

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

על שר האוצר ומפלגת 'יש עתיד' אמר: "יאיר לפיד איבד את האחריות המוסרית והתרבותית שלו כלפי החברה הישראלית. הוא התגלה כאדם לא דמוקרטי ולא שוויוני, אדם אלים שפוגע לא בציבור אלא בתורה, בתרבות ובעם ישראל. יש כאן מעשה מכוון לסגור את ישיבות ההסדר וכל עולם התורה. אני מרגיש פגיעה דמוקרטית של חוסר שווין בפני החוק."

על השאלה האם ברית האחים בין לפיד ובנט הייתה טעות, סרב הרב הכהן להשיב: "רבנים אינם פוליטיקאים. אני איש רוח ששייך ליש עתיד ולבית היהודי באותה מידה, והתביעה שלי היא גם מלפיד. אם 'יש עתיד' באה לרמוס את התורה ועם ישראל אז אין לה  קיום."

בתגובה לדברים עלה לשידור סגן שר החינוך, אבי וורצמן שהגיב לדברים: "אנחנו אמרנו הרבה פעמים והבטחנו גם בימים האחרונים, אנחנו נשמור על ישיבות ההסדר ועל הישיבות שמעודדות גיוס. אנחנו מטפלים בדבר הזה בכל יום. גם לישיבות ההסדר שחשובות לנו גם לעולם התורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
הוא לא מבין את פרטי הקיצוץ
אלעד | 29-08-2013 16:40
א. אני זוכר את ר' ראם עוד מימיו באור עציון כאדם נחרץ ותקיף שלא לומר על גבול המעז פנים - חכמים הזהרו בדבריכם ב. הקיצוץ איננו של 2/3 אך בגלל שנותרו חודשים ספורים לשנת 2013 הקיצוץ יצא כה חריף. לטווח ארוך הקיצוץ הוא יותר קרוב לשליש.
2
כל הכבוד לרב רא"ם!!!
יאיר | 29-08-2013 17:14
למרות שאנו חלוקים בכמה עניינים, הוא מבטא היטב רחשי לבנו לעת הזאת. שוב- כל הכבוד!!!
3
לאלעד
| 29-08-2013 19:52
אני מנהל מוסד וברצוני לומר שהרב ראם צודק ב100%. גם אם ההבטחות יקויימו אין ספק שהבית היהודי שותף עם לפיד לקיצוץ הנורא. בשום תחום לא עושים דבר כזה. איך אמר בנט בישיבת סיעה" לפיד מתעקש על זה כי זה ענין עקרוני" ומזה תלמד מה לא עקרוני לבית היהודי. לרב ראם נאמר: ניכרים דברי אמת
4
הוכח תוכיח את עמיתך
ישראל | 29-08-2013 21:59
לכבוד הרב היקר אינני מבין מה הרב רוצה כמו שהרב לא יוכיח את חברי הכנסת ממרץ על תמיכתם בחילול שבת אם כן מאי שנא מר לפיד הלא קינא לן ברא כרעיה דאבוה והא עושה את רצון אביו שכבר בשמים אבל משום מה שכחתם את מי שנתן לו כוח ומי שעשה עמו ברית ויעל דא קא בכינא ויפה שעה אחת קודם
5
כמה הוא פוחד לתקוף את הבית של הגוים
תלמיד חכם | 29-08-2013 22:41
6
סוף סוף מישהו מעמיד דברים על דיוקם
משה | 29-08-2013 22:53
הרב רא"ם צודק לחלוטין ואשריו על יציאתו לפומבי יש כאן מלחמת תרבות וניסיון הריגה לעולם הישיבות לאותו אלעד שמנסה לתקן את הרב על םרטי הקיצוץ, לך תבדק את העובדות ותיווכח שאתה ת=טועה, כרגע עבר רק 34% מהתקציב לשנה הזו, ומדובר על קיצוץ דומה בשנה הבאה!!! וגם אילו צדקת, קיצוץ של 33% אחוז (אני מזכיר, אתה טועה והקיצוצ הוא 66%) כשבכל המקומות האחרים הקיצוץ הוא- 3% בלבד, יש כאםן הכרזת מחלחמה מלחמת חורמה כנראה. וכן, גןם עם לפיד מנסה ללכת בדרכי אביו אין כאן חלוקה שווייונית אלא קיצוץ רצחני שפירושו מוות לישיבות רבות. והרב רא"ם צודק משום שזו מלחמת תרבות, הישיבות הן תרבו ישראל, תורת ישראל מי שמקצץ בהן כאומר תורת ישראל לא מעיינת אותי, לא רק שאינה מעניינת אותי,אלא אני חושב שלא מגיעה לה להתקיים כיוון שהתקציב שלפיד העביר הוא לא בר קיומא! ולכן נצא למלחמת חורמה נגד הקיצוץ הזה וכן לפיד הוא רשע ורמאי כיוון שהוא הזדהה כל הזמן כמי שיש לו ענין רב בתרבות ישראל, ואם כך הוא בוחר לחלק את התקציב, אז או שהוא רמאי ושקרן או שאינו מבין מה היא תרובת ישראל. אני לא בטוח מה יותר גרוע
7
המטרה : חיסול עולם התורה.
דניאל | 29-08-2013 23:30
מדובר כאן על ציר מאוד אכזרי. ביבי-לפיד-בנט, שמו להם מטרה לחסל את עולם התורה במתכונתו הנוכחית. זה ממש מעודד לשמוע שרבנים כמו הרב ראם אומרים את האמת בצורה הכי ישירה, לא משנה מה צבעה של הכיפה שאנו חובשים, כאשר פוגעים בתורה בצורה כזו בוטה, כולנו חובשים כיפה מאותו הצבע.
8
ראם הכהן הצביע לבית של הגוים אז מה הוא רוצה
ת | 30-08-2013 1:04
9
ואתם המזרחניקים שותפים לאלימות זו
אברך | 30-08-2013 10:40
10
בית של צבועים.
גלוח ראש עם כיפה | 30-08-2013 13:18
11
בנט, די להשתפנות ללפיד, עולם התורה בקריסה!!!
חיים לויסון | 31-08-2013 22:37
12
מה קרה כבוד הרב לא ישנת בלילה??הבעיה שהרבנים החברים שלך
קרני ראם קרניו | 01-09-2013 9:28
ישנים טוב...
13
גדולי הדת היהודי בעבר היו אנשים משכילים
אדם | 01-09-2013 11:15
למדו מדע, מתמטיקה, רפואה ועודדו קידמה לאן התדרדרה היהדות שקוראת לקיצוץ באוניברסיטאות למען הישיבות מתי בהיסטוריה היהודית מדינה כלשהי נתנה כסף ללימודי התורה.