מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "הילדים במצוקה" - סרוגים

מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "הילדים במצוקה"

לקראת הדיון היום על החזרה של מתווה החינוך, שלחה מנכ"לית המועצה לשלום הילד ורד וינדמן מכתב חריף לראש הממשלה היא מפצירה בהם לגבש תכנית לתלמידי ה'-י': "הילדים ננטשו לגורלם"

מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "הילדים במצוקה"
  אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

רגע לפני הישיבה שתכריע על מתווה החזרה ללימודים, מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן במכתב חריף לרוה"מ, לפרויקטור הקורונה, שרי הבריאות והחינוך: "אני קוראת לכם להפסיק להתעלם ממצוקות הילדים והנוער, להעניק להם תקווה ולהחזיר להם את ילדותם ונעוריהם שנגזלו. לילדים ולנוער שסובלים מבדידות ומחרדות או מדיכאון בתוך קוביות הזום אין זמן לחכות יותר."

"הדיון באשר לפעילות מסגרות החינוך אינו יכול להתייחס רק לשיקולי בריאות הגוף ולשיקולים שעניינם החזרת המשק לפעילות- הילדים כבני אדם, וצורכיהם הרגשיים- נפשיים חייבים להיות במרכז הדיון."

עוד באותו נושא

געגוע, פחד ובלבול: פרידה מאימא בבידוד

במכתב ששלחה זה עתה עו"ד וינדמן, היא כתבה עוד: "אני פונה אליכם כדי לזעוק את זעקתם של הילדים, שבמידה רבה ננטשו לגורלם, ומפצירה בכם לגבש תוכנית, שראשיתה המיידית תהיה הנחיה ברורה למפגשים חינוכיים -הפגתיים -חברתיים פרונטליים גם לתלמידי כיתות ה-י'.

אנחנו ערים לנתוני התחלואה ולסכנות הנשקפות מהדבקה, ולצד זאת, ברור לנו לחלוטין שמסוכן להתעלם מכל אותם תלמידים שנמצאים בין ארבעה קירות ומסכים חודשים ארוכים ומהשלכות ניתוק זה."

עו"ד וינדמן צירפה למכתבה את נתוני השנתון לשנת 2020 שהוגש לפני מספר ימים לנשיא המדינה ואשר מצביע על מגמות מדאיגות ביותר:

– עליה של כ- 40% במספר הילדים בסיכון אובדני שטופלו על ידי הפסיכולוגים החינוכיים (בחודשים ספטמבר-דצמבר 2020), בהשוואה לתקופה המקבילה;

– כ-120,000 פניות שהגיעו ליועצות של שפ"י כאשר 23% מהם בנושא בדידות ועצבות, וכ-18% בנושא קשיים במשפחה, מצוקות או חרדות;- למעלה מ- 80% מבני ובנות הנוער שנסקרו דיווחו כי הלמידה מרחוק גורמת להם להרגיש בודדים;- כמחצית מהילדים שנסקרו דיווחו שבית הספר אינו ממשיך להיות חלק משמעותי מסדר היום שלהם, וכן עליה באחוז המדווחים על עצבות ומתח.

מתווה פתיחת הלימודים יחל רק ביום שלישי. הסכמה בנושא הושגה הלילה בישיבה אצל ראש הממשלה, בנוכחות שרי האוצר, בריאות וחינוך, כאשר העקרונות הם: פתיחת הלימודים לגיל הרך, כיתות א'-ד' וכיתות י״א-י״ב בכל הארץ. אם זאת, במוסדות שבערים כתומות ואדומות הלימודים יתנהלו רק באוויר הפתוח, במתכונת של חצאי כיתות לסירוגין, יום כן יום לא.

ברחבי בכל הארץ בכיתות ה' עד י' הלימודים יתקיימו מהבית. מכיוון שמזג האוויר צפוי להיות נוח השבוע, ההבנה שאין בעיה ללמוד בחוץ. הממשלה צפויה להתכנס הערב בשעה 17:00, אז יחליטו השרים בפרטי חידוש מסגרות החינוך ברחבי הארץ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו