מיכאלה קלרמן מארגון פעמונים באולפן סרוגים: אפשר לצאת מהמינוס ולעבור לפלוס

מיכאלה קלרמן מארגון פעמונים באולפן סרוגים: אפשר לצאת מהמינוס ולעבור לפלוס

מנהלת אזור עוטף ירושלים בארגון פעמונים אומרת באולפן סרוגים כי אפשר להגיע לחוסן כלכלי: "המשמעות של כל הטיפים היא אחת: לבדוק את הכנסות ולבדוק את ההוצאות, אפשר לעשות את זה לבד, אבל זה מיותר, כשיש לנו את הכלים הטכניים והמקצועיים, זה ללא עלות, רק לפנות ואפשר לבצע"

פעמונים באולפן סרוגים: בליווי שלנו יוצאים מהמינוס
  מיכאלה קלרמן באולפן סרוגים

פורים תשפ"א בסרוגים. אחת המצוות המרכזיות בפורים היא מתנות לאביונים ובאולפן סרוגים התארחה מיכאלה קלרמן מנהלת אזור עוטף ירושלים בארגון פעמונים – ארגון מקצועי המתעסק בכלכלת המשפחה.

בשיחה עם סרוגים היא מסבירה כיצד הארגון מסייע למשפחות להתנהל נכון ולהגיע למצב מאוזן עם חוסן כלכלי.

עוד באותו נושא

פעמונים: 76% מהמשפחות שפנו אלינו שיפרו את המאזן

את אומרת שזה לא ארגון חסד, בו משפחה נזקקת מקבלת סלי מזון הביתה אלא, מה?

היום אני יכולה להגיד שזה ארגון שמתאים לכולם, כל מי ששומע אותי יכול לפנות לפעמונים ויכול למצוא את המוצר שיתאים לו. במיוחד היום בתקופת הקורונה – משבר שפגע כלכלית גם בשכבות הבינוניות והגבוהות של האוכלוסייה ואנחנו מזמינים את כולם לקבל מענה: בשלב הראשון עושים שיקוף – להבין מה ההכנסות שלי ומה ההוצאות. לראות האם הקורונה פגעה בי וכמה.

אני רוצה לחדד לגבי שיקוף. שני בני זוג עובדים מרוויחים אפילו יפה, ועדיין לא 'גומרים את החודש', פה אתם נכנסים?

בוא נדבר על חוסן כלכלי. אם אני אשאל את רוב האוכלוסייה כמה עולם לכם לחיות את רמת החיים שאתם חיים בה היום, לצערי רוב האנשים לא יוכלו להגיד מה הסכום שהיא משלמת בחודש, עבור רמת החיים.

בפעמונים מה שאנחנו עושים בשלב ראשון זה לעשות קודם כל חתך. להבין מה ההוצאות החודשיות שלנו. בשלב השני, כמה אני מכניס, ואם אין לי – מאיפה אני משיג יותר, ואם יש לי רווח, איך לחסוך אותו. רוב האנשים יגידו שההוצאות שלהם זה סכום המשכורות שהם מרוויחים ביחד.

השנה תורמים את המתנות לאביונים לארגון פעמונים לחצו כאן >>

היום אנחנו יכולים להגיד שזה לא הסכום הזה, יש הוצאות חד שנתיות ויש הוצאות של פעם בכמה שנים כמו רכישת רכב, שמחה משפחתית, אנחנו מזמינים את הציבור להסתכל קדימה ולתכנן את החיים קדימה, ולכן זה מתאים לכולם, לא רק למי שיש לו בעיות כלכליות, אלא כל משפחה שמזהה שמשהו בהתנהלות הכלכלית מאותת לה, אם זה מינוס בחשבון הבנק או טלפון מבית הספר שלא שילמנו. כל איתות כזה הוא סיבה להתקשר, כדי שנוכל לעזור לפחות בשלב ההתחלתי.

והכל ללא עלות, בהתנדבות מלאה.

בכמה משפחות אתם מטפלים בשגרה?

אנחנו מטפלים באלפי משפחות. כשלושת אלפים משפחות מגיע מה שאנחנו מכנים הדגל שלנו – מלווה שמגיע הביתה ומעביר טיפול פרטני. יש לנו את הקורסים שלנו – לכלכלת משפחה, בזה אנחנו מגיעים לאלפי משפחות, ושיתופי פעולה עם ארגונים נוספים, עמותות וגופים ממשלתיים, כך שבסך הכל אנחנו מגיעים ונותנים מענה לעשרות אלפי משפחות .

עוד באותו נושא

מתנות לאביונים: השנה הם זקוקים לכם יותר מתמיד

עד כמה הקורונה גורם להקריס משפחות מבחינה כלכלית?

זה שינה את כל סוג הטיפול שלנו. אם עד עכשיו, קיבלנו משפחות שהגיעו למצב חנוק מבחינה כלכלית, היום אנחנו מקבלים פניות של משפחות שרוצות להבין את המצב שלהן. חל"ת אומר שאתה מקבל 70% מהמשכורת, ויש לזה השפעה משמעותית על החיים.

זה הטיפ הראשון שאנחנו נותנים – להתחיל לצמצם את ההוצאות, לבדוק אם יש איפה להגדיל הכנסות. עיבינו את המערך למענה למשפחות מהמעמד הבינוני.

אבל אתם לא נותנים סלי מזון הביתה או כסף בתלושים, אלא רק אומרים – בואו נמצא לכם בתוך המבנה הכלכלי שלכם, כסף שלא ידעתם שיש לכם.

אם אנחנו נזהה משפחה שאין לה מה לאכול, אז כן ניתן לה תלושים כדי שלא תירעב ובלי חימום. אבל בפעמונים אנחנו מבינים שיש נוסחה אחת מנצחת – שבסופו של דבר ההוצאות וההכנסות אלא להפוך את סעיף ההכנסות לגדול מסעיף ההוצאות ואנחנו יודעים איך לעשות את זה.

שקל בפעמונים ממונף הרבה יותר מאשר בעמותות החסד, מלווה שלנו מקבל 6-7 משפחות בתקופת הליווי שלו וזה משפיע משמעותית.

כמה טיפים שאת יכולה לתת לגולשים שלנו?

בצורה כללית. שימו לב להכנסות ולהוצאות. זה נשמע נורא קשה, אבל זה אפשרי לפחות בצורה סכמתית. הדבר השני, הוא האם אפשר להגדיל את ההכנסות, ואם אי אפשר, אנחנו מפנים לקרן השתלמות – לבדיקה של הלוואות. להבין את המשמעות של הלוואה, לדעת מה זה ריבית וכמה זה עולה. בשלב אחרון, ורק אם אין מוצא, אפשר גם לממש מתוך המשאבים שיש לי.

אבל הכי חשוב, זה לא להתפתות להלוואות שמציעים בטלפון, זה עוד כסף שנצטרך להחזיר בהקדם. גם אם צריכים הלוואה תעשו את ההליך דרך פעמונים, אנחנו נדע להכניס את סכום ההחזר החודשי להתנהלות העתידית וזה יעזור מאוד לצלוח את התקופה.

לצאת מהמינוס ולעבור לפלוס

ובצד של איך לא מבזבזים כסף? אין עכשיו טיסות לחו"ל, כך שסעיף אחד כבד של הוצאות ירד.

נכון, אבל האינטרנט מגיע אלינו הביתה, המכירות דופקות לנו על הדלת כל הזמן, גם בווטסאפ, מי שמכיר בישוב יש מכירות קבוצתיות, וזה גם סעיף כבד מאוד. אנחנו מדברים על צרכנות נבונה, איך לעשות את הקניות נכון, איך למצוא הנחות בארנונה, אלה המון טיפים כללים, אבל המשמעות היא אחת: לבדוק את הכנסות ולבדוק את ההוצאות, אפשר לעשות את זה לבד, אבל זה מיותר, כשיש לנו את הכלים הטכניים והמקצועיים, זה ללא עלות, רק לפנות ואפשר לבצע.

מי הפונים אליכם? הבעל מביא את האישה או האישה גוררת את הבעל?

אין בזה חוקים, ראינו הכל מהכל. וגם ראינו הורים שמוכנים לסייע לילדים בתחילת הדרך, לחתן ולכלה, אבל בתנאי שיהיה ליווי של פעמונים. זוג שבתחילת הדרך יעבור ליווי של פעמונים, אפשר לקבוע חד משמעית, שהיכולת שלו לחסוך בהמשך החיים שלו היא ודאית.

השנה תורמים את המתנות לאביונים לארגון פעמונים לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האם אתה מתקשה להתמודד עם התשלומים החודשיים של
Thomas Greg | 18-06-2021 11:34
האם אתה נמצא בבדיקת חובות או במינהל? אתה ברשימה השחורה? האם אתה מתקשה להתמודד עם התשלומים החודשיים שלך? האם אתה רוצה לקנות הלוואה לבית, לרכב או לעסק, אך אתה נמצא בבדיקת חוב או בהנהלתו? אם ענית כן לשאלה כלשהי שלי? אנא צרו איתנו קשר באמצעות whatsapp: +447451280545 או דואל: sllcapital@yandex.com