ביידן נגד טקסס: "ביטול המגבלות - טעות גדולה" - סרוגים

ביידן נגד טקסס: "ביטול המגבלות – טעות גדולה"

לאחר שמושל טקסס גרג אבוט החליט להסיר את כל מגבלות הקורונה במדינה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף בחריפות את המהלך: "זו טעות גדולה, המסיכות עושות הבדל משמעותי. הבהרנו שעכשיו זה לא הזמן הנכון להסיר מגבלות"

author-image
ביידן נגד טקסס: "ביטול המגבלות - טעות גדולה"
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף הערב (רביעי) בחריפות את מושל טקסס גרג אבוט, זאת בעקבות ההחלטה שלו להסיר את כל מגבלות הקורונה במדינה. בדבריו קרא לציבור להמשיך לעטות מסיכות ולשמור על מרחק למרות ביטול ההנחיות בטקסס.

"אני חושב שההחלטה לבטל את המגבלות היא טעות גדולה" אמר ביידן בהצהרה לתקשורת מהבית הלבן. "אני מקווה שכולם כבר הבינו שהמסיכות עושות הבדל משמעותי. אנחנו היינו ברורים מאד בהנחיות שלנו למושלי המדינות, והבהרנו שעכשיו זה לא הזמן הנכון להסיר מגבלות".

"עלינו להוריד את רמת התחלואה ואת מספרי החולים כעת, במקביל למאמצינו לחסן את כל הציבור בפני נגיף הקורונה" הבהיר ביידן. "אנחנו מרחק נגיעה מהבאת שינוי משמעותי בהיקף המגיפה. עד אז, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זו חשיבה פרימיטיבית כמו זו שראינו בטקסס".

עוד באותו נושא

מושל טקסס ביטל את כל הגבלות הקורונה במדינה


3

כאמור, אמש מושל טקסס הודיע על ביטול כל הגבלות הקורונה במדינתו – כולל החובה לעטות מסיכות. בדבריו אמר כי "טקסס תהיה פתוחה לחלוטין עכשיו", כאשר ההקפדה על ההנחיות כבר לא תהיה חובה מטעם המדינה אלא המלצה עבור התושבים, שאם ירצו יקפידו.

"עד סוף השבוע האחרון, נתנו 7 מיליון מנות חיסון, אנחנו מתקדמים בקצב של מיליון חיסונים בשבוע, רק היום ניתנו 216,000 מנות חיסון" הסביר אבוט את המהלך. "יותר מ-50% מהמבוגרים כבר חוסנו, התפוסה בבתי החולים היא הנמוכה בארבעת החודשים האחרונים".

בטקסס יש 29 מיליון תושבים, כאשר עד כה 2.6 מיליון מהם חלו בקורונה (כ-9% מהתושבים) ו-44,345 מתו מהנגיף. בעקבות המהלך של אבוט, טקסס מצטרפת כעת לעוד 15 מדינות שביטלו (או לא חוקקו) את חובת עטיית המסכה בגלל הקורונה: אלסקה, אריזונה, פלורידה, ג'ורג'יה, איידהו, אייווה,מיסיסיפי, מיזורי, נברסקה, אוקלהומה, צפון ודרום דקוטה, דרום קרוליינה וטנסי. רובן מדינות רפובליקניות, הנמצאות במרכז ארה"ב מהדרום ועד הצפון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו