בעקבות הפרסום בסרוגים • ראש מועצת קריית ארבע: לחסל את ראש עיריית חברון

בעקבות הפרסום בסרוגים • ראש מועצת קריית ארבע: לחסל את ראש עיריית חברון

בעקבות פרסום סרוגים כי בית המשפט לא ישמע קבוצת נכים כחלק מהדיון למניעת הנגשת מערת המכפלה, הרוחות בזירה הפוליטית סוערות. ראש מועצת קריית ארבע קרא לחסל את ראש עיריית חברון הפלסטינית

ראש מועצת קריית ארבע: לחסל את ראש עיריית חברון
  סרוגים

סערה בעקבות פרסום סרוגים כי בית המשפט המחוזי בירושלים לא ישמע את ארגון בצלמו וקבוצת נכים כחלק מהדיון המקדמי למניעת הנגשת מערת המכפלה, הרוחות בזירה הפוליטית סוערות. ראש מועצת קריית ארבע חברון אליהו ליבמן קרא לחסל את ראש עיריית חברון הפלסטינית.

לדברי ליבמן, "מדינת ישראל צריכה לחסל במיידי את רב המרצחים המחבל הארור ראש העיר חברון. הוא גם רצח יהודים, על עצם היותם יהודים, וגם ממשיך להתעלל בבעלי מוגבלויות שרוצים להתחבר לשורשים והזהות של העם היהודי".

עוד באותו נושא

מקומם: נכים לא צד בדיון נגד הנגשת מערת המכפלה

"בושה וחרפה לבית המשפט שמשתף פעולה עם רוצחים אכזרים, יש לבית המשפט אחריות גדולה בסבל הגדול לאותם מתפללים שלא יכולים להגיע בכוחות עצמם למערת המכפלה".

מועמד עוצמה יהודית ברשימת הציונות הדתית לכנסת, יצחק וסרלאוף, מסר: "החלטת המחוזי משקפת את הלך הרוח במערכת המשפט ומעידה היטב כי כלל ה"שינויים" בהם התהדרו גורמים בימין שכביכול נעשו במערכת המשפט – היו פיקציה אחת גדולה".

"יש להצטער שבית המשפט פעל בניגוד לחוק ולפסיקה המחייבת לשמוע את הצד הנפגע. רק אנחנו נביא לרפורמה אמיתית במערכת המשפט".

מתן כהנא: כולי תקווה שהשכל הישר יגבר

ח״כ מתן כהנא מסר בתגובה: "החלטת השופט שלא לאפשר לקבוצת הנכים להשתתף בעתירה להנגשת מערת המכפלה לנכים תמוהה. מדובר בפרוצדורה מקובלת שאין שום סיבה לשנותה במקרה זה".

"כולי תקווה שהשכל הישר יגבר ובקרוב מאוד גם נכים יוכלו לבקר במערת המכפלה בלי לעבור ויה דלרוזה בגרמי המדרגות הארוכים שהם כיום הדרך היחידה להכנס אליה".

ח"כ ניסים ואטורי מסר: "מערת המכפלה, קבר האבות והאמהות, צריכה להיות נגישה לכל אדם המבקש להתפלל במקום. הנכים שמבקשים להצטרף אל העתירה הם חלק בלתי נפרד מהמאבק להנגשת המערה ויש לאפשר להם את הזכות הבסיסית לקחת חלק בדיון בנושא".

"צר לי שבית המשפט בוחר להתייחס לאנשים אלו, שכל חטאם הוא לבקש שוויון לשם חופש הפולחן, כאנשים שקופים, בעוד הוא מאפשר למחבל העומד בראש עיריית חברון הערבית לעתור כנגד החלטות אשר נועדו לסייע ליהודים ומוסלמים כאחד".

עוזי דיין: עשיית משפט צדק מחייבת לשמוע את הנכים

ח"כ קטי שטרית מהליכוד הגיבה גם כן: "אני רואה בחומרה את העובדה כי בית המשפט המחוזי סירב לבקשת ארגון 'בצלמו' לקחת צד בעתירה שהוגשה נגד הנגשת האתר על ידי הווקף ועיריית חברון".

"נושא הנגשת מערת המכפלה מהווה נושא בעל חשיבות עליונה לעשרות אלפי מאמינים בני כל הדתות בעלי מוגבלויות אשר אינם יכולים לבקר במקום הקדוש והיסטורי".

האלוף במיל', ח"כ עוזי דיין, מסר בתגובה: "עשיית משפט צדק מחייבת שמיעת קולם של מי שזקוקים לה. הנגשת מערת המכפלה מעוכבת שנים על ידי עיריית חברון אותה מובילים ארגוני טרור ודווקא להם בית הדין מקשיב ומסרב לתת לנכים להיות צד מתחילת המשפט".

"אני מתחייב להמשיך לפעול לתיקון את עיוותי המערכת המשפטית בדרך ליעד הכלל אנושי – הנגשת מערת המכפלה".

"אבסורד שאין שני לו"

גם במפלגת ש"ס הגיבו לפרסום. ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר השדולה הפרלמנטרית למען אנשים עם מוגבלות, מסר: "הזכות לכבוד כמו גם חופש הפולחן, הינן זכויות חוקתיות ראשונות במעלה לכל אדם באשר הוא, בטח ובטח באתר קדוש כמערת המכפלה.".

"כולי תקווה כי דחיית בקשת ארגון 'בצלמו' להצטרף לעתירה כידידי בית המשפט, נעשתה מהשיקול הפשוט וההגיוני כי יש לדחות את העתירה על הסף. בכל אופן, אנו כאן כדי לוודא שהסאגה הבלתי נגמרת בנושא אלמנטרי כל כך תיפסק. מערת המכפלה תונגש".

ח״כ משה אבוטבול הגיב: "סתימת הפיות של הנכים ע״י מערכת המשפט היא אבסורד שאין שני לו, והם מתיימרים להיות לוחמי הצדק וחופש הביטוי. הנגשת מערת המכפלה היא דבר בסיסי והאלמנטרי שלא נאמר הומניטרי וישרת את בעלי המוגבלויות מכל המגזרים והדתות".

"לא ניתן לפושעי הוואקף והרוצח מחברון לשלוט על קברי האבות. חברון מאז ולתמיד שלנו לדורות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הנביחה בשיירה ונסיעת העגלה
יבר | 09-02-2021 22:01
מדהים לראות איך בית המשפט במו פיו הנלוז מפרק את נכסי העם היהודי והופך את נביחתם נשמעת צלולה ביותר מול העוול והמשפט בשלו ממשיך לנסוע ואוטם אוזניו לצורחים במר נפשם.....עד מתי רשעים יעלוזו??
, למה...
פייק ניוז בשלוב בורות משפטית עושים את העבודה נהדר - השתלחות מיותרת ומטופשת | 10-02-2021 6:53
, למה השטויות ? בית המשפט לא פסק בעתירה. מדובר בכך שיש לעתירה צדדים מסויימים. מה שנקרא עותרים ומשיבים. ארגוני הנכים וארגון בצלמו בכלל אינם צד לעתירה. הם ביקשו להצטרף בצורה חריגה. בית המשפט התרשם שאינם יכולים לתרום דבר לדיון המשפטי ולא ראה לנכון לסרבל את ההליך על ידי צירוף צדדים נוספים, שלא יסייעו במאומה להגעה לפסק דין. זה הכל. בית המשפט לא נתן כל החלטה באשר לגוף העתירה. חכו בסבלנות.
2
לחסל ? ככה?...
בולשביק | 10-02-2021 7:41
לחסל ? ככה? בלי משפט? בלי חזקת החפות? אפילו לפני הרשעה וגזר דין? אולי בסין אפשר
3
גם המחסל מצביע...
ברור | 10-02-2021 8:54
גם המחסל מצביע סמוטריץ
4
בית המשפט וגבעת רם
שלומי | 10-02-2021 9:47
צריך לרסק עם D-9 ולהרוס את המבנה הארור שניצב גבעת רם שהוא מקור הרוע והסבל של המדינה. בכל מקום אחר היו זורקים את השופטים האלה לצינוק..
5
בתי המשפט בישראל...
סא"ל מיל. | 10-02-2021 10:39
בתי המשפט בישראל הפכו בגלוי כעובדים בשירות השמאל. לכן אין למנות שופטים אלא לבחור אותם שייצגו את הציבור בישראל ולא את עצמם בלבד ואת חבריהם בשיטת שמור לי ואשמור לך.
6
יהודו-חלאה.מתנחבל ארור ...
יניב ש. | 10-02-2021 12:53
יהודו-חלאה.מתנחבל ארור
7
ואיפה ראש הממשלה...
יהודי שיודע | 10-02-2021 19:53
ואיפה ראש הממשלה הכאילו ימני שלכם ? ימני אלק !!!
8
אם זו לא קריאה לרצח אז מה כן ??? האם השלטונות
ראבק | 11-02-2021 14:05
לא מתערבים ?
9
...
| 14-02-2021 20:57