קצינים בכירים לשעבר: הכביש החדש מאפשר פיגועים

קצינים בכירים לשעבר: הכביש החדש מאפשר פיגועים

קצינים בכירים לשעבר, בהם מי שכיהנו כמפקד אוגדת איו"ש ומח"ט שומרון, קוראים לאלוף פיקוד מרכז לשקול שנית את התנהלות הצבא מול כביש הנסלל סמוך לאיתמר ועלול להביא לפיגועים

author-image

ראשי תנועת הביטחוניסטים המורכבת מקצינים בכירים לשעבר – בהם האלוף במיל' ג'רי גרשון אשר שימש כמפקד אוגדת איו"ש במהלך מבצע חומת מגן, תא"ל במיל' הראל כנפו – לשעבר מח"ט שומרון ותא"ל במיל' אמיר אביבי – מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים – יוצאים נגד הכביש הפלסטיני שנסלל בסמוך ליישוב איתמר שבשומרון.

התנועה פנתה למפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי, בקריאה לשקול בשנית את ההתנהלות הצבאית מול הציר הנסלל סמוך לאיתמר ומהווה לדבריהם סכנה חמורה ליישוב.

עוד באותו נושא

האלופים במיל' לבני גנץ: חזור בך או התפטר


31

במכתב, אשר נשלח לאלוף הפיקוד בעקבות הפרסומים ביום שישי האחרון, בהם "נחשפה המציאות לפיה על הרכס הקרוב ליישוב איתמר נסלל כביש שלא אושר, המשמש לתנועת פלסטינים במרחב היישוב איתמר", נכתב: "כידוע, השבוע מלאו 10 שנים לרצח המתועב והנפשע של משפחת פוגל ביישוב איתמר. המחבלים ניצלו את תוואי התנועה באיזור ואת הקרבה של הכפר עווארתא ליישוב איתמר, חדרו וביצעו את הטבח הנורא."

הביטחוניסטים מזהירים מהקרבה של הכביש החדש ליישוב, אשר "מקרבת ומאפשרת למחבלים להיות במרחק ריצה קצרה בלבד מהיישוב איתמר, ומתוך כך לתכנן פיגועים נוספים שיסכנו את חייהם של תושבי מדינת ישראל."

הביטחוניסטים הדגישו לאלוף הפיקוד כי "החתומים על מכתב זה שירתו כמפקדי אוגדת איו"ש, חטיבת שומרון, והגדודים הכפופים להן במהלך השנים ומבינים את הסיטואציה הבעייתית של ציר המהווה ציר גישה והימלטות בסמיכות לאיתמר".

את מכתבם סיימו בקריאה "לשקול בשנית את ההחלטה רק לעקוב אחרי סלילת הכביש, ולפעול כבר עכשיו נגד המשך סלילתו במרחב, על מנת למנוע בעתיד מציאות ביטחונית חשופה שתסכן את תושבי מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו