הרב אלי סדן: בצלאל טועה בכך שהוא יגדיר את עצמו כמנהיג הציונות הדתית

הרב אלי סדן: בצלאל טועה בכך שהוא יגדיר את עצמו כמנהיג הציונות הדתית

הרב אלי סדן שניהל את המשא ומתן מטעם הבית היהודי, תיאר בפני הבוגרים את השתלשלות העניינים. "מצאתי אישה פגועה", הוא מתאר, "לא ראיתי את אותו מאמץ בצד השני" הוא אומר על המ"מ, וחושב שסמוטריץ' עושה טעות אסטרטגית

author-image
בצלאל טועה בכך שהוא יגדיר את עצמו כמנהיג הציונות הדתית
  הרב אלי סדן (צילומסך)

לאחר החמיצות שליוותה את סגירת הרשימות לכנסת במפלגות הציונות הדתית, הרב אלי סדן, ראש הישיבה בעלי, הקדיש הערב (רביעי), שיעור מיוחד לנושא בשם 'הציונות הדתית רב המאחד על המפריד'. זאת לאור דרישת בוגרי בני דוד.

עוד באותו נושא

לראשונה בראיון מקיף: ח"כ סמוטריץ' פותח הכל


54

כזכור הרב סדן היה חלק המו"מ שלא צלח מטעמה של חגית משה יו"ר הבית היהודי לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית.

כשהצלחתי להביא איחוד לא אמרו שרבנים לא צריכים לעסוק בפוליטיקה

"אני פניתי כמה פעמים לגוף הפוליטי של הבית היהודי והצעתי לו להקים פורום של רבנים שמייצג את כל קצווי הקשת שידון בהלכות ציבור", אמר הרב אלי סדן. "כדי להגיד לפוליטיקה הנהגות ציבור שהתורה צודקת, שיה בית דין שיפסוק לפי הרוב. לא הצלחתי לשכנע. כל הרבנים שדיברת איתם מאוד מאוד רוצים את זה".

"כשהצלחתי להביא לאיחוד בציונות הדתית שהימין החדש לא עברו את אחוז החסימה אז לא אמרו שאני לא צריך להתעסק בפוליטיקה", תקף הרב סדן. "מה רק שמצליחים צריך להתעסק בפוליטיקה?"

"אני רואה את תפקידי החשוב לחבר את קצוות", אמר.

איחוד מפלגות הימין (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

אני יותר טיפוס חרד"לי

"אני יותר טיפוס חרד"לי", אמר הרב סדן. "אני תלמיד מובהק של הרב טאו, אני גאה בזה. גדלתי במרכז הרב. אני תלמיד מובהק של הרב טאו ממנו למדתי את כל הדברים שאני עושה, הוא עמד מאחורי שבניתי את המכינה".

לדבריו: "הרב טאו אחראי על התורה בהר המור, אני מרגיש אחריות לחבר את קצוות של הציונות הדתית אין לכם מושג איזה נחת רוח יש לי בערבי הורים פה במכינה. יש כאלה תלמידי חכמים חשובים ויש אנשים פתוחיןם יותר, כולם לומדים כאן והולכים ביחד לצבא".

"השאיפה לחבר את כל קצוי הציונות הדתית היא אחת משאיפות חיי הגדולות ביותר".

השתלשלות העניינים

"כשאני לא הצלחתי לחבר בין בצלאל לרב רפי ניתקתי מגע", מספר הרב אלי סדן. "כשניר אורבך בא אליי הביתה ואמר שהוא הולך לפריימריז כדי לקחת את הבית היהודי לימינה אמרתי לו תעשה מה שאתה רוצה".

"במרכז שמעתי שרוצים להתחבר עם האיחוד הלאומי ועם הרעיון הזה יצאה חגית משה שהיא רוצה להוביל איחוד בירכתי אותה ואמרתי לה בהצלחה. היא בחרה באורלב שינהל את המו"מ ישבתי בבית. הרב אייזמן התקשר אליי המו"מ התפוצץ. מתקשר אליי בניה פרידמן אמר לי הרב בוא תנסה להציל משהו.

המגעים לא צלחו (צילום: יוסי אלוני פלאש 90 ויח"צ)

נסעתי לחגית משה לשכנע אותה מצאתי אישה פגועה, היא אמרה לי לא יודעת אם יש סיכוי שנוכל לעבוד ביחד. אמרתי לה: יש מאות אלפי אנשים שמחכים לאיחוד הזה. יהיה קשה, יהיה לא נעים, אבל חייבים לעשות את זה.

ב1וחצי בלילה אחרי ארבע שעות הצלחתי לשכנע אותה לחזור למו"מ. זה נקרא פוליטיקה? מי שחושב שיקרא לזה פוליטיקה, אני חושב שזה ה-תפקיד של רבנים. אני לא הלכתי לשם בטייטל של הבית היהודי, הלכתי לשם בטיייטל של אלי סדן שמנסה לחבר את הבית היהודי".

"אני כ"כ רציתי שיהיה איחוד, עד שאני מודה לחצתי עליה לחץ גדול לחזור למו"מ. מי שחושב שזה לא ראוי שייערב לו, אני חושב שזה היה תפקידי", אומר הרב סדן. "חגית אמרה לי אתה ובניה תמשיכו את המו"מ. יכול להיות שפה הייתי צריך לומר לה המו"מ ימשיך זבולון".

אורלב לא רצה להמשיך

"אבל האמת", מאתר הרב סדן, "שזבולון (אורלב א.א) לא רצה להמשיך את המו"מ. כי היו דברים שהיא חזרה בה. היא לא הסכימה עם המיקום של מיכל וולדיגר כמס' 4 ולא הסכימה להעביר מיזוג במרכז בגלל מה שהיה.

אני שכנעתי אותה לחזור בה מכל דברים, גם הסכימה שמיכל וולדיגר תיכנס על הבית היהודי, גם להעביר את ההחלטה במרכז, לא ראיתי שבצד השני יש אותו מאמץ", הוא מאשים.

"לפני שהתחיל המו"מ, כשרק נבחרה, הלכתי להסתכל על הוואטסאפ לראות מה קורה, ראיתי את הנאום הגדול של בצלאל שהוא קורה לאחרות בציונות הדתית. כתבתי לו: 'ראיתי לראשונה את מה שאמרת על המפלגה הדתית הלאומית המאוחדת, אני מתפלל שתצליח לעמוד בכל הסטנדרטים שהצבת. יישר כוח ויהיה ה' עמך'. נכנסתי לעניין כאיש שרוצה אחדות".

לא יילך לו, הוא עושה טעות אסטרטגית

"אני רציתי לדבר עם בצלאל, הוא לא חזר אלי, ואז יהודה ולד (מנכ"ל האיחוד הלאומי, א.א) אמר לי שהם מעדיפים לנהל את המו"מ", ממשיך הרב סדן לתאר את השתלשלות העניינים. "אני אמרתי להם שאני רושם צ'ק של 50,000 אני מתחייב שיהיה איחוד אחרי הבחירות אם לא כל כספי ילכו לאיחוד הלאומי".

"בצלאל טועה בדבר אחד, הוא חושב שאם הוא ימליך את עצמו כמנהיג הציונות הדתית זה יילך לו, זו טעות אסטרטגית"

חתמנו שאחרי חמישה שבועות אחרי הבחירות יתחיל המיזוג.  אמרנו שאנחנו מוכנים להיכנס במקומות 2,8 שיהיה מיזוג אחרי הבחירות אבל לא ביטול של הבית היהודי. כשאני ראיתי שמתחיל להתפרסם שחגית משה אשמה שיש איחוד -לא יכלותי לשתוק. היא רצתה לעשות איחוד אבל לא היה לה עם מי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
63 תגובות - 38 דיונים מיין לפי
1
צדיק
נתי | 10-02-2021 21:37
תמיד זה קשה לחבר את הרוח לפוליטיקה ועוד יותר לחבר קצוות אנושיים אשרי הרב סדן שלא מתיאש ונכנס לכל הפינות מתוך גדולותו האנושית והתורנית מי שלא מנסה לא מצליח ,ומי שמנסה בלי להסס שוב ושוב בסוף יצליח
הרב רגשן מידי להעמדת הפנים של אישה
משה | 11-02-2021 0:15
היא הייתה צריכה לומר תודה למקום 2 בלי שום דרישות נוספות.
2
אתה לא זיהית שסמוטריץ נחש ארסי, טעות בזיהוי!
חסוי | 10-02-2021 21:39
אתה טעית שהתייחסת לסמוטריץ כבן אדם בן הציונות הדתית לא זיהית שמדובר בנחש ארסי רודף כבוד במסווה של כבשה תמימה. בצבא קוראים לזה טעות בזיהוי . ואז ברגע שמיצמצת הוא הכיש ובעוצמה אך כהרגלו מייד רץ לרב דרוקמן לערבב אותו שימשיך לשווק לציבור שמדובר בכבשה תמימה ותורנית. מכיר אותו מילדותו מאז ומתמיד מה שהנחה אותו היה אך ורק כבודו העצמי מעבר לזה שום דבר לא מניע אותו הוא חי כבוד נושם כבוד אוכל כבוד
כל הכבוד...
א | 11-02-2021 2:35
כל הכבוד לבצלאל שקיים בעצמו הנעלבים ואינם עולבים , ובכך כיבד את הציבור שלו !!! . אני מודה לו מעומק ליבי .
3
הצלחתי
בלון נפוח | 10-02-2021 21:44
הפארסה של העמדת הרב רפי פרץ בראש המפלגה היא הגורם לכל הבלאגן עכשיו עוד הצלחה כזו ואבדנו
הרב פרץ לא הציל ולא נעליים
ח | 10-02-2021 22:44
הם היו מקבלים את אותה תוצאה אם היו לוקחים אנשים מתוך הבית היהודי. אתם לא זוכרים את קרבות הבוץ בדיוני המרכז? אתם לא זוכרים את הפארסה של יפעת ארליך שהצטרפה ופרשה? אתם לא זוכרים את ההתנהגות הבריונית שהתחילה מאז בדיוני המרכז? זה היה ביזיון. הם שרדו את המצב ואי אפשר לקרוא לזה הצלחה. גם היום לא ברור כמה באמת תרם הבית היהודי בקולות, ביחס לשאר מרכיבי האיחוד.
פארסה?? אתה...
אחד שזוכר | 10-02-2021 22:39
פארסה?? אתה באמת בלון נפוח. הבאת הרב פרץ זה מה שהציל את הציונות הדתית, הוא העביר אותם לבד את אחוז החסימה אחרי שבנט ושקד פרשו. אי אפשר לשכתב את ההסטוריה
משם התחילה...
דוד מוריאל | 10-02-2021 22:38
משם התחילה הנפילה?? אתה מבולבל, הרב פרץ הציל את הציונות הדתית אחרי הנטישה של בנט ושקד והעביר אותם את אחוז החסימה, אחר כך הכל התפקשש
אכן
י | 10-02-2021 22:16
צריך לומר שהרב לא משכנע. באמת ראשית הבעיה היא במה שהרב מתגאה בו. וזה היבוא של הרב פרץ, במקום למנות מישהו שהיה כבר במפלגה (כמו יוגב או בן דהן) משם התחילה הנפילה. וגם במה שמתאר הרב במשפט קטן - על זבולון אורלב. העובדה שהיה כבר הסכם אליו אורלב הגיע עם סמוטריץ וחגית לא רצתה בהסכם והתחילה מחדש עם הרב סדן, זה כבר נשמע לא טוב. כך שכל העניין לא חד משמעי בכלל ובאמת רק מזיק. חבל על הרב שהוא מתערב בצורה כזו. תשאירו את הפוליטיקה לפוליטיקאים ולאנשים שמבינים איך העולם הזה מתנהל.
4
מפלגת הכהניסטים ונוער...
רק לא סמוטריץ | 10-02-2021 21:55
מפלגת הכהניסטים ונוער הגבעות שחרטה על דגלה את ערכי הפילוג השנאה הריב השקר וההרס
לך תתאחד עם חנין זועבי
מה אתה קשור בכלל ??? | 10-02-2021 22:16
אתה בכלל לא קשור לציונות ובטח שלא לציונות דתית!!
5
יצא המרצע מן השק. מי הממליך.
אבי | 10-02-2021 22:06
לכן יפה כתב אחד הכתבים כאן בסרוגים, שהבעיה היא במנגנון הזקן הממליך. לא כל כך השתכנעתי בכך בזמנו. אבל כעת מתברר שהכתב שלכם צדק לחלוטין. שאפו! מה שמתברר בעצב רב, שהרב סדן ימשיך להכשיל אותו הלאה. כי הוא לא מוכן לקבל זאת שבצלאל ימליך את עצמו. לדעתי זו איוולת. וגם חרפה. אבל ימים יגידו.
הכותרת עברה עריכה. בגלל תגובתך.
gal | 11-02-2021 8:01
.
הכתב הוא אמיתי יערי
עוזר | 10-02-2021 22:16
יאפ!
6
מצטער מכל דברי...
בני | 10-02-2021 22:07
מצטער מכל דברי הרב אני מבין שמי שאשם זו חגית משה. היא ביטלה את ההסכם, פטרה את אורלב, סרבה למיזוג ונסתה לדחות אותו. בקיצור עשתה הכל כדי לשמר את מנגנון הרקוב של הבית היהודי. אתה הרב סדן במו פיך מודה בדברים. חבל. נצביע ט בלבד.
כפי שכבר כתבתי פה- חגית משה לא מתאימה לתפקיד
לבני | 12-02-2021 14:57
עובדה שברברה את השכל לאורלב אחכ לרב סדן, שכבר נכשל פעם אחת בהכריחו את המפלגה לקחת את פרץ שרקד עם המגרשים בגוש קטיף. כעת שוב הוא מתערב ולא מצליח, כיוון שהוא לא פוליטיקאי, שיעסוק ברבנות שלו .
הרב סדן אכן נפל ברשתה
חיפה | 11-02-2021 3:56
חגית הצליחה לכבוש את ברגשנותה ועל כך נאמר משיב חכמים אחור ודעתם יסכל. מי שמעוניין באחדות, אינו דוחה אותה לאחרי הבחירות. הרקורד של חגית משה כשליחת ציבור של הבית היהודי בעיריית ירושלים מפוקפק - הצביעה יחד עם הנציגים החילוניים בעד מיזם השכרת הרכבים בשבת בניגוד לכל חברי המועצה הדתיים! נעדרה בכוונה מהצבעה שהביאה לפתיחת מתחם התחנה בשבת! תמכה בהעברת כספים לבית הפתוח של הלהטב! זאת ממש לא הציונות הדתית שלי. אחת כזו צריכה להתבייש להראות את פניה בחיים הציבוריים.
7
למה "מנהיג"??? מלך!!!
הדיקטטור הגדול | 10-02-2021 22:10
הכל זה רק הוא !!! אין בלתו ואפס זולתו !!!
8
מתי תבינו שמפלגת הבית היהודי
אני | 10-02-2021 22:15
היא מפלגת מיותרת. זהו, סיימה את תפקידה. מטרתה היא מפלגה ללייטים הדתיים, והלייטים מצאו מפלגה רצינית יותר, ימינה. לדוסים יש את סמוטריץ'. והציונות הדתית מורכבת מלייטים ודוסים, סה טו. חושבים שיש יותר? תישארו עם המחשבה ואל תהרסו לנו את הפוליטיקה. מספיק היה לנו כמה שנים זוועתיות.
מתי תבינו שלא מהמרים על אחוז החסימה??
יוני סיטבון | 10-02-2021 22:44
לציונות הדתית אין לוקסוס לשתי מפלגות וכבר ראינו שביום פקודה אפשר להפסיד הרבה מאוד ולכן מפלגה או רעיון או דרך שתאחד את כל חלקי הציבור היא ממש לא מיותרת כבר הוכח שבחשיבה של נסתדר גם בלעדיך לא נגיע רחוק
9
בצלאל אוהבים אותך....
רמי | 10-02-2021 22:22
בצלאל אוהבים אותך.
10
אבל כבוד הרב, מיזוג זה אומר
יצחק | 10-02-2021 22:41
אבל כבוד הרב, מיזוג זה אומר ביטול המסגרות הקודמות, אחרת הן ימשיכו לאחוז בגרון של כולנו, על מנגנוניהן. כבודו מכיר עסקן שמוותר מרצון על הכוח שבידו?! ואם עכשיו יבטיח זה אומר שגם יקיים? מהיום אנו מכירים את מנגנון הפונקציונרים הזה? מובטחני בך, רבנו, שאם הצעתך היתה מתקבלת כעת היית מוצא עצמך בעוד כמה חודשים יוצא באותו שצף קצף, פגוע ומאוכזב, כלפי החבר'ה של חגית משה ששוב נהנו מההליכה המשותפת ואז יתפנו למסמס כל מהלך של מיזוג כפי שכבר עשו בעבר.
אכן הרב...
לירן | 11-02-2021 2:32
אכן הרב סדן לא מבין , שבהצעה שלו - העיקר חסר מן הספר , זה ימשיך עם המורכבות והתיסבוכת שבשני מפלגות מחוברות . צריך מפלגה אחת ממש , ואנחנו מודים לבצלאל שמקשיב לציבור , ועמד על העניין הכל כך חשוב הזה . ותודה ענקית לבצלאל האהוב ⁦♥️⁩, על שלא השתתף בפסטיבל ההאשמות , וכיבד את הציבור !! . יתקיים בו בעזה הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם מקשיבים, עליהם הכתוב אומר וזרחה לכם יראי שמי, שמש צדקה ומרפא בכנפיה
11
די להתבכיינות !!!!
קורא | 10-02-2021 22:42
היא לא הסכימה עם המיקום של מיכל וולדיגר כמס' 4 ולא הסכימה להעביר מיזוג במרכז בגלל מה שהיה...... ולכן מפלגה של 0.3 נמצאת בחוץ!!
12
מתי הרב סדן...
אליהו | 10-02-2021 23:27
מתי הרב סדן יוציא את עצמו מהעניינים הפוליטיים שהוא כושל בהם פעם אחרי פעם, ויחדל מההכפשות והעיסוק ברפש הפוליטי? פוגע במעמדו ובמעמד הרבנים בכלל כל כך....חבל חבל
כל דבר שהוא נוגע נכשל
אשכרה | 12-02-2021 0:16
כנראה שפוליטיקה זה לא הצד החזק שלו. בלשון המעטה. עדיך שישחרר
13
מלחמות רבנים על כוח והשפעה
שקול | 10-02-2021 23:28
רבנים צריכים להנהיג רוחנית קהילות וישיבות.החרדיזציה לא נעצרה בחומרות ובפלפולי הלכות לא רלוונטיות. היא הגיעה למלחמות על מקומות ברשימות לכנסת. הושלם התהליך.הרבנים האלה הם חרדים מלאים עם כיפות סרוגות.
שטויות במיץ. ואני...
לירן | 11-02-2021 2:28
שטויות במיץ. ואני לא מסכים עם הגאון הרב אלי סדן שליטא ותומך לחלוטין בבצלאל, שנתמך על ידי רוב הרבנים . אבל מה שאמרת זה הכפשות ושטויות. סליחה .
14
הרב סדן רק...
די לנקמנות ולקטנוניות, איפה הכבוד הרבני? | 10-02-2021 23:38
הרב סדן רק מאשר את דבריו של סמוטריץ ותיאורו להשתלשלות העניינים .רק שהרב סדן רואה את הדברים מזווית עקומה ולא אובייקטיבית בהתערבותו בתהליך, ומתוך כרוניקה של העלבות כרונית ושמירה אובססיבית על מנגנונים עבשים והרסניים של המפדל. עצוב .
הרב סדן רק מאשר
מדויק | 12-02-2021 0:17
שחגית היא האשמה, היא ביטלה את הסיכומים, והבית היודי לא מוכן למיזוג אמיתי
15
אתה צודק סמוטריץ...
שמואל | 11-02-2021 0:20
אתה צודק סמוטריץ לא ימליך את עצמו... הוא מלך מעצם קיומו. איש נדיר כולם צריכים ללכת אחריו
16
דיי כבוד הרב.....
ירחמיאל ה | 11-02-2021 1:45
דיי כבוד הרב.. תשחרר
17
כבוד הרב אלי...
אור | 11-02-2021 2:27
כבוד הרב אלי סדן שליטא , אני מעריך אותך מאוד מאוד. אבל צר לי לומר - אתה י ו ר ה בתוך הנגמש . חבללל . בבקשה ממך,הציבור רוצה את בצלאל, הוא הוכיח את עצמו כשליח ציבור הכי מסור והכי כישרוני שיש בנתיים, אנא לא כדאי להפריע לו.
18
צודק . רוב...
אור | 11-02-2021 2:34
צודק . רוב הרבנים תומכים בבצלאל , ואני איתו מעומק הנשמה.
19
בחייאת דינק שב...
כלי מעלי | 11-02-2021 5:36
בחייאת דינק שב ללמוד נשמה קדושה
מה הקשר????...
דוסית | 11-02-2021 11:07
מה הקשר???? אתה מפגר או מה??????
בלה בלה...
חרטטן מהר המורדים | 11-02-2021 11:06
בלה בלה בלה.
הרב שומר הרבה ידע רק לעצמו ובגלל זה אתם מפסיד
נעם | 11-02-2021 10:42
יש חוקרת רצינית שהאמינה באיד הזה והוא עושה הכל להסתירה היא מומחית מספר אחת על השמאל הרדיקלי וילון פרחי פגע בה קשה אחרי שהתשמש בכל הידע שלה לא רק תחרות על איזה רב יוביל תחרות על תקציבי מחקר איפה שעלי לא יודעים כלום מכינת עלי היא קללת הציבור הדתי לאומי
רב צריך...
אדרבה | 11-02-2021 9:04
רב צריך להשפיע ולא לשמור את התורה לעצמו
20
עצוב לראות כיצד...
רננה | 11-02-2021 6:55
עצוב לראות כיצד הרבנות הצייונית לוקחת את הויכוח לקיצון כדי להוציא את עינו של השני. לא הגיע שבשעה החשובה הזו שלפני הבחירות המשכיל יידום. כדי לתת את האפשרות שסוף כל סוף הימין ינצח בגדול.למען עם ישרטל ועתידה של הצדינה היהודית
21
סמוטריץ אלוף בריצה...
ישי | 11-02-2021 7:09
סמוטריץ אלוף בריצה למרחקים קצרים אבל למרחקים ארוכים הוא גרוע..נו באמת ודאי שלייטים ומזרוחניקים לא רואים בו מייצג. בסוף הבית יהודי יתחבר באופן טבעי עם ימינה וסמוטריץ ישאר עם...סמוטריץ... אם היה משכיל להתחבר באמת עם הבית יהודי אולי היה כאן משהו...
22
עליהם אמר רב...
תלמיד מישיבות הקו | 11-02-2021 7:47
עליהם אמר רב גדול. עוד פעם אלי ורפי והשטיות שלהם
וזה רב שהם רואים את עצמם
אמת | 12-02-2021 0:19
כתלמידים שלו...
תתבייש! רבך היה מתבייש בתגובה הבזויה שלך
עאלק תלמיד | 11-02-2021 10:24
מתבייש בתגובה הבזויה שלך
23
הרב אלי סדן...
זיו | 11-02-2021 7:55
הרב אלי סדן או הפוליטאי הקטן אלי סדן?
24
עכשיו אני מבין...
צבי | 11-02-2021 7:57
עכשיו אני מבין הכל .הרב אלי אומר שהרב טאו הוא הרב שלו . עכשיו מובן :התלמיד לומד מרבו את עיקרי האמונה והם : ריב מדון מחלוקת והעיקר אני אני אני כמה עצוב כמה חבל
תיזהר מאוד...
אבי | 11-02-2021 11:52
תיזהר מאוד בכבודם של תלמידי חכמים גם אם אתה לא מסכים עם דרכם... 'שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב'!
25
בושה וחרפה. לעודד...
אלי | 11-02-2021 8:17
בושה וחרפה. לעודד להצביע למי שמהלל את ברוך גולדשטיין. כאדם דתי אני מתבייש,בקריאה הזאת של הרבנים
26
רק בגלל עוצמה...
אליה | 11-02-2021 9:00
רק בגלל עוצמה ובן גביר יש להצביע ט כל השאר סתם עסקנים קטנים
27
האיחוד הלאומי התפצל...
רק לא סמוטריץ | 11-02-2021 9:02
האיחוד הלאומי התפצל מהמפדל סמוטריץ הדיח את מורו ורבו שהכניס אותו לפוליטיקה אורי אריאל רב עם בנט רב עם הרב פרץ רב עם חגית משה לדברי ראש השבכ הוא נתפס עם 700 ליטר דלק בדרכו לבצע פיגוע בן גביר הורשע בתמיכה בטרור יהודי. הוא החזיק את הסמל של האוטו של רבין ואמר: כמו שהגענו לסמל - נגיע לרבין.. הוא מעריץ את הטרוריסט היהודי גולדשטיין ותלה את תמונתו בסלון הם שונאים שמאלנים, ערבים, הומואים, חיילות, ואפילו מי שהכיפה שלו קטנה משלהם ראש מועצת קריית ארבע קרא אתמול לחסל את ראש עיריית חברון כזכור היתה כבר מחתרת יהודית שניסתה לחסל ראשי ערים ערביים ולפוצץ את המסגד בהר הבית
28
הרב אלי, אתה וחבריך אל תתפלא שבנט תומך בלהטב
דתי | 11-02-2021 11:47
ימינה תומכים בלהטבים וברפורמים. שרבני מכינת עלי לא יצאו לציבור נגד להטב אם הם תומכים בימינה.
אני רוצה...
דתי | 11-02-2021 14:34
אני רוצה להיות בן תורה אמיתי שלא מתבייש במה שכתוב בה הן לטובה הן לרעה. כתוב בתורה לא לשכב עם זכר. מי שיש לו נטיות הפוכות שישמור אותם לעצמו בתוך ביתו ולא יפרסם את זה בציבור וגם לא ישכנע את כל המדינה שכולם צריכים להיות כמוהו ולהיות בדעות שלו. אותו דבר לגבי הרפורמים יש הלכה ומסורת וזה קובע אין לשנות. רוב הרבנים לדורי דורות לא מסכימים בדרכם של להטבים ורפורמים.
תומכים בשיווין...
דור | 11-02-2021 13:20
תומכים בשיווין זכויות או שאתה רוצה להיות אירן 2.0
29
למה לעזאזל הרבנים שלנו צריכים את זה?????????
דיי דיי למה? | 11-02-2021 12:13
למה הרב לא יכול לשבת בבית ולחכות? ולמה אם קראו לו לבוא לעזור אז נגיד שתפקידו לעזור אז בסדר אבל למה לצאת וללכלך אם כל הכיוון של כולם היה להשאיר את הכל בתוך החדר? כי הוא רב??? מה?
30
במי הוא רוצה לתמוך??
מחפש רב שהוא איש אמת | 11-02-2021 12:16
גם אם סמוטריץ רצה להשמיד את הבית היהודי- כן ככה אפשר להגיד על מיזוג... אז עדיין עדיף אותו ששם את ערכינו בדגל ולא מקפל ושם בבאגז'!!! מה?! ולמה הרב צריך לצאת וללכלך???? זה התפקיד של רב? אין אצלו לשון הרע/רכילות??? במחילה כבוד הרב באמת נמאס לי....
31
הרב אלי סדן...
דתי | 11-02-2021 14:58
הרב אלי סדן שליטא אמר שרבו זה הרב טאו והרבה טאו תומך במפלגת הציונות הדתית אז שיקשיב לרב שלו
32
תבינו טוב טוב - הוא עשה את זה לאורי אריאל.
כ.ד | 11-02-2021 21:31
עשה לרפי פרץ.עשה לחגית והוא רוצה אחדות.סיפורי סבתא.אנחנו לא מטומטמים.חבל שלית ברירה אצביע בנט.
33
אולי כבוד הרב יעזוב את המכינה בעלי
אליעזר בית אל | 11-02-2021 23:23
ותיכנס לפוליטיקה? מדמה לי שכבדו עסוק מלהכפיש את חכ סמוטריץ יומם וליל, האם נשאר מעט זמן גם ללימוד תורה?
34
סמוטריץ זו ליצנות
ירדן | 12-02-2021 7:02
לפני עשרים שנה לא היו נותנים לכזה אחד להגיש קפה במפדל. הוא מייצג את שקיעתה של החברה הדתית-ציונית
35
לא נעים אבל נשמע כמו אכלו לי
* | 12-02-2021 9:12
שתו לי.
36
לפי התורה של...
דני צור | 12-02-2021 10:30
לפי התורה של כת השטן רוב הנשים הן סוטות וצריכות לשתות מים מאררים...אז איך לא פתחו גמח למים מאררים?
37
ניכרים דברי אמת
קובי | 13-02-2021 19:35
ניכרים דברי אמת
38
0.03% וקיבלה כאילו...
מני | 14-02-2021 14:42
0.03% וקיבלה כאילו היא 70% פשוט בנט הבטיח לה משהו אחר והיא הלכה שבי אחריו קיבלה מקום שני ורצתה שבן גביר רק יביא קולות הפעם אם בן גביר לא היה ברביעיה מצביעי בן גביר לא היו מגיעים להצביע