לקראת ישיבת הממשלה: האם יוטלו הגבלות בפורים? - סרוגים

לקראת ישיבת הממשלה: האם יוטלו הגבלות בפורים?

הממשלה תתכנס להכריע אם יוטלו מגבלות תנועה, כאשר משרד הבריאות דורש עוצר לילי בכדי למנוע אירועים המוניים, שיעלו את התחלואה. בנוסף, גנץ דורש להרחיב את פתיחת מערכת החינוך

author-image
לקראת ישיבת הממשלה: האם יוטלו הגבלות בפורים?
  צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

משרד הבריאות ידרוש היום משרי מהממשלה לאשר עוצר לילי בין השעות 20:00 ועד 05:00 מלילות של חמישי, שישי ושבת הקרובים.

במשרד הבריאות דנו אתמול (שני) באפשרות להטיל הגבלות נוספות בחג הפורים כגון הטלת עוצר לילי, סגר, או השארת המתווה שאושר ללא שינוי. לאחר הדרישה הנוגעת כאמור לעוצר מיום חמישי ועד יום ראשון, הדיון צפוי לעבור לישיבת הממשלה עוד היום.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לצורך בהגבלות בפורים ואמר: "קיווינו שנוכל לסמוך על הציבור ולהסתדר בלי הגבלות, ניסינו מאוד להימנע מזה. הידיעות שאנחנו מקבלים מאוד לא מעודדות ולכן נשקול מה לעשות בישיבת הממשלה. השר הודה כי "הכיוון הוא עוצר לילי".

אדלשטיין אומר את הדברים על רקע מידע שהגיע לידי משרד הבריאות, כי אנשים רבים מכלל המגזרים בחברה הישראלית מתכוננים לארגן מסיבות המוניות בחג הפורים.

עוד באותו נושא

כאחוז מנדבקי הקורונה חלו במוטציה הדרום אפריקנית

האם יורחב מתווה החזרה ללימודים?

בנוסף לסוגיית ההגבלות לפורים, תדון הממשלה על החזרה המדורגת של מערכת החינוך והרחבתה בשבוע הבא.

מרכז השלטון המקומי דוחפים למתווה שיאפשר את חזרת כיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, כשהכיוון המסתמן הוא פתיחת הלימודים ב-1 במרץ, שישה ימים לפני המועד המתוכנן.

שרי כחול לבן תומכים באפשרות לפתוח במתכונת חלקית את כל החינוך בערים הצהובות והירוקות, אך משרד הבריאות מתנגדים לכל פתיחה נוספת שלא נכללה במתווה המקורי.

לפי הודעת לשכתו של שר הבריאות: "משרד הבריאות והשר אדלשטיין עומדים על דעתם שאסור לטעות ולהקדים את השלב הבא בפתיחת המשק לפני שיחלפו שבועיים מהפתיחה האחרונה, כדי שנוכל לראות את השלכות פתיחת חלקים גדולים במערכת החינוך והמסחר מבחינת התחלואה. השמועות על הסכמה לכאורה להקדמת השלב הבא בפתיחת מערכת החינוך, של כיתות ז'-י', אינן נכונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו