משרד הבריאות על יעילות החיסון: "אפקט אמיתי" - סרוגים

משרד הבריאות על יעילות החיסון: "אפקט אמיתי"

לפי הנתונים, המבוססים על מעקב אמת בישראל, יעילות החיסון גבוה מהניסויים של חברת פייזר. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי: "החיסון מפחית בצורה משמעותית תחלואה קשה ותמותה"

author-image
משרד הבריאות על יעילות החיסון: "אפקט אמיתי"
  צילום: שאטרסטוק

הערב (שבת) מפרסם משרד הבריאות דו"ח על מועילות החיסון נגד נגיף הקורונה בישראל, לפי הנתונים שנאספו בישראל עד לתאריך ה-13.2.21.

על פי הנתונים העדכניים ביותר- החיסון נמצא עם מועילות גבוהה מאוד נגד תחלואה, תחלואה קשה אשפוזים ותמותה.

לפי הנתונים המדהימים, יעילות החיסון כעבור 14 יום מקבלת מנת חיסון השנייה עומד על 95.8% במניעת סך מקרי התחלואה. 98.0% במניעת מחלה עם חום ו/ או תסמינים נשימתיים. 98.9% במניעת אשפוזים עקב קורונה. 99.2% במניעת תחלואה קשה עקב קורונה. 98.9% במניעת תמותה עקב קורונה.

הנתונים מתוך מצגת משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי: "בזכות מערכת הבריאות החזקה של מדינת ישראל, שאיפשרה לנו להגיע בזמן קצר לחיסון נרחב מאין כמוהו באוכלוסייה, והיכולת שלנו למעקב אפידמיולוגי מקיף, אנחנו המדינה הראשונה בעולם שיכולה להדגים את האפקט של חיסון קורונה בעולם קליני אמיתי. החיסון מפחית בצורה משמעותית תחלואה קשה ותמותה וניתן לראות השפעה זו בנתוני התחלואה במדינה."

"המטרה שלנו היא להמשיך לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה, ובבוא הזמן גם מתחת לגיל 16, כדי להגיע לכיסוי נרחב באוכלוסייה שיאפשר לנו לחזור לשגרת חיים לה כולנו מייחלים".

חוזרים ללימודים, מסחר ותרבות

החל ממחר ייפתחו הלימודים בכיתות א'-ו' וי"א-י"ב בכל הערים הירוקות, הצהובות, וכן אלו שהוגדרו כ"כתומות בהירות" – כשכעת הרף להגדרה כעיר כתומה בהירה ירדה מ-6.5 ל-7. בעקבות העדכון, רשימת הערים החדשות שכעת מוגדרות בצבע כתום בהיר כוללת את אופקים, אשקלון, בית שמש, ביתר עילית, שדרות, רחובות ומודיעין עילית. גם שכונות רבות בירושלים ומספר יישובים בגוש עציון יוכלו לחזור ללימודים.

מבחינת מקומות עבודה, פנאי ובילוי, הם ייפתחו לכולם ללא "תו ירוק" אך עדיין לפי בכפוף לאותו תו סגול מחמיר. כל הקניונים, מרכזי המסחר הפתוחים (כמו ביג), שווקים וחנויות רחוב ייפתחו. כמו כן מוזיאונים וספריות וכן בתי תפילה (10 בתוך מבנה או 20 בחוץ, לבחירת בית התפילה).

קניון ברמת גן, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

באמצעות "תו ירוק", קרי רק לאנשים מחוסנים במנה שניה + שבוע ולמחלימים בלבד, תתאפשר פתיחת חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, תערוכות, בתי תפילה (ברישום מראש, לבחירת בית התפילה) בתי מלון (ללא חדרי אוכל, עם אופציה לבעלי בדיקה שלילית מתחת לגיל 16) ובריכות שחייה.

הכניסה למקומות שיאושר בהם כניסה על ידי "התו ירוק" יתאפשר רק למי שיציג תעודת מתחסן או אישור רפואי שהחלים מקורונה. אבל לא תאושר כניסה על ידי הצגת בדיקת קורונה שלילית. מי שייכנס ללא תעודת מתחסן או אישור החלמה צפוי לקבל לקנס מוגדל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כן ...
איתי קסהון | 20-02-2021 19:03
כן
2
למי תודה? למדענים...
הידד | 20-02-2021 20:09
למי תודה? למדענים האמרקאים בפריצת דרך מדהימה. מזל שלא ביזבזו את הזמן כאברכים בטלנים שמתפלפלים בסוגיות מטומטמות שלא מביאות תועלת לאיש