מי בא לצוד מתנגדי חיסון? או שאולי נסחפנו? - סרוגים

מי בא לצוד מתנגדי חיסון? או שאולי נסחפנו?

בחיל ורעדה אני נכנס כאן לסוגיה סבוכה של חיים ומוות. אני חושב שחשוב להתחסן, אבל אני גם חושב שעדיף להשתמש בגזר ולהתרחק ממקלות, ובכלל אווירת עליהום ציבורי מפחידה אותי יותר

author-image
מי בא לצוד מתנגדי חיסון? או שאולי נסחפנו?
  (צילום: שאטרסטוק)

השבוע הלכתי ברחוב ויריתי במתנגד חיסון, לא לא חלילה הרגתי אותו, פשוט יריתי עליו חץ הרדמה ואז הסתער עליו רופא עם זריקה של פייזר. ככה המשכנו לנו הלאה דואגים לבריאות הציבור.

טוב הקטע הזה אירוני בטירוף, אבל יש משהו מעט מלחיץ בעליהום על מתנגדי החיסונים. כן, גם אני מכיר את הסיפור התלמודי על אותם אלו ששטו בספינה, והיה אחד שביקש לעשות חור בספינה ואמר שהוא רק קודח אצלו בחדר ולא הבין שכולנו קשורים זה בזה. ברור שיש כאן ערבות הדדית והגורל של כולנו מוטל על הכף. אבל כשיש אווירת מצוד, ועליהם וצד אחד מאוד צודק, אותי זה מרתיע.

עוד באותו נושא

סמוטריץ': מדינה יכולה להכריח את אזרחיה להתחסן


96

אתחיל מהתחלה. אני כן התחסנתי. על אף שיש חרדה סביב חיסון חדש, אני סומך על גופי הרפואה. אני לא חושב שיושבים כמה אנשים בחדר אפוף עשן וחושבים איך להשתיל לנו שבבים ואיך לחסל את האוכלוסייה. אני חושב שהדינמיקה של החיים הרבה יותר גדולה ומנוהלת בידי כוחות שונים במציאות, ובני אדם עם אג'נדות מכאן ומשם מנהלים מאבק על המרחב. קוסנפירציות על זקני ביל גייטס ששולטים בנו לא מחזיקות בעיני מים.

ביל גייטס אחד לא יכול ליצור כזה סחרור עולמי ושת"פ של מדינות רבות (צילום: שאטרסטוק)

אני חושב שהמדע המודרני והרפואה המודרנית הביאה לעלייה בגידול באוכלוסיה, היא מיגרה מחלות נוראיות, היא הצליחה להרים כמויות מתכת עם אנשים במשקל עצום אל השמיים וקראה להם מטוס. אני חושב שבמשרד בריאות יש אנשים שבאמת דואגים לשלום הציבור, הגם אם יש כשלים פה ושם.

אני יודע שאין כאן סימטריה בין אנשי מדע ובין בחינה רצינית של הדברים אל מול הפצת הפייק. אבל יש לומר לצד אלו, שישנם גם רופאים שמסתייגים מהתרופה, גם אפילו כמה מדענים שמטילים ביקורת. זה בסדר. ויש חשש מובן אצל חלק מהציבור בעקבות כך. ואסור שנגיע למצב שלא תישמע ביקורת.

אותה ביקורת כמובן צריכה להיות נתונה לביקורת נגדית, חריפה ושוללת עובדות שמופרכות לאוויר. צריך להבחין בין אנשי מדע, לפאבדו מדענים, בין שלרטנים ומאחזי עיניים, לבין דיון מדעי מכובד. שעדיף שיעשה בהיכלי מכון יצמן או הווארד. כך עשה יפה גיא זוהר כשקטל את דברי הרב אשורוב שהרצאתו פשטה כאש בשדה קוצים.

אז איפה פה בעצם הבעיה?

הדילמה היא בין שמירה על הציבור לבין האוטונומיה של כל פרט על עצמו, הגם שהוא אוחז בעמדות מופרכות. נכון, המדינה כופה עלינו לחגור חגורות בטיחות וגם גובה מאיתנו מיסים. יש לה מנגנוני כפיה, אבל כאן מדובר מרחב הכי אנטימי של האדם, להחדיר לו חומר בניגוד לרצונו, כשהוא בטוח שזה עושה לו רע- תסכימו איתו או לא.

בוא חמוד, נחסן אותך (צילום: שאטרסטוק)

הפרקטיקה הטובה ביותר לעודד חיסון, מעבר להסברה והפרכת תיאוריות שמפיצים התנגדות, היא הענקת הטבות למי שכן מתחסן. הנחה בביטוחי בריאות, במיסים, השתת הטיפול על חולי קורונה על מי שלא התחסן ועוד.

את עיקר הסיכון לוקח על עצמו אותו אדם שלא התחסן, כי הוא חשוף לנגיף. כמו אחד שלוקח סיכון כשהוא מעשן. בנוגע לחיסון העדר, זה עדיין יכול להיעשות כרגע רק בעידוד.

השימוש במקל, צריך להיות האחרון בשרשרת המזון. רק במקרה שרואים שבאמת אין מנוס והפגיעה בשאר האוכלוסיה, היא ברורה וממשית וזה שווה את מחיר הפגיעה החמורה בחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרב אשרוב לא...
פשוט שרלטן | 11-02-2021 23:20
הרב אשרוב לא רק נמנע מחיסון - אלא מנצל את השפעתו כדי להטיף נגד התחסנות. זה רצח. בגללו אנשים ימותו או יחלו. אין לו ידע או מידע רפואי ומדעי, שנותן לו סמכות להטיף נגד חיסונים. ניצול מעמדו כדי להטיף נגד חיסונים הוא פשע. האיש שרלטן שרוצה להאדיר את שמו - על חשבון אנשים תמימים. בנוסף, מי שלא מתחסן מסכן גם אחרים. מונע פתיחת הכלכלה והחינוך ופוגע בכלל הציבור. על זה הכעס.
יש לך הגדרה מאוד רחבה לרצח
אריק1 | 14-02-2021 14:44
לדעתי רחבה מדי
2
טמבל, רוצח תקרא...
| 12-02-2021 1:26
טמבל, רוצח תקרא לכופרים כמו פירר, יצחק יוסף וכו' שדוחפים לחסן, ובגללם מתו כאלה שקיבלו את הזריקות המסריחות. לא אחד ולא שניים. אם מישהו מת ולא התחסן, כנראה שזה מה שנגזר עליו. אם לקח את הזריקה ומת, כנראה שלא בטח במערכת החיסונית המופלאה של גוף האדם, וקיבל עונש. אתם פשוט פחי אשפה מהלכים, לא בני אדם, אולי גרועים מהנאצים, אין טעם להתווכח איתכם.
3
ראשית, ישר כח...
איזון בין ערכים | 12-02-2021 12:59
ראשית, ישר כח על הראיה המורכבת שמעיזה לצאת מחיק המיינסטרים החמים. אך לצערי הדעה בכתבה לא קוהרנטית. מצעד אחד הכתב משווה את מי שנמנע מלקיחת החיסון למישהו שמזיק לעצמו ולסביבה(עישון פסיבי) ומצד שני מציע שאם הנמנע מחיסון יחלה בקורונה אז שישלם על ההוצאות הרפואיות. האם כל מעשן שמאושפז עם בעיות רפואיות שהעישון גורם גם צריך לשלם על רפואתו וכמובן יש המון דוגמאות דומות(שתיית אלכוהול, צריכת סמים, סוכרת או השמנה כתוצאה מתזונה לקויה ...).
4
הגזמת לגמרי
יאיר | 12-02-2021 15:06
לא נורמלי לחייב אדם בטיפול בגלל שלא התחסן, ומה עם מי ששמן יטפל בעצמו, ומה עם מי שאוכל מאכלים לא בריאים ולא עושה כושר נכריח אותו לשלם מהכיס שלו. לאן נגיע? חשבתי שזו כתבה מאוזנת. אך לצערי התבדיתי.