הפורצים לקפיטול: "פעלנו לפי ההנחיות של טראמפ" - סרוגים

הפורצים לקפיטול: "פעלנו לפי ההנחיות של טראמפ"

עשרות מתומכיו של דונלד טראמפ הודו כי הם פרצו לבניין הקפיטול כי האמינו שהם הונעו לפעולה על ידי הנשיא לשעבר: "באמת האמנתי שאני פועל לפי ההנחיות של טראמפ". מעל 200 פעילים נעצרו בעקבות המהומות

הפורצים לקפיטול: "פעלנו לפי ההנחיות של טראמפ"
  הפריצה לקפיטול (צילום: שאטרסטוק)

עם פתיחת היום השלישי במשפט ההדחה של דונלד טראמפ, תחקיר של רשת ABC News האמריקנית מצא כי עשרות מהתומכים הרפובליקנים שפרצו לבניין הקפיטול ב-6 בינואר אמרו כי הם מאמינים שהונעו לפעולה על ידי הנשיא לשעבר. לפי הדיווח שפורסם הערב (חמישי), לפחות 15 מתוך 200 הפעילים שנעצרו לאחר הפריצה טענו בחקירתם כי הם פעלו בהתאם לקריאתו של טראמפ "לעצור את גניבת הבחירות".

עוד באותו נושא

במקביל למשפט: חקירה פלילית נגד טראמפ בג'ורגיה


3

"נכנסתי לבניין הקפיטול כי באמת האמנתי שאני פועל לפי ההנחיות של הנשיא לשעבר" אמר גארט מילר, המואשם ב-5 סעיפים של פריצה באלימות ואיומים. "כשטראמפ ביקש מאיתנו ללכת הביתה (בסרטון שפירסם בטוויטר לאחר המהומות – א"ב), עצרתי הכל, יצאתי מיד מוושינגטון והתחלתי לעשות את דרכי חזרה לטקסס". גם רוברט באוור, פעיל נוסף שעוכב לחקירה על ידי ה-FBI, אמר כי הוא "צעד לתוך הקפיטול כי הנשיא טראמפ אמר לנו לעשות זאת".

ג'ייקוב צ'נסלי, המפגין שהפך לכוכב רשת לאחר שתועד מתעמת עם שוטרים בתוך הקפיטול כשהוא לובש כובע פרווה עם קרניים, הודה גם כן כי פעל לפי מה שהאמין היה הפקודה של טראמפ. "הוא שמע את המילים של הנשיא, והאמין להם בכנות" אמר עורך דינו בדיון שנערך בבית המשפט. "הוא באמת חשב שהנשיא טראמפ הולך יחד איתו ועם שאר תומכיו". למרות זאת, צ'נסלי כפר בהאשמות שיוחסו לו, הכוללים פריצה אלימה למבנה ממשלתי ושיבוש הליכי משפט.

ג'ייקוב צ'נסלי בפריצה לקפיטול (צילום: שאטרסטוק)

כזכור, הפריצה לקפיטול התרחשה במהלך דיון הקונגרס לאישור תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב וזכייתו של ג'ו ביידן בהצבעת חבר האלקטורים. לפני תחילת הדיון נערכה הפגנה מחוץ לקפיטול שבו טראמפ אמר לתומכיו כי "לעולם לא נוותר ולעולם לא נכיר בהפסד. אנחנו צריכים לעצור את גניבת הבחירות".

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות המהומות נפתח הליך הדחה נוסף נגד טראמפ, כשהנשיא לשעבר מואשם ב"הסתה למרידה" עקב חלקו באירוע. במפלגה הדמוקרטית טוענים כי הנשיא הסית את תומכיו לפעול באלימות נגד חברי הקונגרס בנאום שנשא שעה לפני הפריצה לקפיטול, בעוד שעורכי דינו טוענים שטראמפ לא עודד אלימות מצד תומכיו, ולכן אינו אחראי לפריצה. בנוסף נטען שעצם קיום המשפט פסול מיסודו, מכיוון שהחוקה האמריקנית אינה מאפשרת להעמיד נשיא לדין אחרי שסיים את כהונתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האיש דביל מושלם....
מה לעשות | 13-02-2021 17:59
האיש דביל מושלם. גם עדת מעריציו הם חבורת של רפי שכל. חלקם ממש פה אצלו בארץ הקודש: ביסמוט, ינון מגל וכמובן, הדבילים הראשיים: גיא בכור , גדי טאוב, ושימעלה ריקלין