עתירה נגד ועדת החריגים: המדינה היחידה שמגבילה את כניסת אזרחיה

עתירה נגד ועדת החריגים: המדינה היחידה שמגבילה את כניסת אזרחיה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג״ץ נגד ועדת החריגים בדרישה לפרסם את כל החלטותיה בשקיפות מלאה לציבור: ״חשש שההחלטות התקבלו תוך מתן העדפה למקושרים למסדרונות השלטון״

עתירה נגד ועדת החריגים: מגבילה את כניסת אזרחיה
  נתב"ג, ארכיון (צילום: תומר נאומבורג/ פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לפני זמן קצר לבג״ץ נגד ועדת החריגים בדרישה שתפרסם בשקיפות מלאה לציבור את כל החלטותיה המנומקות – זאת לאור הדיווחים שעוררו סערה על אפליה בכניסה לארץ.

בעתירתה טענה התנועה כי ״קיים חשש שמא החלטות הוועדה מתקבלות במשוא פנים, ותוך מתן העדפה לפונים המקושרים באמצעות מקורבים למסדרונות השלטון״. עוד הוסיפה התנועה כי ״מדובר בכלי הכרחי למימוש הביקורת הציבורית״.

עוד ציינה התנועה כי ההחלטה מתבקשת ״לנוכח הפגיעה הקשה באמון הציבור ברשויות״. בעתירה ביקשה התנועה מבית המשפט להוציא צווים על תנאי ולקיים דיון דחוף בנושא.

עוד באותו נושא

הנתונים האמיתיים: כמה חרדים היו ב'טיסת החרדים'

כמו כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט העליון לדרוש מהוועדה לאשר את כניסתם לארץ של אזרחים ישראלים המעוניינים לממש את זכותם הדמוקרטית הבסיסית להצביע בבחירות.

בעתירה ציינה התנועה לאיכות השלטון כי ״מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר מגבילה את כניסת אזרחיה שלה אל תוך המדינה, ומונעת בפועל – ובכל יום – כניסתם של אלפי ישראלים, בהם גם כאלו אשר ישראל היא מקום מושבם ומרכז חייהם, מכניסה לארץ. במהלך חודשיים אלו, זוכים מתי מעט, יחידי סגולה ממש, להיתר מיוחד לצאת ולהיכנס מהארץ״.

יצוין כי קודם לעתירה נשלחו מטעם התנועה לאיכות השלטון מספר פניות לגורמים הרלוונטיים בנושאים הנ״ל. ב-14 בפברואר הגישה התנועה בקשת חופש מידע בנושא ״בשל חשש כבד שהממשלה מפלה לטובת מקורבים, בעלי הון וידוענים״. כמו כן, ב-22 בפברואר קראה התנועה לאיכות השלטון לממשלה שלא להאריך את תקנות ״השמיים הסגורים״ ולהכריז שתפתח את השמיים לקראת הבחירות על מנת לאפשר לישראלים לשוב ולהצביע ובכך הייתה הראשונה שהציפה את הנושא שהפך לדיון ציבורי סוער.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו