מהי הצלחה? והאם היא נמדדת רק בתחום הלימודים - סרוגים

מהי הצלחה? והאם היא נמדדת רק בתחום הלימודים

סיימתי אתמול שיחה עם הורים של תלמיד שנמצא בבית כבר תקופה ארוכה, מציאות שאצלנו היא חריגה אומנם (עובדים גם בסגר) אך רוב עם ישראל מכיר אותה היטב בשנה האחרונה, או כמו שהיטיב לתאר לי חבר, מאז פסח האחרון פגשתי את התלמידים שלי במצטבר שבעה שבועות

מהי הצלחה? והאם היא נמדדת רק בתחום הלימודים
  צילום: באדיבות המצולמים

אותם הורים תיארו לי את הקושי של הנער ללמוד ואת ההחלטה האסטרטגית שהם קיבלו להעצים את הטוב שיש בו ולתת לו לחוות הצלחות בתקופה הלא פשוטה הזו ולכן הם קנו לו עצים איתם הוא בונה, שיתפו אותו בשיפוץ של הבית ובעיקר נתנו לו להרגיש שהוא טוב, מוצלח ומצליח.

תפיסת העולם הזו לא צריכה לבוא לידי ביטוי רק בעתות משבר וסגר אלא לעמוד לנגד עיננו יום יום שעה שעה, לא צריך מגפה עולמית כדי להיזכר שילד הוא מתנה מה' יתברך והקב"ה נתן לו שלל כישרונות ותפקידו/תפקידנו לסייע כדי שהם יצאו לפועל.

הרצון של נער להרגיש טוב, משמעותי ומוצלח לא מתבטא רק בדלת אמות של הכיתה, זהו צורך נפשי בסיסי המשפיע על הביטחון העצמי, הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות.

כולנו מכירים את אמירתו של הרמב"ם בהקדמה למשנה "נפש האדם אחת היא". כמובן שנער שחווה הצלחות כאלו מחוץ לשדה הלימודי יוכל עם אותם רוחות ותחושת מסוגלות לגייס את עצמו גם בפן הלימודי.

מוזמנים לבחון את התאוריה בישיבת חצים ששמה לה כדגל לגלות את הטוב שבכל אחד, לתת לנערים לחוות הצלחות במגוון רחב של תחומים החל מספורט ואומנות, בישול, יצירה ומסעות ומתוך כך רואים ברכה גדולה גם בפן הלימודי.

רוצים לשמוע עוד על ישיבת חיצים? לחצו כאן >>

———————————————————————

הרב שי סוסיה הוא ראש ישיבת חצים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו