שתי המפלגות האחרונות חתמו על הסכם עודפים - סרוגים

שתי המפלגות האחרונות חתמו על הסכם עודפים

מפלגות מרצ והעבודה חתמו ביניהן על הסכם עודפים, ובכך הושלמו החיבורים בין המפלגות המרכזיות המתמודדות לכנסת. חשוב לציין, שההסכם בתוקף רק אם שתי המפלגות עובדות את אחוז החסימה

שתי המפלגות האחרונות חתמו על הסכם עודפים
  צילומים: אבשלום ששוני/פלאש 90. דוברות מפלגת העבודה

הבוקר (חמישי) חתמו יו״ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, ויו״ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על הסכם עודפים בין שתי המפלגות לקראת בבחירות לכנסת ה-24.

מדובר ככל הנראה על ההסכם האחרון שייחתם לאחר שאתמול (ד') חתמו מפלגות הליכוד ו"הציונות הדתית" על הסכם עודפים.

שאר המפלגות חתמו ביניהם על הסכמים כבר בשבועות האחרונים: מפלגת "ימינה" יחד עם מפלגת "תקווה חדשה", מפלגת ש"ס יחד עם מפלגת "יהדות התורה", מפלגת "יש עתיד" יחד עם מפלגת "ישראל ביתנו", מפלגת "כחול לבן" יחד עם "המפלגה הכלכלית".

נכון לעכשיו היחידים שנותרו כעת ללא הסכם הם הרשימה המשותפת, אך בדרך כלל הם אינם חותמים עם שום מפלגה, גם לא מרצ, מכיוון שאינם מעוניינים לחתום על הסכם כזה עם מפלגה ציונית.

על פניו יש למפלגה אפשרות לחתום עם רע"מ של ח"כ מנסור עבאס, שפרש לריצה עצמאית, אך לאור הדם הרע בין המפלגות, קשה לראות את זה קורה.

עוד באותו נושא

דני דיין: לפסול את מועמדות אבתיסאם מרעאנה לכנסת


4

חשוב לציין כי המועד האחרון להודיע לוועדת הבחירות המרכזית בדבר התקשרויות בין מפלגות (קרי, הסכמי עודפים) הוא רק בתאריך ה-12 במרץ, 11 ימים בלבד לפני הבחירות, ועד אז יכולות המפלגות לעשות שינויים.

כאמור, הסכמי העודפים "נכנסים לתוקף" רק במידה ושתי המפלגות עברו את אחוז החסימה.

בבחירות לכנסת ה-23, נחתמו מספר הסכמי עודפים אך הם לא השפיעו בפועל על תוצאות האמת. אך ברוב מערכות הבחירות הם מוסיפות מנדטים למפלגות, לפעמים על חשבונן של אחרות ולעיתים אף מזיזים מנדטים בין הגושים, דבר שיכול להיות קריטי במערכת הבחירות הקרובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שני מתועבים,הגועל של...
בני | 11-02-2021 12:05
שני מתועבים,הגועל של הפוליטיקהלמה עם ישראל צריך לסבול את הפרצופים המכוערים הללו,ועוד יש להם עבר מפוקפק לנכדה של רשע נראית כמו מכשפה,הסבא הארור שלה הסגיר יהודים חסרי ישע לגרמנים ימח שמם והנכדה הארורה שלו ממשיכת השושלת על חשבון יהודים שהוסגרו למחנות ההשמדה, ויש את המתועב שחי בניגוד להלכה עים בן זוג ארורים כולם היצורים הללו שמביאים כלייה לעולם במעשהם,מיתפלל למי שאמר והיה העולם שיכחיד אותם במהרה בימינו ויחיש גאולתנו,אמן
2
פרזיטים אוכלי חינם...
ששי | 11-02-2021 19:02
פרזיטים אוכלי חינם דבר אחד טוב עושים צועקים ולא נותנים לחברי הכנסת להירדם
3
חבר
נועם | 22-03-2021 11:50
חבר הכנסת נועם שמואלי ממפלגת העבודה
4
הרבי
נועם | 22-03-2021 11:52
הרבי מלובביץ' מנהיג היהודים
5
ממשלת
נועם | 22-03-2021 12:50
ממשלת הרבי מלובביץ'