מנדלבליט: ערוכים להתמודד עם כל איום מצד האג - סרוגים

מנדלבליט: ערוכים להתמודד עם כל איום מצד האג

היועץ המשפטי לממשלה הודיע הערב כי ההחלטה לחקור את ישראל על ביצוע פשעי מלחמה נעשתה בחוסר סמכות, וכי הוא ומשרדו ערוכים להתמודדות מול כל איום מצד בית הדין הבינלאומי

author-image
מנדלבליט: ערוכים להתמודד עם כל איום מצד האג
  פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב הלילה (רביעי) להודעת התובעת של בית הדין הפלילי הבין-לאומי על החלטתה לפתוח בחקירה בנוגע ל"מצב בפלסטין", בו תחקור פשעי מלחמה שביצעה מדינת ישראל במזרח ירושלים, רצועת עזה ויהודה ושומרון.

יש לציין כי היועמ"ש מנדלבליט הינו מומחה בעל שם עולמי למשפט הבינלאומי, ועבודת הדוקטורט שלו עסקה בנושא "לוחמת משפט ומדינת ישראל – ניסיון העבר ומבט לעתיד".

מטעמו של מנדלבליט נמסר כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שבית הדין הפלילי הבין-לאומי נעדר כל סמכות בעניין זה. עמדה זו זכתה לתמיכה מצד מדינות מרכזיות ומומחים משפטיים בעלי שם, אך שופטי הרוב בהחלטתם וכן התובעת בהודעתה היום בחרו להתעלם מרבות מהטענות המשפטיות כבדות המשקל שהועלו בהקשר זה".

עוד באותו נושא

דרמה: בית הדין בהאג פתח בחקירה פלילית נגד ישראל


15

"החלטת מותב השופטים, כמו גם הודעת התובעת מכירים בעצמם בכך שנושאים עקרוניים הנוגעים לסמכות השיפוט של בית הדין נותרו ללא הכרעה. עניין זה לכשעצמו מלמד עד כמה ההחלטה להתקדם לחקירה ביחס לישראל שגויה ונעדרת את הבסיס המשפטי האיתן שנדרש, לשיטתה של התובעת עצמה, על-מנת להתקדם בעניין זה".

עוד נמסר כי "מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה בעלת מערכת משפט עצמאית ומקצועית. מדינת ישראל מחויבת לערכי היסוד של המשפט הבין-לאומי ופועלת לאורם. יתרה מכך, לישראל מערכת ענפה לבחינת טענות להפרות לכאורה של הדין הבין-לאומי, והיא יודעת לבחון באופן עצמאי טענות להפרות דין. גם מטעם זה אין כל מקום להתערבותו של בית הדין בעניינים המסורים לסמכותה הריבונית של מדינת ישראל".

"בית הדין הפלילי הבינלאומי הוקם כדי להתמודד עם הפרות חמורות של המשפט הבינלאומי. בחירתה של התובעת לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל – מדינה דמוקרטית שוחרת חוק, פוגעת בלגיטימיות של עבודת בית הדין וגורמת להקצאה מיותרת של משאבים במקום לטפל בהפרות אמיתיות של המשפט הבינלאומי מצד מדינות לא דמוקרטיות שאינן מחויבות לקיום המשפט".

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף והבהיר כי יחד עם צוות בין-משרדי ייעודי, הוא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בזירת בית הדין מזה זמן רב, וכי הוא והצוות "ערוכים להתמודד עם כל ההתפתחויות האפשריות בזירת בית הדין".

עוד נמסר כי במערך הייעוץ המשפטי "ימשיכו לסייע לממשלת ישראל להעניק הגנה משפטית מקיפה וסיוע, ככל שיידרש, אל מול כל איום על אזרחי המדינה שיתעורר מבית הדין הפלילי הבין-לאומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הרי בגללך המנ-דבליט כל הצרה הזו פרא אדם
אתה אשם אביחי | 04-03-2021 1:04
שופטי האג ראו את אכזריותך כלפי ראש הממשלה, חתיכת מנוול אביחי
2
רק מנדבליט אשם,...
עזיזה | 04-03-2021 6:52
רק מנדבליט אשם, בהאג הבינו שישראל בזמן משבר שלטוני בגלל הקשיים שמערים מנדלבליט על נתניהו וניצלו את ההזדמנות לתקוף את חיילנו היקרים. איפה בגצ???
, עכשיו...
טיפש מה הוא אומר ? | 04-03-2021 8:22
, עכשיו שקיללת - ממש שיכנעת.... אין לך יכולת להתמודד באופן הגיוני ומושכל עם טיעון ענייני. הדרך שלך - קללות. הן מאוד ישכנעו את בית הדין בהאג. בעיקר כשבכירים ישראלים ייעצרו על פי צו מעצר בינלאומי שרוב מדינות העולם מחוייבות לו.
שמאלן ארור,אתה...
טובי | 04-03-2021 7:53
שמאלן ארור,אתה עים כל הקיצונים של השמאל הארורים,המלשינים ומוציאים דיבה, להלשין זו תכונה של חלאות שמאלנים כמוך,ואתה מיתפרנסים מדם של חללים שנפלו במילחמות והוצאתם את דיבתם רעה,אז מאחל לך ולהם שהשם ישמיד אתכם לאלתר,
, בהאג...
רק ביבי אשם | 04-03-2021 7:08
, בהאג הבינו שהממשלה החלישה את מערכת החוק והמשפט, כשראש ממשלה תוקף אותה בחריפות ובשקרים הזויים, וראו הזדמנות להתנפל על ישראל.
3
המנדלבליט בקרוב השם...
בני | 04-03-2021 7:57
המנדלבליט בקרוב השם יקח אותך מאיתנו לתהום הנשיה, שם אתה צריך להיות עים שוברים שתיקה החולירות,וכל השמאלנים הארורים שממשיכים להוציא את דיבת חיילי צהל לאויבנו,גם הגורילה הזאת בקרוב נשדך לך אותה מתאימה לך באכזריות שלה,מיליוני דולרים מועברים לאירגונים השמאלנים תמורת הודעות כזב, היום שלכם מגיע גם הנבלה שרגא ימח שימך אוייב העם בקרוב ננקה אתכם מהארץ של העם היהודי
4
למה המגיבים מימין,...
הפיקח עיניו בראשו | 04-03-2021 8:09
למה המגיבים מימין, יהודים טובים על פי תפיסתם, מתנהגים כאחרוני הגויים : קללות, ניבולי פה, איחולי מוות ומחלה, כנויי גנאי ילדותיים - מה, אי אפשר להביע עמדה עניינית ומנומקת, בעד או נגד ? אתה חושב שביבי לא אשם - תביע עמדה. חושב שמנדלבליט אשם - פרט ונמק. למה לקלל כמו ילד מטומטם ? כן. לטעמי, ביבי אשם. תקף ללא הרף את מערכת החוק בישראל. החליש אותה. גרם לפיחות במעמדה. מערכת החוק והמשפט העצמאית והחזקה הייתה מחסום בפני חקירה בינלאומית. החלשתה - תרמה לפתיחת החקירה. פשוט וברור.
לך תמכור...
דוריה | 04-03-2021 10:09
לך תמכור את האגדה בדבר בגצ שניצל אותנו לקצינים שנחטפו צו מעצר בינלאומי... כמה שטויות וכמה טמטום יש בשמאל.
, יש...
לה פמיליה : מי מפחד מהאג ? | 04-03-2021 9:48
, יש לך מה לומר חוץ מקללות מטומטמות ? בינתיים מי שנתן למדינה שכפץ היה בגצ השמאלני . כאשר מחלישים את בגצ - גם העולם רואה את זה ומסתער עלינו. מחמת מחסור קשה בחומר חיוני בין האזניים אתה לא מבין את זה. כשבכירים ישראלים ייעצרו בבירות העולם - אולי תקלוט.
שמאלן עלוב...
רועי | 04-03-2021 8:53
שמאלן עלוב וחסר צורה,מלשינים לגויים תמורת בצע כסף,ואל תטיף מצד אחד,ומיצד שני תכניס דולרים על הוצאות דיבה, עלוב
5
אין במנדלביחט אמון...
שרה | 04-03-2021 8:14
אין במנדלביחט אמון הוא הקוף של ביבי. שון כתב אישום לא הוגש התקינו. על מנת.לבטל
6
בונייך ומהרסייך ממך...
אני 2 | 04-03-2021 9:03
בונייך ומהרסייך ממך יבואו לכלל המקללים והמטנפים בפיהם את שופטי בית המשפט העליון, את היועץ המשפטי לממשלה, אלופים לשעבר בצהל, ו'סתם' אזרחים ששירתו ביחידות קרביות והגנו בגופם על מדינת ישראל; אולי סוף סוף תבינו איזה נזק עשיתם,
, הם לא...
אין נביא בעירו | 04-03-2021 9:51
, הם לא יבינו. אל תשלה את עצמך. להבנתם : מה שלא הולך בכוח - הולך בעוד יותר כוח. או, כמקובל באתר הזה, בקללות, חרפות וגידופים.
7
מנדלבלוף המושחת כל...
יאיא | 04-03-2021 9:34
מנדלבלוף המושחת כל השנים הזהיר לא לבקר את בית המשפט והפרקליטות והמשטרע המסואבים כדי שלא להחליש אותם כדי שיעריכו אותם בהאג ועכשיו מה תגיד גם תובעים אותנו וגם קיבלנו סיאוב של מערכת המשפט והפרקליטות והמשטרע
זה מה שנאמר...
קרבי עמי | 04-03-2021 16:41
זה מה שנאמר נתניהו וכל אלה שרוצים להחליש את בית המשפט הגיע הזמן שתלכו הביתה בלי בית משפט אין דמוקרטיה במיוחד בית המשפט העליון
8
מנדלה וזילבר הולכים...
דורית שדה | 04-03-2021 10:07
מנדלה וזילבר הולכים לדפוק אותנו בהאג. כולם אומרים להם לא לשתף פעולה, לא להגיש כלום להאג, לא לדבר איתם ולא להציג כלום התובעת. אבל, הם בכוונת מכוון מייצרים סמכות לבית הדין באמצעות ההתנהגות שלהם. לא יודע אם זה חוסר בקיאות ורשלנות מקצועית או זדון אבל התוצאה היינו הך
9
מנדיבליך כול הכבוד...
יצקוביץ | 04-03-2021 16:38
מנדיבליך כול הכבוד את מוכן וערוך להאג! אולי תטפל בפרשת רות דוד ואפי נווה אלה יותר מסוכנים מהאג!!
10
מנדלבליט יא כלב...
ויקטור עמר | 05-03-2021 0:57
מנדלבליט יא כלב משוחד של כל המנייאקים... אתה וכל פרשת משפטיים בושה וחרפה האיום הגדול ביותר לישראל!!!