הנהלת קק"ל אישרה לרכוש אדמות ביהודה ושומרון - סרוגים

הנהלת קק"ל אישרה לרכוש אדמות ביהודה ושומרון

דירקטוריון קק"ל אישר היום את הצעת המחליטים לגאול שטחים ביהודה ושומרון שבבעלות פלסטינית, לטובת ההתיישבות היהודית. גלעד קריב: "ניסיון למחטף, נאבק בהחלטה הזו"

הנהלת קק"ל אישרה לרכוש אדמות ביהודה ושומרון
  Sraya Diamant/Flash90

הנהלת קק"ל אישרה היום (ראשון) לקנות אדמות בשטחי יהודה ושומרון. הדירקטוריון אישר את ההחלטה שנועדה לגאול אדמות לטובת התיישבות יהודית.

שר הביטחון בני גנץ פנה מוקדם יותר אל יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, בבקשה כי ההחלטה על שינוי המדיניות של הקרן ביהודה ושומרון תידחה – עד שמערכת הביטחון והמנהל האזרחי יבחנו את ההשלכות והמשמעות של המדיניות החדשה על השטח.

עוד באותו נושא

לאחר הסגר: חנוכת אנדרטה ונטיעות בגוש עציון

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לפנייתו של גנץ: "הפניה הזו של גנץ היא חוצפה. שימוש פוליטי ציני שהאיש עושה, ולא בפעם הראשונה, במערכת הביטחון במסגרת קמפיין הבחירות שלו".

"ההחלטה אינה קשורה למערכת הביטחון ולא יעלה על הדעת שהיא תמנע רכישות חוקיות המבוצעות על פי דין. אני מחזק את ידי יו"ר קק"ל וקורא לו להדוף את ההתערבות הזו של גנץ".

הרב גלעד קריב, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית מטעם התנועה הרפורמית ומועמד מפלגת העבודה לכנסת: "הימין הקיצוני ממשיך בניסיונותיו הבלתי פוסקים לקבוע עובדות בשטח שיקשו על כל התקדמות מדינית".

"זו אינה ציונות אלא פוסט ציונית משיחית שתוביל אותנו למדינה דו לאומית ולהנצחת הסכסוך. קק"ל אינה נחלתה הפרטית של ביבי וסמוטריץ', אלא נכס מרכזי של העם היהודי, שצריך להיות מנוהל מתוך קונסנזוס רחב בחברה הישראלית ובקרב יהדות העולם".

לדבריו, "קיום הדיון באופן חטוף, בעיצומה של תקופת בחירות בישראל, ובימים רגישים למול הממשל החדש בארה"ב, הם הוכחה לניסיון של גורמי הימין הקיצוניים לבצע מחטף, בסיוע רוח גבית של נציגי הליכוד וש"ס במוסדות הלאומיים".

"יחד עם השותפים שלנו לקואליציה הרחבה של המפלגות והתנועות בארץ ובעולם היהודי המחויבים לערכי היסוד של מגילת העצמאות ובציונית המאמינה בדמוקרטיה ובמתינות מדינית, נאבק בהחלטה הזו ובאופן ההתנהלות של נציגי הימין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך אתם קוראים...
ינון | 14-02-2021 18:17
איך אתם קוראים למטונף הזה רב