נתניהו: "טרומפלדור לא היה צריך למות כדי להיות אגדה" - סרוגים

נתניהו: "טרומפלדור לא היה צריך למות כדי להיות אגדה"

תנועת בית"ר מציינת 101 שנים לקרב תל חי באנדרטה באריה השואג. ראש ההנהגה העולמית של בית"ר עו"ד נריה מאיר: "תרומפלדור וחבריו לימדו אותנו מהי מסירות נפש על ארץ ישראל"

נתניהו: "טרומפלדור לא היה צריך למות כדי להיות אגדה"
  קרדיט: תנועת בית"ר העולמית

היום (שלישי) מציינת ישראל 101 שנים לקרב תל חי. תנועת הנוער בית"ר, היא התנועה היחידה שעלתה ביום זה לאריה השואג בתל חי וציינה את הקרב ההיסטורי. בשנה זו, בה חלים מגבלות הקורונה, נאלצו אלפי חניכי התנועה להישאר בבית אך התנועה החליטה בכל זאת להמשיך את המסורת.

קרדיט: תנועת בית"ר העולמית

התנועה העלתה כח חלוץ של הנהגת התנועה לתל חי ונפגשה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ששיבח את העבודה החינוכית של התנועה. האירוע המרכזי שודר בסרטון מיוחד לאלפי חניכי התנועה בארץ ובעולם דרך הזום, ובמסגרתו נערכו גם חידון היסטורי, הפקה מיוחדת וחלוקת גביעי הצטיינות.

מוקדם יותר השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי שהתקיים במקום ואמר: "כאן למרגלות האריה השואג, אנו חולקים כבוד למי שזכה להיקרא 'האריה הגלילי' יוסף טרומפלדור ולשבעת חבריו שומרי גבול הצפון. תרומפלדור לא היה צריך למות כדי להיות אגדה. הוא היה אגדה עוד בחייו. האישיות המופלאה שלו ייצגה את בשורת הציונות. אהבת ארץ ישראל, זקיפות קומה, גבורה והקרבה, עבודת אדמה ומעל הכל כבוד לאומי. זה היה סוג של יהודי חדש וגם ישן מהיהודים שילכו כאן על אדמת אבותינו. בכל תחנות חייו הקצרים, תרומפלדור הטביע חותם של מנהיגות ואומץ לב".

קרדיט: תנועת בית"ר העולמית

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר כי "כיום, 101 שנים לאחר הקרב על תל חי, בתקופה בה מחפשת הציונות רלוונטיות לדור הצעיר – דור המסכים והאינטרנט, אין החלטה סמלית, אמיצה וערכית יותר מהקדשת החיים למען המטרה הנעלה – שימור ריבונותנו בחבלי המולדת, תוך אהבת הזולת וקדושת האחדות."

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר עו"ד נריה אמר כי "תל חי הוא ציון הדרך ההיסטורי למעבר מגלות לגאולה. טרומפלדור וחבריו לימדו אותנו מהי מסירות נפש על ארץ ישראל ומורשת תל חי נצחית היא. כאן בסמוך למרגלות החרמון אברהם אבינו נשבע לארץ ישראל בברית בין הבתרים. בשבילנו, תל חי הסמוך הוא ברית בין הבית"רים – בנאמנות המוחלטת לארץ ישראל".

ראש הנהגת בית"ר ישראל נעמה לוריא אמרה כי "שנת הקורונה הביאה איתה הרבה אתגרים. מורשת תרומפלדור לימדה אותנו להתגמש, ולחנך באופן יצירתי ונחוש. התנועה שלנו יוזמת, פועלת ועושה והגמישות שלנו היא מקור עוצמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תקווה-ימינה = מפלגת...
יוסף בן אליה | 23-02-2021 19:15
תקווה-ימינה = מפלגת שלטון , כרגע 27 מנדטים ,(ליכוד 28 כרגע) ויכולים להגדיל עד לפחות 32-36 אם , עובדים נכון , צריכים להצהיר שאם יש רוטציה (נפתלי וגדעון שני צדדים של אותו מטבע ממש)תהיה רק בין נפתלי וגדעון ראשון מי שהכי הרבה מנדטים, תקווה-ימינה : מפלגת שלטון ימנית , מוסרית ופעמיים יותר קלין-מן מיאיר , כי יאיר קלין-מן מבחינת החלק הדמוקרטי רק , גדעון ונפתלי קלין-מן מבחינת הדמוקרטי והיהודי , מדינה יהודית ודמוקרטית . האלטרנטיבה לליכוד( ביבי גם לא קלין -מן דמוקרטי (המשפט), וכל שכן לא קלין-מן יהודי (פחות דתי מגנץ ואפילו מיאיר (יאיר שומר כיפור) תקווה-ימינה : מפלגת שלטון , תקווה (הצד לך ביבי מהמטבע) תשתה מנדטים ממחנה לך-ביבי כי רק תקווה-ימינה , מפלגת שלטון עם 27 מנדטים אלטרנטיבה אמיתית לביבי . ימינה (צד ימני של המטבע ,מסורתי ועם יותר נציגים מזרחים ב% מהליכוד תשתה מנדטים ממחנה הימין כולו כולל חרדים כי תקווה-ימינה היא מפלגת שלטון דמוקראטית , נקייה , מסורתית ואפילו מזרחית יותר מהליכוד וכמובן רעננה , אפילו בבגץ(מועצת הזקנים) , (אפילו דוד המלך שלט עד גיל 70) בני 70 , לא מכהנים וכל שכן שלא מתחילים קדנצייה חדשה , שלום וברכה מאת יוסף בן אליה
2
הרבי
נועם | 08-10-2021 15:22
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף