הילה שי וזאן באולפן: "ימינה זו מפלגה דתית סקטוריאלית"

הילה שי וזאן באולפן: "ימינה זו מפלגה דתית סקטוריאלית"

אחרי שעברה מכחול לבן לסער מודה הילה שי וזאן: "בני גנץ יכל היה להיות אלטרנטיבה, במבחן התוצאה זה לא עבד". על בנט היא אומרת: "האם הוא עשה באמת בשטח תוכניות או קמפיין?"

author-image
הילה שי וזאן: "ימינה זו מפלגה דתית סקטוריאלית"
  צילום: סרוגים

המועמדת הסרוגה ברשימת תקווה חדשה, הילה שי וזאן, המשובצת במקום העשירי, מספרת מדוע עברה מכחול לבן למפלגתו של סער: "גדעון סער מביא ניסיון של עשרות שנים שלצערי זה לא היה לגנץ". לגבי סוגיות דת ומדינה, היא אומרת: "אין לי שום צורך או רצון לכפות על החברה החילונית שום דבר מאורחות חיי"

הריאיון המלא עם הילה שי וזאן באולפן:

"אני חושבת שאיך שאתה לא מסתכל על זה – אתה מבין שהבן אדם היחידי שיש לו את הסיכויים הגבוהים ביותר להביא את כל האנשים סביב השולחן ולהקים אלטרנטיבה שלטונית , זה רק גדעון סער".

לגבי השאלה כיצד מפלגה עם 14-15 מנדטים יכולה לחבר קואליציה שמחברת את החרדים ועד ליברמן והעבודה, שי וזאן אומרת: "לגבי הסקרים, לא התבשמנו שהם היו למעלה, וגם לא שהם למטה. השיא עוד לפנינו. נראה עוד מצטרפים המבינים שצריך קודם כל להחליף את השלטון. כל מפלגה שמכירה בעקרון ישראל כיהודית ודמוקרטית, יכולה להיות סביב השולחן".

עוד באותו נושא

סער: "בנט עשה כל השנה קמפיין, הוא לא דרך בכנסת"


6

כאשר היא נשאלת על שיתוף פעולה עם "ציונות הדתית" ואיתמר בן גביר בתוכה: "לצערי, נתניהו יעשה הכל לבסס את מעמדו וכדי לזכות בשנית, ללא כל אידאולוגיה משמאל ומימין ולחבר את כל הקצוות יחד. "תקווה חדשה" באה להביא משהו אחר."

כזכור, הילה שי וזאן כיהנה בכנסת בסיעת "כחול לבן" ובעברה הייתה חלק מהבית היהודי, ואפילו חברה מטעמה במועצת העיר מודיעין. במענה לשאלה מדוע חברה לסער ולא לבנט עכשיו, היא עונה: "גדלתי בציונות הדתית, וקיוויתי שהבית היהודי תהיה לי בית ושבנט יכול להביא משהו אחר ובשורה חדשה. לצערי מה שנוצר, זה אותה מגזריות, מפלגה דתית סקטוריאלית. מי שרוצה לראות את עצמו גאה מאיפה שהוא בא אבל להיות חלק מהלאומיות הישראלית – זה רק במפלגות כלליות."

"האם בנט עשה באמת בשטח תוכניות או קמפיין?"

בהתייחסות לראש מפלגתה לשעבר, בני גנץ ומצבה של מפלגת "כחול לבן" בסקרים, אומרת שי וזאן: "לצערי לא הצלחנו להביא לחלופת השלטון. זו עדיין המטרה וצריך לחבור למי שיכול לעשות את זה. תקווה חדשה היא לא מפלגת "רק לא ביבי". גדעון סער מביא ניסיון של עשרות שנים שלצערי זה לא היה לגנץ. בני גנץ יכל היה להיות אלטרנטיבה, במבחן התוצאה זה לא עבד. כעת אנחנו עומדים לפני הזדמנות פז להביא באמת לחלופה"

הילה שי וזאן היא אחת מהיחידות ברשימת תקווה חדשה מהמגזר הדתי-לאומי ולגבי התפיסה של המפלגה לסוגיות דת ומדינה, היא מבהירה: "אנחנו צריכים לחיות במדינה שמכבדת אותנו ואת הערכים של הדתיים-לאומיים. אבל כן, השמירה הזו לא תבוא על ידי כפייה דתית. אין לי שום צורך או רצון לכפות על החברה החילונית שום דבר מאורחות חיי."

על האמירה של שר הבריאות נגד ח"כ יפעת שאשא-ביטון, יו"ר ועדת הקורונה, כי אם היו מקשיבים לה, היו עשרות אלפי הרוגים, שי וזאן תוקפת חזרה: "הדברים האלו הם אומללים, שהם חלק מדף המסרים של ראש הממשלה."

שאשא ביטון וסער

לגבי הטענה של ימינה, שבכירי תקווה חדשה היו חלק מהקואליציה הכושלת של נתניהו: "אותם ח"כים עשו בכנסת מה שצריך לעשות, לפקח על הממשלה, לבדוק שההחלטות מתקבלות לפי נתונים ולא לפי גחמות פוליטיות. אני הייתי חברה ב8 וועדות והגענו יום יום בעשרות ועדות, כדי לעשות את התפקיד הפרלמנטרי."

בנט גם היה חבר כנסת, אני מציע שתשאל אותו איזה עבודה פרלמנטרית הוא עשה. אני מציעה שתשאל אותו באשר האם הוא עשה באמת בשטח תוכניות או קמפיין. בסופו של דבר יש עבודה פרלמנטרית ויש אחריות נרחבת לעבודה יומיומית והיה מצופה ממנו ומחברי כנסת אחרים לעשות זאת"

תגובת ימינה לדבריה של הילה שי וזאן: "הסיבה שמפלגת העריקים של גדעון יורדת במנדט וחצי בשבוע היא שהציבור רוצה מנהיג ואיש עשייה כדי לחלץ את ישראל מהכאוס, וזה רק נפתלי בנט. אף אחד לא מאמין שהפקידים האפורים ממפלגת גדעון יודעים איך לנהל את המשבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
מה שמצחיק הוא...
ד.ד.א | 15-02-2021 13:19
מה שמצחיק הוא שהילה שי ווזאן,שמחפשת בעיקר להישאר חכ ולא להיעלם מהפוליטיקה אחרי ביקור קצר,תסביר היטב מדוע גדעון סער הוא הראוי ביותר. היא היתה עושה את זה גם אם היא היתה מתמודדת מטעם ימינה או מטעם יש עתיד ובעצם איפה שלא תשים אותה.
2
המסקנה מדבריה היא...
עזרת להבין משהו | 15-02-2021 13:35
המסקנה מדבריה היא שמי שרוצה נוכחות של ערכי הציונות הדתית צריך להצביע לציונות הדתית
הפוך גוטה
חבל שלא הבנת | 15-02-2021 14:03
היא עצמה מזהה את ערכי הציונות הדתית בימינה(כחברה לשעבר בבית היהודי לא קשה לה לזהות....) הערכים היחידים שאפשר להות במפלגת סמוטריץ הם היבריס שחצנות ומגלומניה מטובלים בקצת להטופוביה בקיצור לא משהו שאפשר להציע לבוחר
3
אישה כסאולוגית
מטביעת מפלגות | 15-02-2021 13:46
ביי
4
היכן שיש עריקים...
חוקר | 15-02-2021 13:52
היכן שיש עריקים ומחנה פליטים לא מצביעים,אין לי אמון בעריקים שבחרו במחנה פליטים על רקע של אי קבלת תפקידים,לא מצביע לכם אין לי ולא יהיה לי אמון בשקרנים,כל רגע יכולים לארוז וליברוח,לא מתאים לבית ניבחרים הישראלי חייבים לבחור רק יציבות מי שערק פעם אחת הוא באמינות אפס,לא מאמין לכם מהראש עד התחתון ברשימה, מצמרר בשעת מיבחן בהצבעה גורלית להיתחבא בחניון ולהגיד שהיא חולה,לא שקרנים ועריקים לא בבית סיפרנו,
5
אחרי כל כך...
סוקר | 15-02-2021 13:55
אחרי כל כך הרבה עריקים ולא מבין איך אפשר לתת יד למחנה של עריקים,כולם כולל אותה לא ראויים לקבל את אמון הציבור,לשקר במצח נחושה,אידיאולוגיה לא עוזבים,כיסאולוגיה היא מרכיב חשוב להישרדות,
6
מי שמע עליה בכלל עד היום?
היתה ח"כ? | 15-02-2021 14:21
מי זו בכלל? העיקר כיסא
7
האמת היא ממש...
בהצלחה ממי | 15-02-2021 14:54
האמת היא ממש חמודה.
8
אל תאמינו למה שאתם רואים באתרי אינטרנט
חיים | 15-02-2021 15:04
כולם של בנט
9
מביך מביש .ממש...
רבינוביץ | 15-02-2021 17:21
מביך מביש .ממש אסמרלדה מהיכן ....גנץ נכשל בגלל שחבריו למפלגה הכשילו אותו קמינסקי חתרן ועוד .נאמנות לא היתה שם כלל .לגבי ימינה היא בנט נטו. ואתם .ממש קובץ עריקים משם מפה כפי שבאתם כך תעלמו.
10
הילה שלום אני...
זהר עמר | 15-02-2021 22:03
הילה שלום אני מקורה עם הפחירות שלנו עם לעסות סקרי משקורה במדינה שלנו עם הקרונה תלחי המגפה תעלם ביחלל זה השאל אני רוצה סקרי על הקרונה שלחו לולפןו את מהמרי שלי הילה לולפןו שלחי תשוב סקרי
11
עריקת כחלב פטטית,...
אני | 16-02-2021 12:45
עריקת כחלב פטטית, מפלגת כישלון חדש