בגלל שלושה נדבקים: סגר מלא הוטל בניו זילנד - סרוגים

בגלל שלושה נדבקים: סגר מלא הוטל בניו זילנד

אחרי יותר מחודש ללא נדבקים, שלושה חולי קורונה התגלו בעיקר אוקלנד שבניו זילנד - וכתוצאה העיר תיכנס לסגר מלא ל-3 ימים. ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן: "זו החלטה קשה, אבל נדרשת"

בגלל שלושה נדבקים: סגר מלא הוטל בניו זילנד
  ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שהייתה המדינה הראשונה בעולם לנצח את הקורונה, ניו זילנד חוזרת לסגר: ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן הודיעה היום (ראשון) על הטלת סגר מלא באוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה. הסגר הוטל לאחר שהתגלו שלושה נדבקים חדשים בקורונה בעיר – לראשונה מאז חודש ינואר.

לפי החלטת הממשלה, הסגר יחל בחצות (לפי שעון מקומי) ויימשך עד ליום רביעי הקרוב. תושבי העיר יידרשו להישאר בביתם, מלבד עובדים חיוניים, וייאסרו התקהלויות מחוץ לבתים – למעט חתונות והלוויות, שיוגבלו לעד 10 משתתפים בלבד. עוד נקבע כי בתי הספר ייפתחו עבור ילדיהם של עובדים חיוניים, בעוד ששאר התלמידים ישארו בבית וילמדו מרחוק.

לצד הסגר המלא באוקלנד, גם בשאר המדינה יחולו מגבלות בימים הקרובים – לפיהם התושבים יידרשו לעטות מסיכה ולשמור על מרחק של 2 מטר במרחבים ציבורים. כמו כן התקהלויות יוגבלו לעד 100 איש ובשטחים פתוחים בלבד. מדובר בפעם הראשונה שבה מוטל סגר מלא בניו זילנד בחצי השנה האחרונה.

"מדובר בהחלטה קשה, אבל נדרשת. זה הדבר הנכון לעשות" אמרה ארדרן. "אנחנו מאמינים שהגישה הזהירה מחייבת אותנו לעשות את זה. הדבר העיקרי שאנחנו מבקשים מתושבי אוקלנד הוא להישאר בבית ולהימנע מסכנת הדבקה".סילקנו את הנגיף מארצנו בעבר, ונעשה זאת שוב".

שלושת הנדבקים החדשים הם כולם בני משפחה, זוג הורים ובתם, הגרים בשכונת מנגרה שבצפון אוקלנד. כרגע לא ברור כיצד השלושה נדבקו בנגיף, כשלפי ארדן "שלושת ימי הסגר ייתנו לנו מספיק זמן לאסוף עוד מידע, לערוך בדיקות נרחבות ולקבוע אם הייתה הדבקה גדולה יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הסגר בניוזילנד דרגה...
אורח לרגע יודע דבר ממקור ראשון | 15-02-2021 8:46
הסגר בניוזילנד דרגה 3 לא יגמר ב-3 ימים אלא במינימום שבועיים עד שלושה שבועות. תעלומה : כיצד הגיע הווריאנט הבריטי למדינת האי ששמעה סגורים חלקית?
אולי...
ינון | 16-02-2021 7:01
אולי בגלל שהם סגורים רק חלקית.....?
2
בגלל 3 חולים...
חסונה המחוסן | 16-02-2021 17:50
בגלל 3 חולים ,סגרו את ניו זילנד כאן היו אוכלים את הראש של מר נתניהו , אם היה סוגר שכונה בגלל 30 חולים שלא לדבר על עיר או מדינה , ממושמעים הניו זילנדים
3
מעניין מאד, כאן...
ליזה | 17-02-2021 10:32
מעניין מאד, כאן עם 10000 חולים ביום ולא שמרו על הסגר, באמת שימשיכו כתבי החדשות להשואות בין ישראל לניו זילנד. ממש אותה אוכלוסיה