עשרות רבנים סרוגים: חובה להתחסן נגד קורונה - סרוגים

עשרות רבנים סרוגים: חובה להתחסן נגד קורונה

עשרות רבנים סרוגים - רבני קהילות וראשי ישיבות - חתמו על מכתב הקורא להתחסן נגד נגיף קורונה: "לפי ההלכה, אין לחשוש לסיכון המועט בקבלת החיסון". רשימת הרבנים המלאה - בפנים

עשרות רבנים סרוגים: חובה להתחסן נגד קורונה
  (צילום: יוסי אלוני/ פלאש90)

ראשי הגרעינים התורניים של 'קרן קהילות' – החברה במועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות – בכל הארץ, קוראים לציבור להזדרז ולהתחסן נגד נגיף הקורונה, וזאת בעקבות הפולמוס שהתעורר בשבועות האחרונים בעד ונגד החיסון.

במכתב שהגיע לידי סרוגים, חתומים עשרות רבני גרעינים וקהילות, ואומרים כי החיסון הוא "מעיקריה של תורה 'וחי בהם'".

לדברי הרבנים: "לפי ההלכה, אין לחשוש לסיכון המועט בקבלת החיסון, כי הסיכון במחלה עצמה גדול יותר, וגם כי אנו חייבים לדאוג לאחרים שלא ידבקו במחלה".

"כל ישראל ערבים זה לזה", הוסיפו הרבנים, וציינו כי "וכל אדם אחראי להתחסן לא רק למען בריאותו שלו, אלא למען עם ישראל כולו".

"יהי רצון שנזכה לרפואה שלמה לחולים, ויתקיים בנו "כל המחלה… לא אשים עליך כי אני ה' רפאך"", חתמו.

על המכתב חתומים, כאמור, עשרות רבנים, ביניהם: הרב יעקב אריאל, רמת גן, הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה ומייסד 'אביב התורה' תל אביב, הרב דניאל טרופר, נשיא קרן קהילות.

עוד באותו נושא

בעקבות הסערה | הרב יובל אשרוב בהודעה דרמטית


270

רבנים נוספים שחתמו הם: הרב דוד אסולין, נתיבות. הרב יצחק אלגביש, חריש. ר' עופר אשואל, ראש העין. הרב יעקב בר חן, טירת כרמל. הרב בניהו ברונר, צפת. הרב יעקב דנה, עכו. הרב שמואל הולשטיין, הוד השרון.

הרב דוד הורדן, הרצליה. הרב דוד חי הכהן, בת ים. הרב משה חיים הר נוי, פתח תקווה. הרב אבידן חזני, חיפה. הרב ציון טוויל, אריאל. הרב יעקב ידיד, כרמיאל. הרב נתנאל יוסיפון, נתניה.

הרב שמעון כהן, באר שבע. הרב אלעד ממן, קרית גת. הרב יעקב מרגלית, פרדס חנה. הרב ישראל סמט, לוד. הרב יצחק פייגלין, נהריה. הרב שאול פיינה, חולון.

עוד באותו נושא

הרב יובל שרלו: מתנגדי החיסונים משתמשים בשקרים


15

הרב אביהוא פישפדר, אשקלון. הרב חיים פרג'ון, גבעת זאב. הרב צבי קוסטינר, מצפה רמון. הרב נועם שלום קריספל, נוף הגליל. הרב חנניה רכל, רמת השרון. הרב שלמה שושן, בית שאן. הרב אליעזר שנוולד, מודיעין. הרב דוד שרים, ערד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
העיוות החולני של כל הגיון אנושי זועק לשמיים -
אבישי | 11-02-2021 18:08
בושה על הגלותצ הזו
2
לא ידעתי שרבנים מבינים כל כך ברפואה....
חני | 11-02-2021 18:23
כנראה בלימודי סמיכה לרבנות לומדים גם רפואה
אין מתנגדים
נחמיה | 14-02-2021 5:39
116 רופאים חתמו על עצומה נגד כפיית חיסונים, וסיבתם עימם. ראה: אנחנו והקורנה ; מאמרים ; מכתב הרופאים. לדוג' דר רעיה ליבוביץ
מדויק. זה...
לימודי סמיכה | 12-02-2021 10:43
מדויק. זה נכון גם לגבי המתנגד לחיסונים. בלימודי סמיכה לומדים מה הכללים לפיהם מקשיבים לרופאים, מי נחשב רופא מוסמך ואיך מכריעים אם יש מחלוקת בין רופאים (שבמקרה שלנו כמעט לא קיים) אף אחד מהם לא מתיימר לקרוא מאמרים רפואיים ולהכריע על פיהם. לצטט מושגים רפואיים בלי הבנה או הבנה חלקית כגון eda, להבין לכאורה במבנה התא, ולהבין בכללים של ניהול ניסויים.
3
איזה תגובות מגעילות
אהרון | 11-02-2021 18:51
הצורך בקריאת הרבנים נובע מסרטונים מעוותים של אשרוב, אמנון יצחק וחבריהם שמפיצים פייק ניוז על ימין ועל שמאל. כאשר משתמשים רבנים מסויימים בסמכותם התורנית כדי להתנגח בעמדת הרופאים, חובה לזעוק מנגד עמדה הלכתית תורנית אמיתית.
הרב אשרוב...
שלום | 12-02-2021 15:56
הרב אשרוב עוזר להמון אנשים (מכיר כמה) בנושא הזה הוא מסכן אנשים הוא ואמנון
, בן...
רב - שיעסוק ברבנות. רופא - יעסוק ברפואה. | 11-02-2021 23:11
, בן אדם מותק שאין לו שום ידע במדע וברפואה - שישב בשקט ולא יטיף נגד חיסונים. למה להאמין לנביא שקר כזה כאשר כל המדענים ומומחי הרפואה קוראים להתחסן ? ההטפות שלו עולות בחיי אדם ובבריאותם.
חביבי למה...
ינון | 11-02-2021 20:27
חביבי למה לשון הרע ... חבל... הרב אשרוב הוא תלמיד חכם גדול,רק בקטע הזה אנו סוברים שהוא טועה, אבל הוא בן אדם מותק , בכללי חבל לדבר לשון הרע ...
4
כל הרבנים שבעד...
ירון שאול | 11-02-2021 20:23
כל הרבנים שבעד החיסונים וממליצים לכולם להתחסל,הם ערב רב שיצא איתנו ממצרים ונמצאים איתנו עד היום בארץ הקודש ובעולם כולו.הקדוש ברוך הוא ישמיד, ויכחיד, ויהרוס, ויחסל. את כל הערב רב, והרשעים, וצאצאי הנאצים, והאילומינטי,והקבל עובדי השטן ונומר אמן!!!!!
, שוב...
צייד אילומיניטי | 11-02-2021 23:08
, שוב ברחת מהמחלקה הסגורה ויצאת לרחוב ? קח כבר את הכדור הכחול ולך לישון. אם תמשיך עם השטויות שלך אדאג ששוב תאושפז.
5
שאלה בתור לא מתחסן מובהק
אליעזר בית אל | 11-02-2021 23:40
האם אני עובר רק בעשה? או שמא גם בלא תעשה לא תעמוד על דם רעיך? ומה העונש כרת, סקילה, שריפה, הרג, או חנק? שמא חייב בנידוי ואין לצרפו למניין? כלומר העיקר חסר מן הספר, נראה שיש פסיקה כללית בלי שום מתווה ברור, איפה הרמבם בימינו שדבריו היו ברורים מתחילתם עד סופם?
6
כל התומכים בזריקות...
| 12-02-2021 1:48
כל התומכים בזריקות המסריחות של חברות ספציפיות מקבלים בעקיפין מימון או איומים מהמדינה. פחי אשפה מהלכים, יבוא יומם בעזרת השם. נראה אם יישאר מהן זכר כשדברים יתגלו.
כל התומכים...
הקונספיראטור | 12-02-2021 6:59
כל התומכים בחיסונים מקבלים מימון או איומים ? אני מבין שיש לך הוכחות ברורות וחותכות לדבריך - אנא פרסם אותן לתועלת הציבור. אלפי מדענים ורופאים מומחים ברחבי העולם כולו תומכים בחיסונים - ואתה יודע שזו קונספירציה חובקת עולם...ספר לנו מניין לך המידע המקסים הזה.
7
איזכור: אלה אותם הרבנים שבהתנתקות קראו שאסור
Dude | 12-02-2021 12:17
איזכור: אלה אותם הרבנים שבהתנתקות קראו שאסור לסרב פקודה.תחליטו לבד כמה אתם סומכים עליהם
, אני...
הדמוקטטור | 14-02-2021 18:27
, אני מה זה לא הר המורניק....רק פה הכרתי את התואר והמושג הזה.... אני בכלל רחוק מישיבות. אני כן ממלכתי, וסבור שדינא דמלכותא דינא חל גם על יהודים במדינת ישראל, בלי פלפולים מיותרים, וגם כשהדברים לא נוחים לי אישית או לציבור מסוים. וודאי שלא ייתכן מצב בו ציבור מסוים כופה דעתו על הרוב. הרוב - לפי הצבעה בכנסת, כל עוד לא מתנוסס מעליה ממש דגל שחור. פשוט לגמרי.
יואו אתה...
עתמו | 14-02-2021 15:12
יואו אתה כזה הר המורניק לא בוגר שתפוס השטויות שמאכילים אתכם שם.
אתה מקשקש על...
שלום | 12-02-2021 15:54
אתה מקשקש על אחד בוודאות אני יודע שתמך בסירוב פקודה
, מתאומר...
הדמוקטטור | 12-02-2021 14:16
, מתאומר ....וואו. אותם הרבנים ? רק שחלקם באותו זמן היו תלמידי יסודי.... ואם היינו מסרבים פקודה ? אז מה ? הצבא היה מסרב לבצע את החלטת הממשלה והכנסת ? זה מה שאתה רוצה לראות ? אנרכיה והפיכה צבאית ?
8
כשלא לומדים לחשוב...
חושבתני | 13-02-2021 19:56
כשלא לומדים לחשוב עצמאית, צריך לשאול רבנים. מתי נלמד לקחת אחריות על חיינו? יש חופש בחירה לכל אחד. שיחליט בעצמו ולא יטיף לאחרים. לא תתחסנו ותסתכנו במוות או בהריגה של אחרים. החלטה שלכם.
שגגת תלמוד עולה זדון
נחמיה | 14-02-2021 5:33
מי שלא מתחסן במקרה הגרוע, הורג בגרמא, כאשר הוא לא מתכוון, ולא ניחא ליה אך האומרים להתחסן - רבי יהודה אומר הוי זהיר בתלמוד ששגגת תלמוד עולה זדון. . . ואל בינתך אל תישען (אבות פרק ד' משנה יג - יד) מכתב הרופאים | ראה: אנחנו והקורונה ; מאמרים ; מכתב הרופאים.