מחבר 'תורת המלך' הורשע בהסתה לאלימות נגד ערבים - סרוגים

מחבר 'תורת המלך' הורשע בהסתה לאלימות נגד ערבים

מחבר הספר תורת המלך, הרב יוסף אליצור מהישיבה ביצהר, הורשע על ידי בית המשפט השלום בפתח תקווה בהסתה לאלימות עקב שני מאמרי דעה שפרסם בשנת 2013

author-image
מחבר 'תורת המלך' הורשע בהסתה לאלימות נגד ערבים
  צילום: אבי מועלם, ynet

בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע את הרב יוסף אליצור מישיבת עוד יוסף חי ביישוב יצהר באשמת הסתה לאלימות, בגין 2 מאמרים משנת 2013 בהם שיבח את מבצעי תגי מחיר.

הרשעתו של הרב באה בעקבות עתירה שהגישו בתנועה הרפורמית ובפורום תג מאיר ביחס לשני מאמרי דעה של הרב אליצור, אשר פורסמו בשנת 2013 במסגרת טור קבוע שהחזיק באתר 'הקול היהודי'.

עוד באותו נושא

מנדלבליט מתנגד לפינוי מאהלי המחאה נגד נתניהו


12

בין השיקולים בהכרעת הדין, הייתה עדותו של ראש דסק המחלקה היהודית בשב"כ, לפיה אליצור "עומד בראש ישיבות המהוות מזה שנים בית גידול מובהק לפעילים קיצוניים ואלימים, ומוכר משך שנים כדמות קיצונית ביותר בעלת סמכות והשפעה ישירה על פעילים קיצוניים בכלל ותלמידי הישיבות בראשן הוא עומד בפרט. התלמידים משמשים כר פורה להפצת משנתו הקיצונית והטמעתה בדור הצעיר".

בעקבות ההרשעה אמרה עו"ד אורלי ארז לחובסקי מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה הרפורמית: "הרב אליצור מתבטא מזה שנים באופן שיש בו הסתה כנגד הציבור הערבי ותמיכה במעשי טרור המכונים "תגי מחיר". בית המשפט החליט להרשיע אותו בעבירה של הסתה לאלימות בגין פרסום שני מאמרים מסיתים באתר "הקול היהודי", בין היתר גם בהסתמך על העובדה שחיבר את הספר המסית "תורת המלך", תוך שבית המשפט מדגיש את מעמדו של הרב אליצור כאדם בעל מעמד ציבורי חינוכי ודתי".

עו"ד אורלי ארז לחובסקי: "גזענות אינה יהדות" (צילום: שחר תמיר)

"בית המשפט קבע שיש אפשרות ממשית שהמאמרים יובילו לתגי מחיר שהם בגדר מעשה אלימות ודחה את הטענה של אכיפה בררנית תוך שהוא קובע כי נוכח העובדה שהורשעו נאשמים שאינם בעלי מעמד ציבורי בגין פרסום פוסט בודד בפייסבוק, 'אין ליתן חסינות לבעלי מעמד המנסחים היטב את דבריהם, שוקלים אותם ומפרסמים אותם באתר פומבי וממוסד, מפני העמדה לדין. דומה כי אכיפה בררנית תהא ככל שיועמדו לדין אך אותם אזרחים חסרי מעמד והכרה.. מבלי שיועמדו לדין לצדם גם המשפיעים, המוכרים, בעלי ההשכלה והמעמד'".

עוד הוסיפו בתנועה הרפורמית: "הרשעתו של הרב אליצור שולחת מסר מוסרי ויהודי ברור לפיו גזענות אינה יהדות. נמשיך לעקוב אחר רבנים מסיתים כדי לוודא שאין לרבנים משרתי ציבור חסינות מפני העמדה לדין על הסתה לגזענות ואלימות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
רפורמים גם אינה...
שלומי | 02-02-2021 13:04
רפורמים גם אינה יהדות,זה שהם נדבקו לעם היהודי לא אומר שהם יהודים,רפורמים תמיד היו עוד מימי בית ראשון ושני היו בכמויות הביתוסים והצדוקים וכמובן השומרונים,אז רפורמי אתם לא שייכים לכאן תיתאדו לכם מכאן זו מדינה יהודית,
נמח
תצל | 02-02-2021 15:59
משפט צדק
לידידינו הרב אליצור נ''י. שופטיך יכרתו במהרה
אשריך כבוד הרב | 02-02-2021 14:21
כל שופט או פרקליט שפגעו בך. התולעים מחכים לגופם המסריח בקרוב אכי''ר
/ חבל...
אני 2 | 02-02-2021 14:05
/ חבל שאתה עושה סלט מהכל; יש אורתודוכסיים יש רפורמיים ויש קונסרבטיבים; אלו תנועות ביהדות שלא נוצרו לא בבית ראשון ולא בבית שני. איסים וצדוקים אלו תנועות קדומות אחרות. ומה הקשר לשומרונים? הם לא מקבלים מסורות והלכה מעבר לחמשת חומשי תורה. נראה שהתכוונת לומר מדינה יהודית אורתודוכסית (מדינת הלכה); אלא שבמגילת העצמאות של מדינת ישראל לא הייתה כוונת מחוקק כזו. לעת עתה המדינה יהודית ודמוקרטית; כנראה לצערך;
2
סתימת פיות!
שלום | 02-02-2021 13:07
שערוריה! רק לשמאלנים מותר להביע עמדות. לערביים מותר לשבח רוצחים ולקרוא לרצח
3
כל האימאמים במסגדים...
איציק | 02-02-2021 13:13
כל האימאמים במסגדים ואנשי השמאל הקיצוני שחלקם קרא גם לפגוע בחיילים מחוסנים ממה שמכונה בית המשפט
4
מעולה! ברשעים הגזענים...
בשורות טובות | 02-02-2021 13:20
מעולה! ברשעים הגזענים צריך להכות ללא רחם ולגרשם מהעיר!
לך תחזור לגרמניה שלך - א ת ה עוד
אוראל זר | 02-02-2021 21:23
כותב פה על רשע וגזענות??????
חופש הביטוי...
ףה | 02-02-2021 14:30
חופש הביטוי לא?
5
לא הם
כ | 02-02-2021 13:36
לרפורמים אינם יהודים יש מיליון עמותות . הם באים למדינת ישראל מארהב על מנת לסכסך בין אוכלוסיות , אחרי הכל משלמים הון עתק . הגיע הזמן שהתנועה הרפורמית תעמוד לדן על הסתה קשה מנשוא כנגד המגזר הדתי, החרדי ומתיישבי יהודה ושומרון.
6
רגע!! אין דבר כזה...
??- | 02-02-2021 14:29
רגע!! אין דבר כזה שנקרא חופש הביטוי?? אה, נכון... זה נכון רק לשמולאנים או ערבים או סתם אנשים שלא מכבדים את עצמם והולכים נגד היהדות... לא נורא!!!
7
קריסת היהדות הרבנית
דניאל בגוב היהודים | 02-02-2021 17:33
כמעט חצי מצעירי הציבור הסרוג נוטש את דתיותו, רוב העולם היהודי אינו אורתודוקסי, וכל זאת רק מהאכזבה העצומה של העם היהודי מעולם הרבנים. הרי ללא כישלונם הדתי-רוחני, לא היו רפורמים, קונסרבטיבים או חילונים. מי יהיו כוהני הדת היהודים בעתיד? תנחשו...