הביטוח הלאומי שילם מיליארד שקל בטעות - סרוגים

הביטוח הלאומי שילם מיליארד שקל בטעות

בשירות התעסוקה תוקפים את הביטוח הלאומי שניסה להפיל עליהם את הטעות שעלתה במיליארד שקל. מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "נוכח המחדל וממדיו, אני מצפה ממאיר שפיגלר לגלות מנהיגות ולקחת אחריות על תשלומי היתר שביצע"

הביטוח הלאומי שילם מיליארד שקל בטעות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בשירות התעסוקה תוקפים את הביטוח הלאומי, בעקבות הפרסום אתמול בעיתון דה-מרקר לפיו מאז פרוץ משבר הקורונה שילם הביטוח הלאומי, שלא כדין, כמיליארד שקל עבור דמי אבטלה למאות אלפי אזרחים שלא היו זכאים לכך. בשירות התעסוקה טוענים כי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ניסה להטיל את האחריות על שירות התעסוקה.

עוד באותו נושא

המוסד לביטוח לאומי מודה: בזבזנו 600 מיליון שקל

לטענת שירות התעסוקה, תפקידו של שירות התעסוקה מסתכם בדיווח למוסד לביטוח הלאומי על המדווחים על עצמם כעל דורשי עבודה ובשל כך תובעים דמי אבטלה או הבטחת הכנסה. אולם וכאמור, מי שבוחן דיווח זה ומחליט האם תביעתם תתקבל ובאיזה אופן והיקף הוא הביטוח הלאומי לבדו.

לגלות מנהיגות ולקחת אחריות

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "נוכח המחדל וממדיו, אני מצפה ממאיר שפיגלר לגלות מנהיגות ולקחת אחריות על תשלומי היתר שביצע. הוא כשל במבחן המעשה ושילם מיליארד שקל שלא כדין. לא מאוחר לתקן את הטעות, ברגישות המתבקשת הציבור יבין זאת, בפרט מפני ששפיגלר הודיע על כך מראש. הניסיון לגלגל את האחריות על שירות התעסוקה הוא מביש וחוטא לאמת, אין זה מכבד את שפיגלר ואין זה ראוי למגזר הציבורי.

שירות התעסוקה התנגד לאורך כל הדרך למדיניות דמי האבטלה האוטומטיים עד יוני 2021 שדחפו אליה שפיגלר ואחרים, מתוך הבנת נזקיה לדורשי העבודה ולמשק כאחד, ותחת זאת הציע כבר בתחילת המשבר את המודל הגרמני. אנו פועלים ללא לאות להשיב את דורשי העבודה למעגל העבודה, כך עשינו לאורך כל המשבר וכך נמשיך לעשות – זו אחריותנו ולא אחרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אז פעם אחת...
רני | 17-02-2021 9:58
אז פעם אחת נתתם קצת לאזרחים, וואו, איזה מחדל, במקביל נתתם לתשובה ומימון פי 10, אבל זה בסדר. שחיתות = בגידה