במקום המלוניות: יחל פיילוט לבידוד בצמיד דיגטילי - סרוגים

במקום המלוניות: יחל פיילוט לבידוד בצמיד דיגטילי

לאחר שהממשלה אישרה את הארכת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, שר הבריאות ויו"ר ועדת חוקה סיכמו להפעיל במקביל פיילוט לפיקוח על בידוד ביתי באמצעות צמיד דיגיטלי

במקום המלוניות: יחל פיילוט לבידוד בצמיד דיגטילי
  (צילום: פלאש 90)

שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר סיכמו היום (רביעי) על התחלת פיילוט מיידי לפיקוח על בידוד ביתי באמצעות צמיד דיגיטלי. המהלך יתבצע במקביל להארכת הבידוד במלוניות לתקופה מוגבלת.

לפי הודעת משרד הבריאות, ההחלטה התקבלה "מתוך רצון להסדיר חלופות בידוד יעילות יותר לבאים לארץ ומתוך כוונה לצמצם את הפגיעה בזכויות הפרט". במקביל תקודם חקיקה מיידית בשבוע הקרוב שתאפשר גם את הרחבת הפיילוט וגם את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות שייתרו את הצורך במלוניות הבידוד.

עוד באותו נושא

הממשלה אישרה בידוד: ח"כ אשר מאיים לבטל אותו

כזכור, הבוקר קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את המשך חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה עד ליום שלישי בעוד שבועיים (9.3). משך הבידוד הוא כרגיל: 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים  עם שתי בדיקות קורונה שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים – מחויבים בביצוע בדיקות לפני ועם הגעתם לישראל אך אינם מחויבים בבידוד.

בהודעת הממשלה נכתב: "יש לציין כי התקנה תיכנס לתוקף עם אישורה בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, שצפויה להתכנס הבוקר". עם זאת, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט לא שמע על כך: "בניגוד לנכתב בהודעה המשותפת של משרד רה"מ ומשרד הבריאות, טרם יצא זימון לדיון הבוקר בוועדת החוקה על הבידוד במלוניות. השיחות נמשכות". בתחילת השבוע אשר אמר כי לא יאפשר את הארכת הבידוד במלוניות מעבר לשבוע הנוכחי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו