סימנים מעודדים: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

סימנים מעודדים: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

אתמול נרשמה עלייה במספר המתחסנים היומי, שר הבריאות אדלשטיין: "מי שלא יתחסן - יישאר מאחור". לקראת פתיחה נוספת של המשק והלימודים, מקדם ההדבקה יורד ל- 0.82, שהמשמעות היא שהתחלואה בירידה

סימנים מעודדים: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
  צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

בעדכון הבוקר של משרד הבריאות, עולה כי אתמול אובחנו 5,138 חולים חדשים בישראל, כאשר מתוך 70,839 בדיקות, אחוז התוצאות החיוביות עומד על 7.5%.

בשורות טובות מבחינת מקדם ההדבקה (R) שירד לרמתו הנמוכה מזה חודשים, רק 0.82, מה שאומר שהתפשטות התחלואה יורדת בצורה עיקבית.

לגבי מצב המאושפזים, 1,503 חולים נמצאים בבתי החולים שמתוכם 962 מוגדרים במצב קשה, ו-301 חולים מונשמים.

שר הבריאות, ח"כ יולי אדלשטיין, עדכן הבוקר כי אתמול חוסנו 156,000 ישראלים, הנתון הגבוה ביותר בשבועיים האחרונים, דבר שיכול להעיד על כך שקמפיין עידוד ההתחסנות מצליח. עד כה חוסנו כמעט 4 מיליון ישראלים לפחות עם החיסון ראשון, ו-2.2 מיליון ישראלים כבר זכאים לתעודת מתחסן, הניתנים שבוע לאחר קבלת החיסון השני.

"מי שלא יתחסן – יישאר מאחור. קבינט הקורונה אישר את עמדתנו שרק מתחסנים ומחלימים ייהנו מחדרי כושר ומתרבות הפנאי. לכו להתחסן" אמר הבוקר אדלשטיין.

החל מיום ראשון – שלב נוסף בהקלות

אתמול עדכן קבינט הקורונה את שתי הפעימות הבאות להקלות מהיציאה מהסגר ופתיחת המשק, כאשר כבר ביום ראשון הקרוב יחל השלב הבא, שיכלול לראשונה שימוש במתווה "התו הירוק" של משרד הבריאות.

במערכת החינוך, יצטרפו תלמידי כיתות ה'-ו' וגם י"א-י"ב ללמידה מהכיתות אך ורק בערים ירוקות וצהובות וגם בערים כתומות עם שיעור התחסנות של מעל 70% בקרב תושבי העיר.

מבחינת מקומות עבודה, פנאי ובילוי, הם ייפתחו לכולם ללא "תו ירוק" אך עדיין לפי בכפוף לאותו תו סגול מחמיר. כל הקניונים, מרכזי המסחר הפתוחים (כמו ביג), שווקים וחנויות רחוב ייפתחו. כמו כן מוזיאונים וספריות וכן בתי תפילה (10 בתוך מבנה או 20 בחוץ, לבחירת בית התפילה).

צילום: דוד כהן/פלאש 90

באמצעות "תו ירוק", קרי רק לאנשים מחוסנים במנה שניה + שבוע ולמחלימים בלבד, תתאפשר פתיחת חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, תערוכות, בתי תפילה (ברישום מראש, לבחירת בית התפילה) בתי מלון (ללא חדרי אוכל, עם אופציה לבעלי בדיקה שלילית מתחת לגיל 16) ובריכות שחייה.

לגבי חזרה למתווה האיים ירוקים, אושרה פתיחת בתי המלון בים המלח לגבי אילת – כאשר היא תהפוך לעיר ירוקה, גם היא תחזור למתווה ובתי המלון יהיו בפתיחה מלאה, כולל חדרי אוכל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו