3 חולים בווריאנט הקורונה מניו יורק אובחנו בישראל - סרוגים

3 חולים בווריאנט הקורונה מניו יורק אובחנו בישראל

משרד הבריאות אישר כי 3 מקרים של המוטציה הניו יורקית לקורונה אובחנו בארץ, כולם בני משפחה אחת. הווריאנט החדש של הנגיף הופיע לראשונה בניו יורק בנובמבר האחרון

author-image
3 חולים בווריאנט הקורונה מניו יורק אובחנו בישראל
  (צילום: שאטרסטוק)

מוטציה נוספת אובחנה בארץ: משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי במעבדה המרכזית לנגיפים אותרו 3 מקרים של דגימות קורונה חיוביות עם הוריאנט הניו יורקי של הנגיף. זאת למרות סגירת השמיים לבאים לישראל לפני כחודש.

לפי הודעת המשרד, כל שלושת הנדבקים הם בני משפחה אחת. כמו כן נאמר כי אותרו 2 מקרים נוספים של הוריאנט 1.525, המופיע במוטציה הבריטית והדרום אפריקנית.

עוד באותו נושא

חשש: מוטציה חדשה לקורונה אובחנה בניו יורק


4

כזכור, מוטציית הקורונה הניו יורקית הופיעה לראשונה בנובמבר האחרון, ומאז מקרי ההידבקות בגרסה הזו של הנגיף החלו להופיע בתדירות גבוהה יותר. רוב מקרי ההידבקות של המוטציה מניו יורק נרשמו בשכונות וושינגטון הייטס ואינווד, אך נדבקים נוספים אובחנו גם במנהטן, בברוקלין ובקווינס. גם במחוז ווסטצ'סטר, הנמצא צפונית לעיר ניו יורק, אובחנו נדבקים רבים בווריאנט החדש של הקורונה.

בבחינת הדגימות נמצא כי כ-27 אחוז מבדיקות הקורונה החיוביות שבוצעו בניו יורק בחודש האחרון הכילו את המוטציה הניו יורקית. עוד נאמר כי הגיל הממוצע של אלו שחלו בגרסה הזו של הנגיף היה גבוה בכ-6 שנים מהממוצע של יתר הנדבקים בקורונה בעיר.

הווריאנט החדש, המכונה "B.1.526", מכיל שינוי גנטי בשם S477N אשר מופיע גם במוטציה הדרום אפריקנית והברזילאית. בבדיקות מעבדה נמצא כי השינוי הגנטי עלול להיות מדבק יותר מהגרסה ה"רגילה" של הנגיף, וייתכן שהוא גם משפיע על יעילות החיסונים – אך בשלב הזה אין ראיות מוכחות לכך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טיסת החרדים מביאה...
רון | 02-03-2021 18:41
טיסת החרדים מביאה תוצאות!
לימדונו רבותינו...
רון | 04-03-2021 13:22
לימדונו רבותינו שכל הפוסל במומו פוסל... במקרה שלך - שפת הביבים והאנטיליגנציה הנמוכה מסגירים את העובדה שאתה תוצר של גילוי עריות בתוך המשפחה . זה מה שקורה כשאמא ואבא אחים...
אתה אנטישמי...
דודו | 02-03-2021 20:01
אתה אנטישמי ולא יהודי,רק ממזרים עזי פנים כמוך יכולים לדבר כך על חרדים,מה שאני מבקש מבורא עולם שיקח אותת לכפרה על כל חרדי וחרדי במהרה בימינו ונאמר אמן,כך נרויח פעמיים,אחת תלך כפרה,בית פחות ממזר ביקום,
2
הזבל החרדי הביא...
ותודה לזבל מבני ברק .... | 03-03-2021 7:57
הזבל החרדי הביא לנו בחסות וועדת החריגים גם את המוטציה הזו ... שהיא כפי הנראה עמידה לחיסון ... אין גבול לטמטום ...