פשע שנאה: מתנחל יידה רימוני הלם על פלסטינים - סרוגים

פשע שנאה: מתנחל יידה רימוני הלם על פלסטינים

תוכנה של חקירת השב"כ שהתנהלה בעת האחרונה תחת מעטה סודיות, הותר לפרסום. מדובר באירוע חמור, בו נטען כי מתנחלים יידו אבנים ורימוני הלם לעבר כפר פלסטיני בשומרון

פשע שנאה: מתנחל יידה רימוני הלם על פלסטינים
  אילוסטרציה (אולכסנדר פולונסקי/שאטרסטוק)

הותר לפרסום: בתום חקירה משותפת של ימ"ר ש"י ושירות הביטחון הכללי, הבוקר (שלישי) הוגש בבית משפט המחוזי ברמלה כתב אישום נגד נאשם תושב השומרון בסעיפי אישום חמורים ובהם קשירת קשר לפשע מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

בכך נחשף תוכנו של תיק השב"כ שהתנהל בעת האחרונה נגד חמישה עצורים יהודים תחת מעטה סודיות. מפלג פשיעה לאומנית בימ"ר ש"י יחד עם השב"כ פתחו בחקירה סמויה לאחר שהתקבל דיווח לפיו בתאריך בתחילת ינואר בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר נכנסו לכפר סרטא שבשומרון שני כלי רכב, שכאשר הגיעו לפאתי הכפר, ירדו מספר חשודים רעולי פנים והחלו ליידות אבנים ורימוני הלם לעבר בתים וכלי רכב, ניפצו חלונות, שמשות וגרמו לנזק רב.

עוד באותו נושא

השופט תוקף את המשטרה: "חוצפה שלא נתקלתי בה"

תושבי הכפר דיווחו למשטרה הפלסטינית וביקשו את עזרתם, ואלה העבירו דיווח למשטרת ישראל. במקום טופלו מספר נפגעי חרדה ואדם בשנות ה-70 לחייו שנפצע בראשו.

במסגרת החקירה המורכבת שלוותה על ידי פרקליט מחוז מרכז בוצעו מגוון פעולות חקירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים סמויים וגלויים, נאספו ממצאים וראיות ובהם ראיה פורנזית משמעותית שהביאה את החוקרים להתחקות אחר החשודים במעשה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, הנאשם קשר קשר עם כשבעה אנשים אחרים שזהותם אינה ידועה, בכדי לפגוע בערבים פלסטינים באשר הם, ולפגוע ברכושם. חברי הקבוצה התמקמו בסמוך לארבעה בתים ושלושה כלי רכב פלסטיניים, כשהם מצוידים בשני רימוני הלם, המצויים ככלל בשימוש כוחות הביטחון, באבנים גדולות ובחפץ חד.

הנאשם והאחרים בחנו את השטח במשך מספר דקות, ונערכו בו. באותה עת שהו ולנו בארבעת הבתים, השייכים לארבע משפחות פלסטיניות,  גברים, נשים, מבוגרים וקטינים (לרבות רכים בשנים) פלסטינים. חברי הקבוצה יידו ופוצצו רימוני הלם על שני בתים, יידו אבנים גדולות רבות על ארבעת הבתים ושמשות חלונותיהם, יידו/חבטו אבנים גדולות על שלושת כלי הרכב וחלונותיהם, וניקבו צמיגי שניים מכלי הרכב.

כתוצאה ממעשי הנאשם וחברי הקבוצה, על פי כתב האישום, "פלסטיני בן 61 נפצע במצחו משברי זכוכית ופונה על ידי משפחתו לקבלת טיפול רפואי; פלסטינית בת 17 חשה במצוקה נפשית קשה, תחושת סחרור והכרה מעורפלת בעקבות פציעת אביה בפרט והתרחשות האירוע בכלל ופנתה עם אביה לקבלת טיפול רפואי; פלסטינית הרה נוספת חשה ברע למשך ימים ארוכים ופנתה לקבלת טיפול רפואי; רבים מבני ארבע המשפחות ובייחוד קטינים סבלו מבהלה ופחד, ורכוש רב נהרס וניזוק".

ארבעת החשודים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה בעניינם נמשכת.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "תמשיך לפעול בנחישות יחד עם יתר כוחות הביטחון וישקיעו מאמצים רבים במניעה, אכיפה וחקירה של אירועים על רקע פשיעה לאומנית במטרה להביא לתפיסת פורעי החוק שנטלו חלק במעשים פסולים מעין אלו, ולמיצוי הדין עימם".

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצגים את הנאשם אשר כנגדו הוגש כתב אישום מרכז הגיבו לכתב האישום: "לאחר עיון בכתב האישום והבקשה, עוד קודם להעתקת חומר הראיות, עולה כי כנגד הקטין עומדת ראיה פורנזית אחת בודדת בלבד שאין לה שום חיזוק ותימוך משום סוג שהוא".

"אנו סבורים שהדבר איננו יספיק למעצרו ובטח לא להרשעתו של הקטין, אנחנו תקווה כי בית המשפט אכן יורה על שחרור בהקדם האפשרי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
זה לא מתנחל,...
מחבל | 23-02-2021 12:41
זה לא מתנחל, זה מחבל!!
2
מתנחל. מה זה...
תושב השומרון | 23-02-2021 13:00
מתנחל. מה זה הליקוק הזה למשטרה ולשמאל? מדובר באירוע חמור. לא ראיתי שכתבתם את זה על אירועי תקיפה של ערבים
סמולן יקר. אל תשנה את המציאות
ע | 23-02-2021 16:34
אל תשקר לעצמך? לכמה פינצורים אתה קורא פוגרום? ועל שקרים של המשטרה כאילו שלא שמעת? ושקרים, אופס סליחה, דיבורי האמת והמסכנות של הערבים ,שאתה מעודד, אינך יודע? בקיצור , יש כאן אנשים שחיים בתוך בועת חלומות. וזה מתנפץ לנו בפנים כל פעם מחדש בדמות הרג יהודים. אוי שכחתי, אין הרג יהודים כאן.
מדופלם,מתי נכנסו ערבים ועשו פוגרום? לא נולדת
מ | 23-02-2021 14:41
כשחדרו לדוגמה לאלון מורה בליל הסדר? לאיתמר? באמת היתממות
לפי תגובתך...
דמוקרטיה בתפארתה | 23-02-2021 14:40
לפי תגובתך רואים שאתה 0000000000מאלן. ערבים פוגעים ביהודים ברחובות, ברכבים, נכנסים לתוך בתים. פוגעים ביריות, דקירות, זריקות אבנים ובקתבים כדי לפגוע ולהרוג. לא מזמן היה אזכרה למשפ' פוגל היד כשמחבלים חדרו לתוך הבית, ומה קרה בתוך הבית? כנס לגוגל ותקרא. השבוע אזכרה לרב אחיעד אטינגר ולחייל (לא זוכר את שמו) היד שנרצחו בדיוק לפני שנתיים
, מה...
ססססמולן מדופלם | 23-02-2021 13:31
, מה יהיה ? עד מתי תמשיכו עם ההתעלמות וההדחקה ? אירועי תקיפה מצד ערבים נגמרים בערבי ירוי. מתי נכנסה קבוצת ערבים חמושה לתוך יישוב יהודי ועשתה פוגרום ? זה לא אירוע חמור ? מותר לגנות גם אירוע נגד ערבים ולהפסיק לחפש איזון בתיאור האירועים. מי שביצע זאת - עבריין לכל דבר ועניין. הצדקה כביכול אידיאולוגית איננה הצדקה. תתעוררו.
3
הלוואי וכוחות הביטחון...
דמוקרטיה... | 23-02-2021 13:07
הלוואי וכוחות הביטחון היו מתנהגים לערבים כמו שהם מתנהגים ליהודים
4
אברהם בלוך, אני...
שאולי | 23-02-2021 13:34
אברהם בלוך, אני איש ימין כל חיי הייתי ליכודניק . אני חושב שאתה כתב קיצוני ולא מקצועי. מזה הכותרות המביכות הזה האם אתה מקבל כסף מביבי או מטעמו לא הבנו? עוד סיבה להצביע הפעם סער
5
נשמע כמו תיאור...
חמור גרם | 23-02-2021 13:43
נשמע כמו תיאור מדויק של הפוגרום שביצעה המשטרה בבני ברק לפני מספר שבועות. האם גם במקרה הזה יוגשו כתבי אישום כנגד הפושעים? או שבגלל שזה בוצע בידי השלטון כנגד חרדים זה בסדר?
6
שמחתי לשמוע שבמקום ערבים יש רק פלסטינים
מד | 23-02-2021 14:42
הצלחה אדירה בסילוק הערבים וייבוא פלסטינים
7
עפי סמוטריץ רוטמן ובן גביר אלה צדיקים גמורים
חה חה | 23-02-2021 15:37
..
8
מה עושים עם...
שרה סיתון בת משה | 24-02-2021 4:11
מה עושים עם הפשע של הערבים כנגד היהודים נאדה