ביידן: "לא נסיר סנקציות כשאיראן מעשירה אורניום" - סרוגים

ביידן: "לא נסיר סנקציות כשאיראן מעשירה אורניום"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר כי לא יסיר את הסנקציות שהוטלו על איראן כל עוד זו ממשיכה בהעשרת האורניום במדינה. מוקדם יותר המנהיג עלי חמינאי דרש את הסרת הסנקציות כתנאי להפסקת הפעילות הגרעינית

ביידן: "לא נסיר סנקציות כשאיראן מעשירה אורניום"
  (צילום: שאטרסטוק)

התייחסות ראשונה לאיום האיראני: על רקע החשש בישראל מחזרה אפשרית להסכם הגרעין, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר הערב (ראשון) כי לא יסיר את הסנקציות שהוטלו על איראן לפני שהממשל בטהרן יפסיק לחלוטין את העשרת האורניום במדינה.

במהלך ראיון לרשת CBS News ביידן נשאל האם ארה"ב תסיר חלק מהסנקציות כדי להחזיר את איראן לשולחן המשא ומתן לדיונים על הסכם גרעין חדש, וענה בנחרצות "לא". כשהמגישה נורה או'דונל המשיכה ושאלה האם טהרן צריכה להפסיק את העשרת האורניום קודם, הנשיא השיב בחיוב.

דבריו של ביידן נאמרו בתגובה להצהרת המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שאמר מוקדם יותר כי ארה"ב צריכה לבטל את הסנקציות שהוטלו עליה – אחרת היא תמשיך לפעול להאצת תכנית הגרעין. בדבריו הזהיר כי זו "העמדה הסופית של הרפובליקה האיסלאמית, היא בלתי-הפיכה ולא נתונה לדיון".

"איראן מילאה את כל התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין של 2015, בניגוד לארה"ב ושלוש מדינות אירופאיות נוספות" טען חמינאי. "אם הן רוצות שאיראן תחזור לקיים את התחייבויותיה, על ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות תחילה. רק אחרי שנוודא שכל הסנקציות הוסרו, נחזור לציות מלא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה אתם דואגים....
פם | 07-02-2021 22:17
מה אתם דואגים. עד מחר בבוקר הוא כבר ישכח שהוא אמר את זה.
, נכון...
הפרוטוקולים של זקני ציון | 08-02-2021 6:40
, נכון - ובכלל טראמפ הוא הנשיא הנבחר, הדמוקרטים גנבו את הבחירות, אובאמה וקלינטון חברים ברשת פדופילים והעולם שטוח. אידיוט נשאר אידיוט.
2
ביידן מנשמה...
זהר עמיר | 08-02-2021 22:23
ביידן מנשמה משלומך מאתה אומרה על ישראלה על אניגפי שלנו מאתה יש שאלה על פחירות בישראל עם ביב נתניו לוקיך נצחון משאל ביידן אתי חושב נצליך בפחירות שלך תשובה לפיסבוק