משרד הביטחון: יוחזר תקציב הרווחה של חיילי המילואים

משרד הביטחון: יוחזר תקציב הרווחה של חיילי המילואים

לאחר התערבות שדולת חיילי צה"ל בכנסת: הקיצוץ בתקציב רווחת חיילי המילואים יוחזר ויתוקצב מחדש. לדברי חברי הכנסת כהנא וברביבאי: "נמשיך לעקוב מקרוב אחר העברת התקציב עד להשלמתו המלאה"

author-image
מש' הביטחון: יוחזר תקציב הרווחה של חיילי המילואים
  Photo by Maor Kinsbursky/Flash90

לאחר פניית חברי השדולה למען חיילי צה"ל בכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) וח"כ מתן כהנא (ימינה) הודיע המשרד הביטחון כי יתרת תקציב הרווחה של יחדידות המילואים של שנת 2020 יועבר לשנת 2021.

הפנייה הגיע לאחר שנודע כי משרד הביטחון החליט, ללא התראה מוקדמת, להקפיא את תקציב הרווחה שעבר משנת 2020 לשנת 2021 ונשמר באופן קבוע משנה לשנה (כרטיסי אשראי מג"דים). כך, ללא הודעה מוקדמת, הודיעו ליחידות המילואים כי התקציב שלא נוצל בשנת 2020 נלקח מהם ללא התראה מראש. יש לציין כי לאור שנת הקורונה בוטלו עשרות אימוני יחידות ובשל כך מפקדי הגדודים ציפו שהתקציב שנחסך ישמר להם לשנת 2021.

עוד באותו נושא

אושר: אות מערכה תוענק ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון

כאמור, שדולת המילואים פנתה בדחיפות לשר הביטחון בנושא והתקציב הושב. בתשובה שהתקבלה מלשכת הרמטכ"ל באמצעות משרד הביטחון נכתב: "בניגוד לעמדת צה"ל ומדיניות כרטיסי אשראי מג"דים, הוחלט השנה ע"י נציג חשב האוצר במשרד הביטחון לבטל את יתרת הכרטיס בכרטיסי האשראי של המג"דים במילואים ולבטלם. אנו סבורים כי החלטת נציגי חשב האוצר במשהב"ט לעניין זה מהווה פגיעה באמון המפקדים."

"לאור כל האמור לעיל אנו מתעקשים לאשר את המשך זכאות הצבירה גם בשנת העבודה 2021 על מנת להקל על היחידות בחזרה לשגרת האימונים ויצירת לכידות יחידתית. המקור התקציבי תוקצב ע"י היועץ הכלכלי בהתאם לתכנון שנת העבודה 2021 – כמבוקש".

חברי הכנסת אורנה ברביבאי ומתן כהנא מסרו: "אנו מבקשים להודות לצה"ל ולמשרד הביטחון על ההבנה כי פגיעה בלכידות יחידות המילואים משמעותה פגיעה בכשירותם. שדולת חיילי צה"ל תמשיך לעמוד ולוודא כי חיילי צה"ל מקבלים את כל המעטפת הנדרשת כדי להגיע לידי כשירות מבצעית וחברתית, הטובה ביותר. נמשיך לעקוב מקרוב אחר העברת התקציב עד להשלמתו המלאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו