משרד הבריאות ידון באפשרות לסגר לילי בפורים - סרוגים

משרד הבריאות ידון באפשרות לסגר לילי בפורים

משרד הבריאות ידון היום באפשרות להחמיר את ההגבלות בחג הפורים ואף להטיל עוצר לילי.אדלשטיין: "קיווינו שנוכל לסמוך על הציבור ולהסתדר בלי הגבלות. היכוון הוא עוצר לילי"

משרד הבריאות ידון באפשרות לסגר לילי בפורים
  צילום: נעם רבקין פנטון

במשרד הבריאות ידונו היום (שני) באפשרות להטיל הגבלות נוספות בחג הפורים כגון הטלת עוצר לילי, סגר, או השארת המתווה שאושר ללא שינוי. גורמים במשרד הבריאות מעריכים בזהירות כי משרד הבריאות ימליץ על עוצר לילי והדיון יעבור לישיבת הממשלה עוד היום.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להגבלות בפורים הבוקר בראיונות לכלי התקשורת ואמר: "קיווינו שנוכל לסמוך על הציבור ולהסתדר בלי הגבלות, ניסינו מאוד להימנע מזה. הידיעות שאנחנו מקבלים מאוד לא מעודדות ולכן נשקול מה לעשות בישיבת הממשלה. השר הודה כי "הכיוון הוא עוצר לילי".

אדלשטיין אומר את הדברים על רקע מידע שהגיע לידי משרד הבריאות, כי אנשים רבים מכלל המגזרים בחברה הישראלית מתכוננים לארגן מסיבות המוניות בחג הפורים.

"צריך לחתוך היום או מחר. אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, זה מחויב המציאות על רקע כמות המסיבות", אמר סגן השר קיש בריאיון בynet. "אי אפשר להמשיך בפורים כרגיל וכנראה שלא תהיה ברירה אלא לעוצר, המסיבות עלולות להיות מקור הדבקה עצום". קיש הוסיף:  "מי שיחליט על עוצר לילי זה הדרג המקצועי במשרד הבריאות. אם הוא יחליט כך, אני מניח שיהיה לזה רוב בממשלה".

בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפורים, לאחר שאדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ הגיעו להסכמות. בין היתר הוחלט כי יוטלו הגבלות מסוימות כגון איסור על התקהלויות וארוחות חג במשפחות גרעיניות בלבד, אך לא יוטל מחדש סגר בימי החג.

סעודת חג במסגרת משפחתית גרעינית בלבד

בתי כנסת: מתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, מספר מקסימום של 100 מתפללים

איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים

איסור משאיות שמחה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לגמרי, מ5...
דוד | 22-02-2021 11:07
לגמרי, מ5 עד 5 אור לשישי בפרזים וערש''ק במוקפין. ונשמרתם לנפשותיכם מאד