משה רבנו מתמודד בבחירות הקרובות והמערכת הפוליטית כמרקחה

משה רבנו מתמודד בבחירות הקרובות והמערכת הפוליטית כמרקחה

ערב חג הפורים, גדול מנהיגי העולם מודיע על הצטרפותו למערכת הבחירות מתוך רצון אמיתי לשחזר את הצלחותיו הגדולות גם בכנסת ישראל. מהר מאוד התחוור לו עד כמה הביטוי "עם קשה עורף" אקטואלי מתמיד

משה רבנו מתמודד והמערכת כמרקחה
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

ערב הפורים ובעיצומה של מערכת הבחירות רבת המפלגות והמועמדים, קם לו מועמד חדש, משה רבנו שמו שבפיו בשורה על נבואה שלפרטיה לא ניכנס, וספק אם תוכנה אכן משנה, זוכה מועמדותו לתגובות, איך לומר, קשות ומלאות תדהמה.

חילוני הארץ שכידוע מהווים את מרבית תושבי מדינתנו הקטנה, לא זו בלבד שמסרבים לבחור בו למנהיג, אלא אף מבקשים לבדוק את האדם שטוען כי שמע קולות מסנה בוער. הם גם מוסיפים שבתקופה שמקדשת את היופי והנעורים, הספיק להם בני בגין אחד שמסרב לרדת מהבמה, ואין מצב שהם יתנו לקשיש נוסף בן 79 להיכנס להם בין הרגליים. שלא לדבר על בעיית הגמגום שלא עוברת מסך, ובלי קשר כבר יש להם ניסיון רע עם מגמגמים שדיברו על עשרת הדיברות ועבדו עליהם בעיניים – ראו ערך רונאל פישר. בקרב דור האינטרנט הצעיר, נרשמת אדישות רבתית למועמד החדש שאין לו דף פייסבוק או חשבון אינסטגרם, שלא נדבר על טיקטוק (ר' ערך נתניהו) תוך שהם תוהים מי זה האלוקים הזה שהוא כל הזמן מדבר עליו.

עוד באותו נושא

ויהי בימי נתניהו: מגילת הבחירות


5

נתניהו כבר ממהר לקרוא לו מועמד "אווירה", מרב מיכאלי חורצת שאינו חברתי מספיק, תמר זנדברג לא מפסיקה להתלונן שהוא דתי מדיי, ולפיד כמו לפיד ממשיך במנטרת– "מושחת נמאסת". מרגע שהחל הקמפיין שמציב את הזהות היהודית במרכז- התקשורת הכללית מצטרפת לחגיגה, ותוך זמן קצר מפרסם רביב דרוקר כתבת תחקיר בתוכנית המקור, תחת הכותרת "מי אתה אהרון – האיש שמאחורי המועמד?". בכתבה שואל דרוקר מיהו הדובר הזה של משה שלא מש ממנו לרגע, לוחש כל הזמן באוזנו ומדבר בשמו, ולמה הוא לא לקח במקום קמפיינר משופשף וידוע? עיתון הארץ זועק את זעקת הכפייה הדתית, ומזהיר מהמשיחיסט שרוצה להחזיר את כולנו בתשובה, ובכלל טוען העיתון, שמשה רבנו נראה להם לא אמין לחלוטין, והאותות והמופתים שהוא מציג לא מרשימים אותם שכן כל קוסם, אמן חושים או אורי גלר כבר הפגינו כישורים מרשימים כאלה בעבר.

ואיך לא, גם בקרב המגזר הסרוג משה רבנו זוכה למים צוננים וזה בלשון המעטה, כאשר סמוטריץ' מסרב לשריין לו מקום ברשימת הציונות הדתית בטענה שהוא מעדיף להציב כוכבים תנ"כיים נוצצים ברשימה, ובכלל הציבור הסרוג לא הצליח כל כך להבין אם הוא לייט בהיותו נשוי לגויה או בכלל חרד"לי נוכח הדיבורים על נבואה, מה שהביא לבלבול גדול ואיבוד מסיבי של קולות והגעה למקום לא ריאלי ברשימה.

בגזרה החרדית, מתברר שהמצב קשה בהרבה; מששמעו החרדים כי משה גדל והתחנך על ידי גויים ואף נשוי לגויה בת מדין, הרימו את צעקת "הגוועלד" ודרשו ממנו לעבור באופן מידי בירור יהדות, ובמידת הצורך גם גיור כהלכתם, לפני שיסכימו לבוא עמו בדברים ולשקול אם לתמוך בו, והכל בכפוף לאישורה של מועצת החכמים כמובן. בנוסף, הם חשים פחד מצמית פן ייכנס המועמד החדש לוקום שנוצר בעקבות המתיחות הגדולה שהתגלעה בחודשים האחרונים בין המפלגות החרדיות לציבור בשטח, וכועסים על השמועות כי בהתלהבותו החסידית הגוזמאית הוא קורא תיגר על נציגותו של ליצמן ביהדות התורה.

וכך, מצא עצמו משה בלי מפלגה ובלי מצביעים, ואנחנו מצאנו עצמנו שוב עם ביבי ובלי נבואה. לא נורא, אולי בפעם הבאה ששאר המועמדים יוכלו להתבונן במעלותיו העצומות ובמהות ויעסקו פחות במיתוגים ופופוליזם זול, הוא יוכל להתמודד שוב בבחירות הבאות שלאחר הבחירות הקרובות..

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, מנכ"ל בלומברג תקשורת

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשמע שהכותב חילוני....
נא להוריד את הכתבה | 27-02-2021 21:23
נשמע שהכותב חילוני. רדוד מאוד, וברור שמשה גייר את אשתו