סגן שר הבריאות קיש: "איפה האחריות של הבית הזה? זו החלטה מסוכנת"

סגן שר הבריאות קיש: "איפה האחריות של הבית הזה? זו החלטה מסוכנת"

בדיון במליאת הכנסת, אמר סגן שר הבריאות, יואב קיש כי החלטת ועדת החוקה מסכנת את בריאות הציבור ועלולה להכניס עוד מוטציות לישראל. לדבריו פתרון אזיק אלקטרוני אפשרי אך צריך עוד שבוע ליישם אותה

author-image
"איפה האחריות של הבית הזה? זו החלטה מסוכנת"
  צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש (הליכוד) תקף את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את חובת הבידוד במלוניות, כפי שביקש משרד הבריאות, והוסיך כי יש פתרון עם אזיק אלקטרוני, שיקבל אישור משפטי.

"איפה האחריות של הבית הזה", זעק סגן שר הבריאות במליאת הכנסת בעקבות ההחלטה לבטל את מלוניות המבודדים: "זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור"

החוק עבר ברוב של 21 ח"כים 6 ח"כים מתנגדים, וכעת עוברת לוועדת העבודה והבריאות להכנה לקריאה השנייה.

החוק מאשר מסירת מידע על מתחסנים, אמר קיש כי מדובר בהחלטה לא אחראית, שיכולה לגרום להגעה של חולים פוטנציאליים עם מוטציות נוספות. קיש טוען שהפתרון שמשרד הבריאות מקדם פתרון של חובת הגעה לבידוד במלון, ישר אחרי הנחיתה בנתב"ג, ולפי תוצאות הבדיקה הראשונה יוחלט מה יהיה המשך הטיפול.

במידה והתשובה תהיה חיובית – כמובן שהחולה יחויב להישאר במלון הבידוד, אך אם תצא תוצאה שלילית, יתאפשר לחוזר מחו"ל אחת משתי אופציות: להישאר במלונית עד אחרי התוצאה השלילית השנייה או ללכת הביתה אך עם צמיד אלקטרוני כדי לוודא את אכיפת הבידוד.

קיש הוסיף כי ייקח לפחות שבוע ליישם את הפתרון הזה. לטענתו הממשלה תאשר את התכנית כבר היום והוא דורש מוועדת החוקה לאשר את הארכת חובת הבידוד במלוניות, על מנת לתת זמן להיערך לסוגיה.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות על יעילות החיסון: "אפקט אמיתי"

האם יועבר מידע על לא מתחסנים?

הדיון במליאה כעת הוא על הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. בשלב זה- רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בדברי ההסבר נכתב כי "מדובר בגורמים שיכולים לסייע למשרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן, למשל באמצעות פנייה פרטנית לבירור סיבת אי-החיסון, או בהצעת שירותי סיוע בהגעה למקום החיסון, והכל לפי הנחיות המנכ"ל".

לצורך כך, ייקבע במפורש איסור להפעיל לחץ בנוגע לשימוש בסמכויות הרשות המקומית או משרד החינוך על אותו אדם שמבקשים לעודדו להתחסן. עוד מוצע להסמיך את המנכ"ל לדרוש ממוסדות רפואיים וגופים ציבוריים מידע מזהה ופרטי קשר של אנשים שהתחסנו או רשאים להתחסן, כדי לקדם את מבצע החיסונים הלאומי, למשל לגבי אנשים שקופות החולים לא מצליחות להשיג, ולהנפיק למתחסנים תעודות מתחסן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דיון אם להעביר מידע על לא מתחסנים
חני | 22-02-2021 13:24
בדיקטטורה אין פרטים חסויים בתיק הרפואי האישי. זה מתחיל מכאן ובהמשך זה רק ילך ויתדרדר