מפלגת העבודה: לפסול את שם הרשימה של יגאל עמיר - סרוגים

מפלגת העבודה: לפסול את שם הרשימה של יגאל עמיר

במפלגת העבודה פנו לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את שם רשימת "משפט צדק" של לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר. לדבריהם, "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית"

מפלגת העבודה: לפסול את שם הרשימה של יגאל עמיר
  (צילום: קובי גדעון\פלאש 90)

חברי סיעת העבודה, בראשותה של יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, פנו היום (ראשון) לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את שם רשימת "משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר". זאת לאחר שחברי הוועדה כבר פסלו את מפלגתה של לריסה טרימבובלר מהתמודדות בבחירות הקודמות – אך נתקלו בהתנגדות של בג"ץ.

"עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית – שחרורו ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין" נאמר בפניית העבודה. "הגם שהוחלט בעבר להתיר את התמודדותה של רשימה זו לכנסת ה-23, החליטה ועדת הבחירות אך לפני מספר חודשים שלא לאפשר לרשום את שמו של הרוצח המתועב על מיליוני פתקי ההצבעה המופיעים בקלפיות הפזורות ברחבי הארץ".

עוד באותו נושא

פה אחד: מפלגתה של לריסה עמיר נפסלה מהתמודדות


6

"כעת, אתם נקראים שוב לעשות שימוש בסמכותכם הקבועה בחוק ולא לאשר את כינוי רשימתו של רוצח ראש הממשלה עם שמו המתנוסס עליה" קראו. "כמובן שלא יהיה בכך כדי למזער, ולו במעט, את הבושה שבעצם הגשתה של רשימה זו אך למצער, יהיה בכך כדי להעביר מסר חינוכי למליוני מצביעות ומצביעים אשר יפקדו את הקלפיות בעוד שבועות ספורים ואשר לא יאלצו לראות את שמו של בן העוולה על פתקי ההצבעה המונחים מולם״.

כזכור, לפני הבחירות לכנסת ה-23 ועדת הבחירות המרכזית פסלה כעת את מפלגת "משפט צדק" של לריסה עמיר טרימבובלר – אשתו של רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר – מהתמודדות בבחירות. ההחלטה עברה פה אחד, ברוב של 13 תומכים ללא מתנגדים.

עם זאת, בבג"ץ הפכו את החלטת הוועדה – והתירו למפלגה להתמודד בבחירות בהחלטה שהתקבלה פה אחד. לפי ההחלטה, שהתקבלה בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, התבטאויותיה של טרימבובלר ומטרותיה המוצהרות "מקוממות ומעוררות שאט נפש – אך אינן סיבה מספקת על מנת לפסולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא ייאמן. מה...
גולני לנצח | 21-02-2021 11:40
לא ייאמן. מה יוצא מאתנו... מפלגת השרץ הארור
2
יגאל לא רצח. שימאלע פרסוביץ' רצח
ברוך יגאל עמיר | 21-02-2021 11:44
נתתי הוראה לכל תלמידי לבחור במפלגת משפט צדק [650 תלמידים]
... אתה...
. | 21-02-2021 11:46
... אתה אידיוט
3
העיקר סוגדת למרעאנה איבתסאם
מיואש | 21-02-2021 12:16
אצל אופירה וברקו מתהדרת שצריך לסלוח לאנשים והגנה על אבתסאם ימח שמה