בג"ץ דחה את מועד פקיעת חוק הגיוס - סרוגים

בג"ץ דחה את מועד פקיעת חוק הגיוס

שופטי בג"ץ הכריעו לדחות את פקיעת מועד חוק הגיוס כשלושה וחצי חודשים לאחר הבחירות, לאחר שקיבלו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין פקיעת חוקים בזמן בחירות

author-image
בג"ץ דחה את מועד פקיעת חוק הגיוס
  אורן בן חקון/פול

בג"ץ הודיע הערב (שלישי) כי הוא מקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה מועד פקיעת חוק הגיוס ידחה שלושה חודשים לאחר השבעת הכנסת. החוק יפקע בתאריך 6.7.2021.

בהחלטת השופטים נכתב: "בהינתן הוראת סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת אשר חלה בעניננו בין במישרין ובין בדרך של היקש, נדחה מועד בטלותו של פרקג'1 לחוק שירות בטחון".

עוד באותו נושא

פקיעת חוק הגיוס – איום על ממשלת נתניהו הבאה

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש את תגובתו לבג"ץ בנוגע לפקיעת חוק הגיוס, כאשר לעמדתו פקיעת החוק בפועל צריכה להידחות עד תחילת חודש יולי.

בעמדתו כתב מנדלבליט כי כיוון שמועד תפוגת תוקף החוק היא במסגרת הזמנים בהם כאשר הכנסת מתפזרת חוקים מקבלים 'הארכה' אוטומטית עד לשלושה חודשים לאחר כינון כנסת חדשה – חוק הגיוס צריך להישאר בתוקף עד תחילה חודש יולי הקרוב.

"על רקע קיומן של הבחירות הכלליות לכנסת ה- 22 ולכנסת ה-23, בהתאמה, ומכיוון שמועד פקיעתו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון חל פחות מארבעה חודשים לאחר יום 23.12.2020, הוא המועד שאותו רואים כאילו בו החליטה הכנסת על התפזרותה לפני גמר תקופת כהונתה – הרי שמשמעות הדברים, על פניהם, היא כי מועד פקיעת תוקפו של פרק ג'1 לחוק שירות הביטחון נדחה עד תום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה-24".

מנדלבליט פירט: "מכיוון שהבחירות לכנסת ה-24 תערכנה ביום 23.3.2020, הרי שמועד ישיבתה הראשונה של הכנסת הנכנסת ה-24 צפוי לחול ביום 6.4.2021 (עם זאת יצוין, כי ליושב ראש הכנסת תהיה סמכות לדחות אף את מועד זה, לפי פניה של מי שייבחר לכנסת הנכנסת). בנסיבות אלה, שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונת הכנסת ה-24 צפויים להסתיים ביום 6.7.2021".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אתר סרוגים בבקשה...
אבא | 09-02-2021 19:42
אתר סרוגים בבקשה אל תשימו את התמונה של נחש מישקפיים,זה עושה סיוטים לילדים,התמונה הזאת,