מחקו לי את הבית? איך מתקדמים  מכאן - סרוגים

מחקו לי את הבית? איך מתקדמים  מכאן

הציבור יודע שישנם  הבדלי גישה, שפה ומנטליות. כולם מבינים שישנם קשיים אמיתיים וששום מנהיג אינו מושלם. אבל הציבור מצפה מההנהגה יותר משהוא מצפה מסתם אדם ברשות היחיד- ובצדק!

מחקו לי את הבית? איך מתקדמים  מכאן
  צילום: הדס פרוש, פלאש 90. עיבוד: סרוגים

איך מתקדמים  מכאן? עברנו שבוע שבו צלח האיחוד בין 'עצמה' ל'נועם'– בעוד שכשל החיבור בין הבית היהודי למפלגת הציונות הדתית. דיבור על אחדות המחנה יישמע השבוע מעט מנותק. עם זאת, דווקא בשעה קשה זו אסור להרפות מחתירה לאותה אחדות. הציבור יודע שישנם  הבדלי גישה, שפה ומנטליות. כולם מבינים שישנם קשיים אמיתיים וששום מנהיג אינו מושלם. אבל הציבור מצפה מההנהגה יותר משהוא מצפה מסתם אדם ברשות היחיד- ובצדק!

עוד באותו נושא

חגית משה: "סמוטריץ' רוצה למחוק את הבית היהודי"


27

השבועיים האלו היו מורטי עצבים לכולנו. לאחר מעשה, מסתבר שבצלאל חתר לאחדות בכל הכח. כיוון שזיהה שזה הזמן הנכון, לאחר 'מריחה' ודחייה של אפשרות זו במשך שנים, ופעל למימושה בכל תוקף. אלא שלצערנו, לא הצלחנו לייצר אווירת התרוממות ולעבור את המשוכה.

מתי עושים עסקים ?

מסתבר שיש עניינים שלא סובלים דיחוי, אותם יש להשיג בזריזות ודווקא בזמני לחץ. הדד ליין של הגשת הרשימות יכול היה לשמש מנוף לחץ טוב. כפי  שלפני אישור תקציב מצליחים גופים חלוקים לגייס למאמץ  את טובי הנושאים והנותנים ולהגיע להכרעה- כך גם כאן היה ראוי שנגיע מתוך המשבר לאחדות המיוחלת. עתה שלא זכינו, אנחנו ניצבים שוב בפני סכנת איבוד המומנטום. האם לא מסוכן מדי לדחות כל אפשרות לאחדות למועד לא ידוע, מעין 'אחרי החגים' או 'אחרי הבחירות'?

עוד באותו נושא

הבית היהודי לא תתמודד לכנסת; תתמוך בימינה


45

דווקא עכשיו התפקדות רחבה בציונות הדתית

נראה שכדי ליצור רוח גדולה יש להפשיל שרוולים ולרדת לשטח עם נציגי רשימת הציונות הדתית ולהתחיל לפקוד את הציבור לשורותינו. מעגלים אלו יעזרו לנו לבנות מפלגה גדולה ורחבה. יש להכריז עכשיו על פריימריז פתוחים. צעד זה הכרחי על מנת  לפתוח את שורות האיחוד הלאומי/ הציונות הדתית ולהביא רוח חדשה, גדולה ומגוונת למפלגה. דמויות אלו רק יגבירו את הגיוס לשורות המפלגה.

הציונות הדתית, עוד מימי השר (לשעבר) אורי אריאל, הציבה במרכז סדר היום את השבת הציבורית, את שמירת הכותל, את מפעל הגרעינים ואת כבוד הרבנות הראשית. רבים מבני הציונות הדתית מרגישים שסוגיות אלה הם הלב הפועם של עולמם הערכי.

לא להמחק, להתחזק!

רוח גדולה של אחדות דורשת מאתנו שלא לעסוק בזוטות. אמנם, גורמים רבים ישמחו לראות בחורבנה או לפחות בכשלון הציבור הציוני-דתי בשדה הפוליטי. מולם, עלינו להציב חזית מאוחדת המורכבת מהדמויות העצמתיות ביותר בציבור נפלא זה. דמויות אשר מבינות את הצורך הגדול  באחדות מתוך רוממות רוח.

נתנער מהקטנות ונצעד יחד. הבו גודל!

==

הרב שמואל ששון ראש הגרעין התורני הדר. חיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
עשה טוב סמוטריץ
אני | 08-02-2021 9:29
אני רואה את ברל'ה, מסביר מצויין למה כן צריך למחוק את המפלגה. באה מפלגה ששווה 0.2% אבל יש לה מנגנון מסואב שאותו הציבור זרק כבר לפני שנים ומצביע נגדה פעם אחר פעם ונגעל מזה. המטרה של הפוליטיקה היא להביא הישגים לא להביא ג'ובים ומנגנונים. הבטחות לאיחוד שמענו כבר שנים רבות, זה מעולם לא קרה כי... המנגנון... שני צדדים: 0.2 מול 2-3 אחוז, מוכן לתת מספר 2 ותפקיד בכיר. והם מתבכיינים.
למה לא לקרוא לו בשמו. יש לך משהו נגדו?
מי זה בצלאל-חבר שלך | 10-02-2021 4:27
הזלזול במורים מתחיל בקריאת השם שלהם. נכון שאתה באתר סרוגים, אבל קצת כבוד, גם אם הוא לא רב, כאילו, כמו סתיו וחבריו
סמוטריץ לא יעבור אחוז החסימה חבל לזרוק הקול
יוסי | 08-02-2021 16:01
חבל לזרוק את הקול לפח כמידי מערכת בחירות. מצביעים בנט לציונות ערכית נקייה ושפויה ובטוחה להקמת ממשלת ימין
2
שתי הערות: 1. מסתבר...
יואב | 08-02-2021 9:39
שתי הערות: 1. מסתבר שבצלאל חתר לאחדות בכל הכח לא כולם יסכימו עם הקביעה הזאת. 2. הכותב מתחיל את ימי הציונות הדתית מתקופת השר אריאל. כנראה שהמנהיגים לפני פחות מתאימים לו.
3
לדעתי אנשים לא...
טעות בהבנה | 08-02-2021 10:02
לדעתי אנשים לא מבינים את סמוטריץ'. הוא רצה מפלגה אחת של הציונות הדתית לא בית יהודי ולא איחוד לאומי אלא מפלגה אחת ולכן רצה להביא אנשים מבחוץ. חגית לא הבינה אותו או שהיא רצתה להישאר כבית יהודי ואיחוד לאומי אבל להיות ביחד. טוענים שסמוטריץ' רצה למחוק את הבית היהודי (אם המשמעות הרעה של זה) אנשים לא מבינים שהוא ניסה למחוק (כלשון חגית ותומכיה) בדיוק כמו שניסה למחוק את האיחוד הלאומי כדי ליצור מפלגה אחת עם שם חדש וכמובן שחגית תהיה שותפה למהלך הזה. היא לא הבינה אותו ולכן גרמה להסתה גדולה ומגעילה עם שנאת חינם ולשון הרע וחבל שכולנו שותפים לזה.
4
אחדות בציבור הסרוג
בנצי | 08-02-2021 10:14
אחדות בציונות הדתית בשבוע האחרון הפסדנו את ההזדמנות להתקדם לקראת הקמת מפלגה מאוחדת בציונות הדתית.בצלאל אדם מוכשר,פרלמנטר מעולה,איש ביצוע מוערך הוביל מהלך מכשיל.המהלך והתוכנית לא צלחו,ביזו והשפילו.כנראה שזו דרכו להתקדם במעלה הפוליטי שלו. הדחת ראש מפלגתו, השר אורי אריאל המנהיג המוכתר של תקומה והאיחוד הלאומי,בדרך שאינה מעידה על הגינות יתירה.[כדאי וראוי לשמוע את אורי על בצלאל].במשא ומתן מול הבית היהודי,להעמיד תנאים,מרכז הבית היהודי,מעל 800 חברים שבחרו את מועמדי המפלגה לכנסת,אינם אטרקטיבים לדעתו,מרכז הבית היהודי מיותר,המנגנון, העסקנים אינם ראויים.האיחוד הלאומי עם מרכז של עשרות חברים הם הנחרת המנצחת? אני אקבע את נציגי האיחוד הלאומי,אין בחירות. ממש כמו ביש עתיד,כחול לבן,ליברמן וכדומה,דיקטורה של אדם אחד.נציגי הבית היהודי לא יצטרפו ,אלא יעזבו מפלגתם ויצטרפו לאיחוד הלאומי.הבית היהודי יפורק ויפוזר.מה בצלאל חשב?נשתחוה לאדון המושיע,נרוץ לידיו המושטות לאחדות מאהבה. טוב עשתה חגית משה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות במרכז הבית היהודי,שקבלה את החלטתה בשיתוף צוות משא המתן,רבניםונציגי המפלגה שדחתה את ההצעה המבזה ומשפילה של בצלאל. חבל שההזדמנות לאיחוד חלפה ומי יודע מתי תשוב לאור המשקעים הכבדים.אני מקוה שציבור סרוג גדול יתמוך בימינה כפי שסוכם בים חגית משה לנפתלי בנט.
אוי למסקנה כזאת לתמוך בימינה הלא נאמנה לצה''ד
מד | 08-02-2021 15:12
.
5
הצבעה למפלגות שלא...
סמוטריץ הוא לא מנהיג של הציונות הדתית! לדבריו של הרב אלי סדן הוא שקרן ואלים. | 08-02-2021 12:49
הצבעה למפלגות שלא עוברות חסימה, היא הצבעה אסטרטגית לצורך שיפור התנאים במשא ומתן. למצביעי עוצמה היו 2.2 אחוז מצביעים שהצביעו אסטרטגית. לסמוטריץ היו 2 אחוז שהצביעו אסטרטגית. לבית היהודי היו 0.4 אחוז שהצביעו אסטרטגית. ישנם גם מצביעים רבים מאוד שנמצאים על התפר שבין המפלגות הנל ויצביעו רק בתנאי של חיבור הוגן. מי שחושב שהכח הפוליטי של הבית היהודי מסתכם ב0.4 אחוז, לא יודע על מה הוא מדבר. ההוכחה הפשוטה ביותר היא, שבכל סקרי העומק שנעשו לפני האיחוד של 4 המפלגות, ראו שבמידה ויהיה חיבור טוב והוגן ניתן להגיע ל6/7 מנדטים, ואני באמת חושב שהסקרים הללו היו נכונים! מעולם לא ראינו שזריקה מכוערת של מפלגה אחרת מגדילה את הכח של הזורקים.. למעשה סמוטריץ זרק את הבית היהודי ועכשיו הוא מסכן את כל גוש הימין עם מפלגה שמתנדנדת על אחוז חסימה, רק בגלל שהוא רצה יותר מקומות לאיחוד הלאומי.. החשבון שלו היה פשוט: אם אני נותן 2,5 לבית היהודי גם אם אני יקבל 6 מנדטים, בסיכום הכולל יהיו לי 2 חברי כנסת 1 משוריין. אם אני זורק את הבית היהודי, גם אם אני יקבל 4 מנדטים, בסיכום הכולל יהיו 3 חברי כנסת 1 משוריין. סמוטריץ מעולם לא רץ לבד לכנסת ותמיד נדבק למפלגות אחרות. הוא תמיד נדבק למפלגות אחרות ודאג לזרוק את האחרות. במועד ב:הוא זרק את עוצמה וזהות. במועד ג:הוא היה האחראי הבלעדי לזריקתם של מוטי יוגב,הרב אלי בן דהן ואיתמר בן גביר. במועד ד':הוא האחראי לזריקת מפלגה בת 100 שנה. לסיכום:הרב אלי סדן צודק בכל מילה שלו לגבי מר סמוטריץ. סמוטריץ עינה ואיים על חגית משה, סמוטריץ רימה את הבית היהודי ומשך איתם את המשא ומתן בכוונה על מנת שלא יהיו להם אופציות. סמוטריץ רצה לשדוד את הבית היהודי, הוא ממש לא רצה אחדות.
6
כבר בבחירות הקודמות...
יהודה | 08-02-2021 14:32
כבר בבחירות הקודמות עברתי לליכוד בפעם הראשונה בחיי ואני לא צעיר. לא רואה סיבה לחזור להצביע לבוגדים או תחמנים. הליכוד היום מסורתית ציונית ואבחר בה גם הפעם.
7
בנט טוען שביבי צריך
חיליק | 08-02-2021 16:31
ללכת. האם זו גם דעתה של חגית משה?
8
העניין פשוט מאד !!!!!!!!!!!! כנסו !!!!!!!!!!!
א | 08-02-2021 17:03
סמוטריץ הציע לבית היהודי מעל ומעבר לכוחה האמיתי. הוא הציע לחגית משה את מספר 2 ותפקיד השרה השנייה. זה מעל ומעבר לכוחה של מפלגה שהמאיסה את עצמה על הציבור, ושהתמיכה בה במקרה הטוב היה 0.3 אחוז. בתמורה - סמוטריץ דרש איחוד מלא ומיידי של האיחוד הלאומי והבית היהודי - לא מחיקת הבית היהודי אלא איחוד מלא. מי שהיה נפגע היו עסקני מרכז הבית היהודי, שגם הם היו מצטרפים לאיחוד, אבל באופן טבעי באיחודים כוחם היה יורד ולזה הם לא הסכימו. מי שלא לקח את ההצעה של סמוטריץ הפסיד. כעת המנייה של הבית היהודי ירד ל-0.03 אחוז (במקרה הטוב), חגית לא תהיה בכנסת ולא שרה (גם לא דרך התחמן בנט) וחברי המרכז איבדו את כוחם לתמיד כי המפלגה אכן נמחקה. אבל לא צריך להתרגש – רוב רובם של חברי הבית היהודי עוברים לציונות הדתית וחלק קטן יעבור לבנט. מספיק לדבר על גורם כל כך קטן וזניח. יש לנו מערכת בחירות לנצח. קדימה הציונות הדתית.
9
הנציג האמיתי היום...
אין צורך | 08-02-2021 18:51
הנציג האמיתי היום של הציונות הדתית נמצא בליכוד! מדובר במלך הגימטריה שלמה קרע קרע !!!
10
סמוטריץ שרלטן שחצן...
עידו | 08-02-2021 21:41
סמוטריץ שרלטן שחצן יהיר ורודף כבוד פשוט פח אשפה של בן אדם
תגובה לסגנון
ר טוב ארץ | 15-02-2021 19:49
מדוע לדבר רע זה מיותר
טעות גדולה....
אכפתלי | 09-02-2021 23:41
טעות גדולה. ברור שתביעת העין שלך שגויה לחלוטין. חבל!
11
הייתי שמחה לדעת,אם...
אכפתלי | 09-02-2021 23:19
הייתי שמחה לדעת,אם דברי הרב שמואל ששון הצליחו לשבור את עקשנותם של הבית היהודי. לי מרגיש שלא,כי חגית הבטיחה לבנט ש...
12
לא הצבנו בראש סדר העדיפויות את הלהט"בים
היהדות הדתית | 10-02-2021 4:25
לא זוכר איפה כתוב בתורה או בספרי שותים על להטבים. זה מנוגד להלכה ולא צריך לתעסק בזה. גם אם אתה לא דתי, אבל מאמין בערכים כלשהם
13
לכותב הכתבה -
יואב | 11-02-2021 3:05
זה לא יפה לשקר.