מה עדיף לתת צדקה לפרנסת יתומים או לבנית את בית המקדש?
השבת נתחיל ללמוד את פרשיות המשכן, והדיין הרב בן מנחם עומד על מצוות הצדקה הפותחת את הפרשה, ועוסק במעלתה.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הדיין הרב יאיר בן מנחם עוסק בשאלה האם יש להעדיף לתת לעניים או לבניית בית המקדש? ומה יהיה הדין כשאדם יכול לתרום לבניית בית כנסת או לפרנסת עניים?
הרב עומד על חובתנו לעסוק בזמן הזה בשלהי מגפת הקרונה במצוות צדקה ומתנות לאביונים.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
בס"ד. והנה מצויים בתוכינו ההוזים על מעשה אקטיבי כאן ועכשיו לקום ולבנות את בית המקדש בנחשולי דמים אין סופיים והכל בעוד אנו רחוקים מהכשרה רחוקים מחברה מתוקנת שלא לומר...
בס"ד. והנה מצויים בתוכינו ההוזים על מעשה אקטיבי כאן ועכשיו לקום ולבנות את בית המקדש בנחשולי דמים אין סופיים והכל בעוד אנו רחוקים מהכשרה רחוקים מחברה מתוקנת שלא לומר חברת מופת. מאות אלפי ילדים מסתובבים בינינו רעבים .זקנים רבים מאד משוועים לתרופה ולפרוסה - ואין. מי יקום ויאמר לאלה : הרף השקיעו מרצכם בעם ובנדכאיו עת המקדש תבוא בעיתה ועל ידי מי שאמון על כך בית שלישי כלקח מחורבן הבתים הקודמים לעולם לא ייבנה על גב אומה מרוסקת חברתית ........
המשך 09:30 19.02.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
על דרשתך הנפלאה שבאה בעיתה. "בצדקה תכונני" שכל ה"אתחלתא" והגאולה תלויים בצדקה. שנאמר: " ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה" תודה משה אהרון
08:37 19.02.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. והנה מצויים בתוכינו ההוזים על מעשה אקטיבי כאן ועכשיו לקום ולבנות את בית המקדש בנחשולי דמים אין סופיים והכל בעוד אנו רחוקים מהכשרה רחוקים מחברה מתוקנת שלא לומר...
בס"ד. והנה מצויים בתוכינו ההוזים על מעשה אקטיבי כאן ועכשיו לקום ולבנות את בית המקדש בנחשולי דמים אין סופיים והכל בעוד אנו רחוקים מהכשרה רחוקים מחברה מתוקנת שלא לומר חברת מופת. מאות אלפי ילדים מסתובבים בינינו רעבים .זקנים רבים מאד משוועים לתרופה ולפרוסה - ואין. מי יקום ויאמר לאלה : הרף השקיעו מרצכם בעם ובנדכאיו עת המקדש תבוא בעיתה ועל ידי מי שאמון על כך בית שלישי כלקח מחורבן הבתים הקודמים לעולם לא ייבנה על גב אומה מרוסקת חברתית ........
המשך 09:30 19.02.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
על דרשתך הנפלאה שבאה בעיתה. "בצדקה תכונני" שכל ה"אתחלתא" והגאולה תלויים בצדקה. שנאמר: " ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה" תודה משה אהרון
08:37 19.02.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
מה בין תרומה לה' - לצדקה לאביונים ======================. דווקא בפתח פרשת השבוע פרשת תרומה מתבקש לכאורה הצורך לחדד את ההבדל שבין צדקה לעניים לבין תרומה לה' [כמקורות ראו הפתיח לפרשת תרומה. ופרק טו'...
מה בין תרומה לה' - לצדקה לאביונים ======================. דווקא בפתח פרשת השבוע פרשת תרומה מתבקש לכאורה הצורך לחדד את ההבדל שבין צדקה לעניים לבין תרומה לה' [כמקורות ראו הפתיח לפרשת תרומה. ופרק טו' בחומש דברים]. והנה בעניין מתן לאביון [פרק טו - דברים] בין אם בצורת הלוואה ובין אם במתן צדקה. נאמר פעמיים "פתוח תפתח" לעניין "ידך". וכן נאמר "לא תאמץ לבבך" ו "אל ירע לבבך" . יותר מז גם נאמר "פן יהיה דבר עם לבבך" . והכל על מנת שלא תקפוץ את ידך מאחיך האביון . שתקיים "פתוח תפתח" ו"נתון תתן". הנה כי כן שימו לב להכשרת הלב שיניע את היד. להיות פתוחה ולתת ,לתת לעניים ולאביונים והנה בעניין התרומה לה' בפתח פרשת תרומה . מצינו לכאורה רק את הלב אשר : "ידבנו" ליבו" איפה כאן ה"יד" ? היד מצויה במילה : "ידבנו". שהמילה" "ידבנו "היא צירוף של שניים: "יד+בנו" שהקב"ה אומר : לי תתן תרומה רק כמו שאתה היית נותן אילו בנך היה מושיט לך את ידו בבקשה למתת . דבר אחר תחוש בליבך שאתה נותן לאביך . שיד בנו המונעת בלב נותנת. זאת ועוד, ההבדל היותר משמעותי בין תרומה לה' לצדקה לעניים . כי רק בצדקה נאמר כפלים של לשון. שהנתינה לעניים חוזרת אילךתמיד. הכפל : " נתון תתן" וכן "פתוח תפתח". הקב"ה לכתחילה נתן לך ופותח לך כדי שתתפתח ותתן. וההבטחה יש , כי אם כך תשתממש במה שנתן לך הקב"ה למתן לעניים ולאביונים. הברכה תהיה תמיד שורה גם במעשיך וגם במשלח ידך שנאמר: נָתוֹן תִּתֵּן לוֹ, וְלֹא-יֵרַע לְבָבְךָ בְּתִתְּךָ לוֹ: כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ. יא שורת החיתום - הצדק לעומת התרוממות הרוח ============================= בהמשך לרשימה קודמת. כל שנותר לנו להשלים ולהתייחס למילות הכותרת : "צדקה"מכאן ו"תרומה" מכאן. כיצד אם כן,מהות ומשמעות הכותרות הללו : צדקה ותרומה מביאות לידי ביטוי את כל ההבדלים שהתעכבנו עליהם ברשימה קודמת "תרומה" - היא ביטוי להתרוממות רוח . מן קפיצת רגע באויר . לכן התרומה יותר נדירה ועיקר מחייבת כמהות אותיותיה לדקדק היטב למי ולמה לתרום. בבחינת "תרו- מה" חפשו למה ולמי לתרום. לעומת זאת "צדקה" - היא מלשון "צדק". מהות שיש לעשותה בכל רגע אפשרי בחיים. בצדקה עושים צדק לא רק עם האדם . אלא גם עם האלוהים. הנה כי כן, אם יש לכם מעט. לעניות דעתי, אל תתרמוהו לבית הכנסת ואפילו לא לכתיבת ספר תורה . עשו ב"מעט" שימוש דווקא לצדקה לעניים שכך גם כתב הקב"ה בתורתו : "אם כסף ,תלווה את עמי את העני עמך" אם יש לך כסף. ואתה משתמש בכספך -לעני. מעלה עליך הקב"ה ,שנתת הלוואה לעמו-לכל עם ישראל. מעלה שאין דומה לה באשר צדקה גם תציל ממוות משה אהרון
המשך 08:27 19.02.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר