לאחר הרעלת נבלני: ארה"ב הטילה סנקציות על רוסיה - סרוגים

לאחר הרעלת נבלני: ארה"ב הטילה סנקציות על רוסיה

ממשל ארה"ב הודיע על הטלת סנקציות נגד גורמים בכירים ברוסיה, זאת בעקבות הרעלתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בשנה שעברה. בוושינגטון קראו לקרמלין לשחרר את נבלני, שהחל לרצות השבוע את מאסרו

author-image
לאחר הרעלת נבלני: ארה"ב הטילה סנקציות על רוסיה
  (צילומים: שאטרסטוק)

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה חוזרת: הממשל האמריקני הודיע היום (שלישי) על הטלת סנקציות כנגד שבעה גורמים בכירים ברוסיה ועל עוד 14 גופים וארגונים רוסים שונים, זאת בעקבות הרעלתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בקיץ האחרון. בהודעת הבית הלבן חזרו על קריאתו של הנשיא ג'ו ביידן לשחרר את נבלני, שהחל השבוע לרצות את עונש המעצר שלו.

בקרמלין הזהירו בתגובה כי "הסנקציות לא ישיגו את מטרותיהן, ורק יחריפו את היחסים המתוחים ממילא בין ארה"ב ורוסיה". עוד טענו כי אין כל הוכחה לכך שנבלני הורעל, והכחישו כל קשר למחלתו של מנהיג האופוזיציה – שהתמוטט במהלך טיסה למוסקבה בשנה שעברה. כזכור, במהלך אשפוזו בגרמניה נמצאו ראיות לכך שמנהיג האופוזיציה הורעל בגז העצבים "נוביצ'וק".

עוד באותו נושא

ביהמ"ש ברוסיה גזר 3.5 שנים בכלא לאלכסיי נבלני


4

במקביל, כלי התקשורת בגרמניה דיווחו כי האיחוד האירופי גיבש סנקציות נגד ארבעה פקידים בכירים ברוסיה הקשורים למעצרו והרעלתו של נבלני. ההנחיות צפויות להתפרסם בימים הקרובים, כשככל הנראה יאסר על הפקידים הללו להיכנס למדינות האיחוד האירופי וכן יוקפאו הנכסים שלהם שנמצאים בתוך מדינות אירופה.

לפי הדיווח, הפקידים שעליהם אירופה תטיל את הסנקציות הם: התובע הכללי של רוסיה איגור קרסנוב, ראש שירות בתי הסוהר אלכסנדר קלצ'ניקוב, ראש ועדת החקירות של רוסיה אלכסנדר בסטריקין, וראש המשמר הלאומי ויקטור זולוטוב. עוד נאמר כי הסנקציות תואמו מראש עם ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ארצות הרהב היא מדינה צבועה
משה | 02-03-2021 23:06
עד לא מזמן נקטו באמצעים לא פחות מכוערים לשיטתם.