אם תעצמו עיניים ותתבקשו לשרטט דמויות מגזריות, אולי הסטיגמה האופנתית תיקח אתכן לאשה בחצאית פרחונית נושקת רצפה ומטפחת בשילוב חוטי לורקס וגבר בשורש וחולצת סוף מסלול, אך האמת היא שבשנים האחרונות גם מותגים מתוך המגזר מעצבים פריטים עדכניים לפי צו האופנה האחרונה, לפחות בגזרה הנשית.

אצל הגברים, שרובם זנחו את החולצות הגזורות ועברו לחולצות פולו ממותגות, המצב קצת יותר קשה, כי מעל לכל הופעה מושקעת מתנוססת כיפה והיא לעיתים פשוט מחבלת בכל ההופעה.

"כאחת שתמיד סרגה כיפות הרגיש לי שכבר 70 שנה הכל מאוד גנרי, כל הדוגמאות השבלוניות האלה, הן יפות אבל לא עדכניות ובעיקר משעממות" מספרת אור יום טוב, שהוציאה לאחרונה מותג כיפות חדש בשם 'רישא – כיפות דור 3' ששם את האופנה בראש.

"האופנה כל-כך מתפתחת, במגזר החרדי בגלל שהכיפות עשויות מבד רואים קצת יותר עדכניות ומה עם בני המגזר הסרוג? לא מגיע להם טכניקות שירעננו את השורות?" היא מספרת לסרוגים על המחשבה לעסק החדש.

יום טוב שמגיעה מעולם התקשורת הדתית כולל באתר זה, מגזין פנימה וכמנהלת מערכת 'שביעי', יודעת שלהכניס מותג חדש למגזר זה לא דבר הכי קל

"אני הרבה שנים רוצה לרוץ על זה וכל הזמן אמרו לי שלא כדאי, לא רווחי, חמוד אבל לא יתפוס. גם פחדתי איך אני עושה את זה בלי שיעתיקו" היא משתפת "ב"ה יש התלהבות, הרעיון עונה על צורך אמיתי ואחרי שנים ששמרתי אותו בבטן זה יוצא".

משלבת טקסטיל על גבי הכיפה הסרוגה המוכרת צילום: חנוך מלמד לרישא

 

הבסיס לקולקציה, שנמכרת בנתיים ברשתות החברתיות, היא כיפה סרוגה בעבודת יד. עליה משלבת יום טוב בצורה עדינה טקסטיל, דיטיילים כמו כפתורים והדפסת טקסטיל ייחודית ידנית ועמידה.

במקום הדוגמאות ה'אתניות' המוכרות הארסנל של 'רישא' כולל דוגמאות של עוגנים, חיצים, קקטוסים, אננסים וכמובן צורות גיאומטריות.

רישא צילום: חנוך מלמד

"הקורונה זו תקופה שגורמת לנו להביט פנימה עמוק ולחשוב, יש כל מיני תנועות ושינויים שגרמו לי להגיד שגם לי בא להעז ולהצליח, הרגשתי שזה עכשיו או לעולם לא." היא מסכמת