קריאה לממשלה: "ליצור מתווה למועצות האיזוריות" - סרוגים

קריאה לממשלה: "ליצור מתווה למועצות האיזוריות"

מתווה החזרה ללימודים: ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן פנה לשר הבריאות ולמשרד החינוך: " להתייחס ליישובי המועצות האיזוריות באופן דיפרנציאלי בהתאם לצבע הישוב ולא לרמת התחלואה המועצתית, הישובים מרוחקים זה מזה ולא משפיעים אחד על השני, עשרות אלפי תלמידים יישבו סתם בבית"

author-image
קריאה לממשלה: "ליצור מתווה למועצות האיזוריות"
  ארכיון (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

מתווה החזרה ללימודים המתגבש מסעיר את הרוחות במועצות האיזוריות. לפני מספר ימים פורסם כי מתווה החזרה ללימודים ייקבע על פי צבע הרשות.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יצא לפני מספר ימים בפנייה דחופה לשר הבריאות יולי אדלשטיין לשר החינוך יואב גלנט ולמרכז המועצות האיזוריות בה הוא קורא להם לשנות את המתווה כך שיותאם לצבע כל ישוב בנפרד בתוך המועצות האיזוריות ולא יתייחס לצבע הרשות כולה זאת בשל המרחקים העצומים בין ישוב לישוב.

עוד באותו נושא

האם יש לימודים אצלנו? בדקו את מפת רמזור החינוך

בעקבות פנייתו ופניית מרכז המועצות האיזוריות וראשי רשויות נוספים שנרתמו לעניין התקבלה החלטה בקבינט הקורונה לקבל את עמדתם בכל הנוגע לגיל הרך אולם לא בכל הנוגע לילדי כתות א' עד ו'.

ראש מועצה אזורית שומרון מצביע על כך שהמתווה המתגבש צריך להתייחס למבנה הייחודי של המועצות האיזוריות המתפרשות על שטחים גדולים, והמרחק בין הישובים גדול, כך שלא סביר שילד המתגורר בישוב ירוק או צהוב בצד אחד של המועצה האזורית לא יגיע למסגרת החינוכית משום שבישוב אחר המרוחק ממנו מרחק של שעה נסיעה הישוב אדום.

"המהות של המועצות האיזוריות" מסביר דגן "היא שהן שומרות על אדמות המדינה, ולכן מתפרשות על פני שטח רחב. מועצה אזורית שומרון לדוגמא יושבת על כ – 12% משטח מדינת ישראל, מרחק הנסיעה בין הישוב מבוא דותן לדוגמא לישוב אלון מורה עומד על כשעה ו 45 דקות. אין שום סיבה שהילדים של מבוא דותן לא יילכו לבית הספר אם הישוב אלון מורה הוא ישוב אדום, או להפך, שר הבריאות היה קשוב וקיבל את עמדתנו בנוגע לגיל הרך אולם החלטה זו חלקית בלבד משום שאותו עקרון צריך לחול גם על בתי הספר"

דגן מוסיף כי יש לקבל את המתווה הייחודי למועצות האיזוריות גם עבור תלמידי בתי הספר והודה לשר הבריאות שהיה קשוב לנושא: "המועצות האיזוריות גדלו בשנים האחרונות וישובים רבים נהנים מבית ספר ישובי. ב 8 שנים האחרונות לדוגמא הכפיל השומרון את מספר בתי הספר שלו, יש הרבה בתי ספר שהם יישוביים ולא איזוריים, מ 13 בתי ספר לפני 8 שנים ל 31 היום. גם אותם בתי ספר שהם איזוריים, ניתן ונכון לאפשר רק לתלמידי הישובים הירוקים הצהובים וחלק מהכתומים להגיע לבית הספר. עשרות אלפי תלמידים יישבו בבית ללא סיבה מוצדקת. נדרשת כאן חשיבה מחוץ לקופסא שהיא לטובת עשרות אלפי אם לא מאות אלפי תלמידים במדינת ישראל. המועצות האיזוריות מתנהלות באחריות והצליחו לנהל את המתווה המורכב הזה ביציאה מהסגר השני אין סיבה שהמתווה לא יאומץ שוב".

שלומית עוזרי אם ל 4 ילדים המתגוררת בנופים שבשומרון: "אני מבינה את הקושי ושרוצים להקפיד על יציאה מסודרת מהסגר, אך יחד עם זאת כהורים לארבעה שעובדים במשרה מלאה כעובדים חיוניים יש קושי גדול בתפקוד במיוחד לתת מענה לילדים הקטנים כששמענו על יציאה מהסגר שמחנו על כך אך כרגע אין לנו פתרון לבן שלנו שלומד בכתה א', צריך לחשוב מחוץ לקופסא אין סיבה שילד שמתגורר בישוב צהוב כמו נופים לא יוכל ללכת לבית ספר בגלל ישוב אדום שמרוחק ממנו מרחק של שעה. המצב הזה לא יכול להמשך אנחנו חייבים פתרון למען הילדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו