בעל כורחו סמוטריץ' הופך לשכפ"צ של בנט - סרוגים

בעל כורחו סמוטריץ' הופך לשכפ"צ של בנט

במערכות הבחירות האחרונות נתניהו ידע להגדיל את כוחו על חשבון המגזר הדתי לאומי, הפעם זה הרבה יותר מורכב. הקרב הנוכחי הוא הליכה על חבל דק, כשיש תהום מכל צד

בעל כורחו סמוטריץ' הופך לשכפ"צ של בנט
  (צילום: יונתן זינדל ויוסי אלוני - פלאש 90)

בשלב הזה של מערכת הבחירות נראה שישנה סטגנציה, עד שבג"צ, שהמתין 15 שנה להחלטת המדינה בנושא הגיור קבע שתם הזמן ועורר לרגע קט סדר יום בנושא דת ומדינה.

לא בטוח שזה טוב לנתניהו, אך זה יוצר לכידות בגוש הכולל את הליכוד- חרדים, סמוטריץ' בלי חתימה על בלוק ובנט בלי התחייבות.

נתניהו מזהה שהגוש שלו בנחיתות. כדי להרכיב ממשלה אותה הוא מכנה ימין על מלא, חסרים לו עוד מנדטים.

בדרך כלל הוא נוהג לקיים משתה מהציונות הדתית – הזרם, לא המפלגה, אבל הפעם זה מסובך יותר. המטרה הכללית של נתניהו היא לפגוע בסער – בנט, ולהחזיר ימנים הביתה. אנשים שהלכו לתקווה חדשה, כנראה יש סיכוי נמוך שיחזרו לליכוד. בטח שמופעים כמו "נה נה נה" ו"שאשא פקה פקה", לא יעזרו לזה.

עוד באותו נושא

קלנר על בנט: "לתת לשמאל לנהל את המדינה זה ימין?"


16

אצל בנט המקרה מורכב יותר. ישנם שם גם אנשים שקצו בשלטון נתניהו, וגם כאלו שיש להם יחס אמביוולנטי לנתניהו ואפילו סימפטיה ורצון שימשיך. הדבר מתבטא היטב מקמפיין של ימינה.

נתניהו רוצה לשתות מנדטים מבנט ולנגן על הנימים של הציונות הדתית, ברם הוא צריך לעשות את זה מבלי לשתות את המנדטים של סמוטריץ' שמתנדנד על אחוז החסימה. כמו בערך החידונים הללו עם הזאב, הכבשה והחסה שצריכים להעביר את כולם לצד של הנהר בלי שהאחד יטרוף את השני.

הדרך הממוקדת היא לשתות מנדטים לבנט דרך סמוטריץ', ולהגיד שבסוף הוא יקים ממשלה עם יאיר לפיד, כשהשרים שלו יהיו מרב מיכאלי וניצן הורביץ. את המסר הזה מספקים גם בציונות הדתית וגם בליכוד. אך בד בבד סמוטריץ' מסביר שהוא לא חותם על בלוק עם נתניהו, כשבנט מאשים אותו שהוא בכיס של נתניהו. התבלבלתם? גם יועצי הקמפיין אני מניח.

במועד א' נתניהו כן הצליח לעשות את זה. אך אז ליברמן היה עוד בגוש הימין, רק אחרי הבחירות הוא הפתיע. לכן היה מרחב תמרון גדול יותר לנתניהו והוא יכול היה בנחת לחבר את הקשית ולשתות את המנדטים בשלוקים גדולים.

אבל בנוסף ניתן להגיד בשונה ממועד א', שם עיקר משחק היה בעצם הדרבי הציוני דתי ששיחק תפקיד מכריע ובנט ושקד נתפסו כנוטשים. היום הם אחרי שלוש מערכות בחירות, שכעת אנחנו בעיצומה של הרביעית, בנט התבלט בין כל כוכבי הציונות הדתית שעלו וירדו, הוא הצליח להתבלט גם בקורונה, ואילו סמוטריץ' הצליח להסתכסך עם כל השחקנים האחרים כמעט. לכן הסיפור הוא אחר.

בנט וסער מנסים להציג שהם ההנהגה החדשה שבאה להחליף את נתניהו מימין. להם יש בעיה אחרת, כשסדר היום כעת הוא חוק הגיור, הם צריכים ללהטט בין פניה לגורמים הליברליים שמרכיבים כנראה את מרבית המצביעים שלהם, לבין שמירה על ערוץ עם החרדים, שהחתימה על הבלוק עם נתניהו הרבה פחות מחייבת מאשר בפעם שעברה.

הבחירות הללו תנועת המנדטים יכולה להיות על ניואנסים קטנים בלבד. מספיק שמרצ או כחול לבן לא עוברת, או הציונות הדתית בצד השני וזה יוצר דרמה ענקית. ולכן השחקנים בכל הגושים משחקים על הקצה. כמו ילד בשוק פורים עם ביצה על כפית.

מאידך תזוזה קטנה של מנדטים בפנים ובריתות פוליטיות לאחר הבחירות יכולות ליצור ניצחון לצד זה או אחר. כשאין רק 2 צדדים בסיפור הזה.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ לא יעבור,...
נו באמת | 02-03-2021 12:26
סמוטריץ לא יעבור, והשמים לא יפלו.. נתניהו יקים ממשלה עם בנט וגנץ
תיקון יהיה...
נו באמת | 02-03-2021 13:09
תיקון יהיה רק על ידי מחיקת המתחזה
בעז"ה יעברו !
א.ב.ג | 02-03-2021 12:55
נקווה מאוד שיעברו... אחרת זה עלול להיות סוף קיומה של מפלגה שמחויבת לערכים ולאידיאולוגיה של הציונות הדתית (אומנם המפלגה הזו צריכה שכלול, אבל היא בהחלט מהווה בסיס לעבוד עליו) אנחנו לא באמת רוצים להגיע למצב שבו תקודם אידיאולוגיה שמנוגדת לערכים הללו ונמצא את עצמנו בלי יכולת להגיב ולהילחם עליהם :( (ולא, ימינה לא תוכל לשמור על הערכים הללו אחרי שתתפרק ובנט ושקד היקרים יעברו להשפיע בליכוד...)
סמוטריץ
1222 | 02-03-2021 12:37
יעבור את אחוז החסימה אין סיכוי שלא
2
בוחרים בסמוטריץ
כ | 02-03-2021 12:45
היה שר תחבורה מעולה , איש מבריק חכם ערכי .
מצחיקים הציונים...
ביבי נוכל | 02-03-2021 17:04
מצחיקים הציונים המעולים שדתיים נותנים לאנשי שלומם. מספרים לנו שסמורטיץ היה שר תחבורה מוצלח באופן מיוחד, עלבון האינטליגנציה. סמורטריץ היה בפועל שר תחבורה חודשיים בלבד. המשך החודשיים סמורטריץ בקושי הספיק להעביר גפרור משולחן אחד לשולחן שני, והעברת הגפרור העלוב היא ראיה למוצלחותו, נו טוב.
3
מצביע לסמוטריץ' ...
ט' בקלפי | 02-03-2021 12:55
מצביע לסמוטריץ'
4
רק סמוטריץ
קוסם | 02-03-2021 13:14
אתה מוזמן לאכול את הכובע. סמוטריץ יעבור בגדול.
5
בעז''ה יעברו ויפציצו!
אללה סמוטריץ! | 02-03-2021 13:32
אללה סמוטריץ! ט' בקלפי
סרוגים
הטיה מכוונת | 02-03-2021 14:50
האתר באופן שיטתי נגד סמוטריץ ובעד חגית משה ובנט האתר לא אובקטיבי בנעל
6
כתבה דילטנטית
מבקר | 02-03-2021 13:42
הכתב כאילו שפך את כל מה שהוא חושב בלי לערוך. הבעיה היא שלא החשיבה ולא הכתיבה שלו מקוריים.
אצל אור יזרעאלי זה ברגיל ככה
פויה | 03-03-2021 20:17
תת-עיתונאי
7
בעשירי לניסן , 23.03
יוסף בן אליה | 02-03-2021 15:38
אלחננונא בעשירי לניסן , 23.03 אזרחים ואזרחיות הארץ בוחרים , ובחרת בחיים . הצעתי לאזרחי ישראל ולמועמדים ביבי נתניהו אם פורש לפני הבחירות חנינא מהנשיא . ואם לא עוד למועד חזון . גדעון סער ראש ממשלה על מלא . מתן כהנא שר הדתות בני גנץ שר ביטחון נפתלי בנט שר חוץ או אופוזיציה ובמקומו אלי גרונר שר חוץ יאיר לפיד שר משפטים או אופוזיציה ובמקומו חיים רמון שר משפטים ירון זליכה שר אוצר ( או משה ליאון ) , אתם בוחרים בקלפי וסגנו ניר ברקת מהליכוד כי הוא איש ראוי. צבי טסלר (תתא וניצב בדימוס שומר שבת) , שר לביטחון פנים אביב גפן , אם יסכים , שר התחבות גברת מיכאלי שרת התקשורת דר שאשא ביטון שרת חינוך גברת טמנו שטה שרת הקליטה והעלייה גילי שם טוב , שרת הספורט (וגם לדעתי האישית אחלה שידוך כפול לשר לשעבר?! אמיר אוחנה ) גברת לוי אבקסיס מהליכוד , שרה כי היא ראויה. אלון דוידי שר השיכון בצלאל סמוטריץ שר התחבורה אריאל אטיאס מטעם שס או אריה דרעי בלית ברירה , שר פנים ישראל פרוש מטעם יהדות התורה או יעקב ליצמן בלית ברירה , שר רווחה חילי טרופר שר תיירות ועוד... שרים מהאופוזיציה כי הם אישים ראויים ולא בוטים : אלי אבידר , שר בריאות , כי הוא איש דמוקרטי מיקי זוהר , שר שלמה קרעי , שר עודד פורר , שר דוד ביטן מהליכוד , שר ועוד... שלום וברכה מאת יוסף בן אליה , אם השם ירצה , אהיה מועמד להיות נשיא המדינה הבא בעשירי לניסן , 23.03 אזרחים ואזרחיות הארץ בוחרים , ובחרת בחיים .
כמה פנטזיות...
ביבי נוכל | 02-03-2021 16:57
כמה פנטזיות יש לך ? אם ללפיד 20 מנדטים ( 7 ליברמן) ולסער ובנט יחד 25 מנדטים , אין שום סיכוי שסער יהיה ראש ממשלה . במקרה שסער יסרב לתת ראשות ממשלה ללפיד , נלך לסיבובי בחירות נוספות עד שבנט יתאפס בבחירות וסער יביע רק 20 מנדטים.