לראשונה בישראל: עובר מת לאחר שנדבק בקורונה - סרוגים

לראשונה בישראל: עובר מת לאחר שנדבק בקורונה

בבית החולים אסותא באשדוד נרשם מקרה ראשון בישראל של פטירת עובר כתוצאה מהידבקות בנגיף קורונה: "זה מקרה מאוד חריג. אנחנו בדרך כלל לא רואים עוברים חיוביים לקורונה"

לראשונה בישראל: עובר מת לאחר שנדבק בקורונה
  (צילום: שאטרסטוק)

טרגדיה בדרום.

לראשונה מאז פרוץ הקורונה לישראל לפני קצת יותר משנה, נקבע מותו של עובר שנדבק בקורונה מאמו בת ה-29. המקרה הקשה אירע בבית החולים 'אסותא' באשדוד אליו הגיעה האם ההרה אחרי שלא הרגישה תנועות עובר.

בבדיקה שנערכה לה מיד באותו הרגע נמצא כי היא נשאית של נגיף קורונה, זאת לאחר מספר ימים שבהם סבלה תסמיני הנגיף, ביניהם חום גבוה.

לאחר הלידה השקטה, בבית החולים ערכו בדיקה גם לעובר המת ממנה עולה כי גם הוא היה נשא של הנגיף. מדובר , כאמור, במקרה הראשון בו עובר נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה. עד כה אירועו מספר מקרים של לידות שקטות של נשים שנדבקו בנגיף, אך זו הפעם הראשונה בה גם העובר נדבק בקורונה.

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, התייחס באתר ynet לאירוע הקשה ואמר: "זה מקרה מאוד חריג. אנחנו בדרך כלל לא רואים עוברים חיוביים לקורונה. מצאנו תיאורים בודדים של מקרים דומים מהעולם בספרות המחקרית, בין היתר בברזיל".

עוד באותו נושא

לימודים, מסחר, תרבות: מה ייפתח ולמי בשלב הבא?

"אצלנו היו שלוש לידות שקטות של נשים עם קורונה, בשתיים לא מצאנו קורונה ובזו כן. העובר נדבק דרך השליה ובמידה מאוד גבוהה של ודאות מת בגלל קורונה"., הוסיף ד"ר ברוש.

עוד הוא סיפר כי "נשים שנדבקו במהלך ההיריון הן בסיכון יותר גבוה לחלות במחלה קשה. במקרה הזה יש סיכון נוסף שהוא מהותי – הנגיף יכול לעבור דרך השליה, להדביק את העובר ולגרום למוות שלו. האישה לא הייתה בסוף ההיריון אלא באמצע. לו הייתה מתחסנת בשליש הראשון או השני, התחלואה הזו הייתה נמנעת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האמא נדבקה מאלו...
משה | 16-02-2021 9:43
האמא נדבקה מאלו שחזרו מהאמירויות??? לא נסלח על פשע פתיחת השמיים לאמירויות.